• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Hoge pieptoon installatie

Gestart door AmateurSimon, 23 december 2020, 12:45:11

Vorige topic - Volgende topic

AmateurSimon

23 december 2020, 12:45:11 Laatste wijziging: 23 december 2020, 12:48:41 door AmateurSimon
Goedemiddag,

Gezien ik nieuw ben op dit forum zal ik mijzelf even kort voorstellen. Ik ben Simon en ben nieuw in de audio wereld (heb er nog weinig verstand van). Ik heb ooit een set Jamo Classic 4 speakers en een oude Sherwood (ra1141t) versterker gekregen, ik ben ontzettend tevreden over de kwaliteit van het geluid en ze hebben vele feestjes op mijn studenten kamer doorstaan.

Nu heb ik sinds ik ben verhuisd last van een hoge pieptoon wanneer er geen muziek door de speakers komt. Hebben jullie enig idee hoe dit kan ontstaan? En zijn er nog andere gebreken die ik eenvoudig kan oplossen aan mijn installatie?

Ik zal even schetsen hoe ik de installatie gebruik.

- Versterker: Sherwood ra1141t
- Speakers: Jamo Classic 4
- Bleutooth adapter: Logitech xxxx?
- TV aansluiting middels een aux (in de TV) die vervolgens overloopt in een koppelstukje naar een tulp (in de versterker). Dit lijkt mij ook niet ideaal, wellicht beter tulp naar tulp aanschaffen?
- Verder gebruik ik speaker kabels van (2,5 mm), welke zo los in de versterker en speaker zit.

Excuses als ik de terminologie niet helemaal goed heb, maar hopelijk hebben jullie een beeld van hoe het er uit ziet.

Mijn vraag is dus of jullie weten waar de hoge pieptoon vandaan kan komen? Daarnaast ben ik bereid een nieuwe versterker (nieuw/marktplaats) of andere benodigdheden aan te schaffen om deze speakers maximaal te benutten.

Alvast bedankt!

Groeten,

AmateurSimon








Regenpak

Vraag 1: Is de pieptoon op alle inputs?

Vraag 2: Wordt de pieptoon harder als je het volume harder zet? Of de treble?

Vraag 3: Als je alle ingangen losneemt, is de piep er dan nog steeds?