• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Hoge pieptoon installatie

Gestart door AmateurSimon, 23 december 2020, 12:45:11

Vorige topic - Volgende topic

KT88

24 december 2020, 04:23:09 #15 Laatste wijziging: 24 december 2020, 04:25:35 door KT88
Bovenop de versterker zie ik een onduidelijk kastje liggen, met twee tulp-aansluitingen en een voedindskabeltje eraan.
Dat lit pal boven het gevoeliste deel van de versterker.
Haal dat daar eens weg en kijk of dat wat doet.
Overiens geen idee wat dat kastje doet, maar het zou een brom/zoem kunnen induceren in de versterker.
- Audiodidact -

Rogers Hifi

Volgens mij is dat een bluetooth adapter.

Regenpak

Als je de kap hebt verwijderd plaats hier een foto van het rood omkaderde deel omdat ik de doc van de 1141 niet heb (dit is de 1145):



Tjerk
It's been Monday all week long!

AmateurSimon

Citaat van: Regenpak op 23 december 2020, 16:18:32OK. Plaats je versterker op een tafel en haal de kap eraf. Speakers moeten zijn aangesloten en de versterker moet spanning krijgen. Sluit de boel pas aan als je de kap eraf hebt. Je hebt ook nog een multimeter nodig en een stukje draad. 30 cm is zat.

Edit: wat ook helpt is het service manual.

Tjerk

Hallo Tjerk, voordat ik hem openhaal. Kan de pieptoon niet te maken hebben met de verkeerde impedantie van mijn versterker t.o.v. de speakers?

En wat is het probleem met instraling precies? Waarom kan dit opgelost worden door hem open te halen? Ben gewoon nieuwsgierig 😁

AmateurSimon

Citaat van: Rogers Hifi op 24 december 2020, 05:20:18Volgens mij is dat een bluetooth adapter.

Klopt, even proberen als ik die weg haal of dat helpt

AmateurSimon

Citaat van: KT88 op 24 december 2020, 04:23:09Bovenop de versterker zie ik een onduidelijk kastje liggen, met twee tulp-aansluitingen en een voedindskabeltje eraan.
Dat lit pal boven het gevoeliste deel van de versterker.
Haal dat daar eens weg en kijk of dat wat doet.
Overiens geen idee wat dat kastje doet, maar het zou een brom/zoem kunnen induceren in de versterker.

Ik heb de bleutooth adapter weggehaald en hierdoor is de pieptoon weg, dat het zo simpel kan zijn haha

AmateurSimon

Ik wil iedereen bedanken voor de moeite!

KT88

Toppie, heb je weer lekker muziek tijdens deze dagen! ;)
- Audiodidact -

Frits

Goede aktie KT! Weer een blije muziekgenieter :D

Rogers Hifi

Volgens mij had ik dit toch al in het begin gezegd... 

Frits


Rogers Hifi

Zo zie je maar weer dat het openmaken en/of prutsen aan allerlei apparatuur niet altijd hoeft. Hoge frequentie voedingen  zorgen in de meeste gevallen voor dit soort storingen. Fijne kerstdagen

Rogers Hifi


AntiAudioKwakzalverij

Heb met een WiFi router een vergelijkbaar probleem gehad (alleen dan een soort motorboot geluid ipv pieptoon).
Als de router in de buurt kwam van de Pro-ject Phono versterker dan hoorde ik een storend geluid.


muziekfreak

Subwoofer derop gaat het piepen vanzelf over 😁😁