• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Ziggo FM radio sterfhuisconstructie

Gestart door Regenpak, 24 december 2020, 22:25:13

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Citaat van: Regenpak op 28 december 2020, 15:38:21StuBru zit helemaal niet op de kabel hiero in Patijndorp. En ook niet in de ether.

Tjerk

Zou wel moeten, ongecodeerd.
"Opruimen....ja, het gaat lukken!"

Regenpak

Lampje toch! Dat is toch helemaal geen FM! Die zouden ze in Patijndorp op 105.9 MHz kunnen prakken want daar zat vroegâh Radio Decibel op. Kennelijk hadden die geen zin meer om te betalen dus nu zit de hele dag een bandje te draaien dat ze er wat anders op gaan zetten. Waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.

Volgende test: wat is PPL van deze digitale feeds? Heb dat ooit eens met DVB-T gedaan. Dat ging he-le-maal nergens over. Moet er nog ergens een screenshot van hebben. Als ik zin heb zoek ik die wel op.

Hoe het met DRAB+ zit weet ik niet en het interesseert me ook niet.

Tjerk
It's been Monday all week long!

Rogers Hifi

Ach ja, zolang het nog bestaat gewoon ervan genieten. Denk wel dat we het hier er  roerend  over eens zijn dat DAB+ een grote rommel en ellende is. En we pikken hier nog genoeg uit de lucht op. Woon je aan de grens, is hier goed nieuws..
https://www.teltarif.de/ukw-abschaltung-dab-plus-digitalradio/news/78588.html

Lampje

Citaat van: Regenpak op 28 december 2020, 16:14:18Lampje toch! Dat is toch helemaal geen FM!
Sorry dacht dat het over Ziggo kabel ging...........lezen was nooit mijn sterkste punt!
"Opruimen....ja, het gaat lukken!"

Regenpak

Nee, het gaat wel over Ziggo kabel maar dan de FM radio. Het is sowieso wel een uitdaging. Buuv wilde graag SBS9 kijken. Die bestaat tegenwoordig. Staat gewoon in de programmalijst. Programma 19. Niet te vinden, ook niet na geforceerde automatische afstemming. Mijn breedbek-TV idem dito. Maar eens gebeld. Blijkt dat het weliswaar FTA (Free To Air) is maar alleen met een box te ontvangen. Tja, dan houdt het wel op...

Tjerk
It's been Monday all week long!

tubejack

Citaat van: Rogers Hifi op 28 december 2020, 14:31:18Nou, vergelijkend warenonderzoek...

Mooie spullen. Dus bij jou is geen verschil qua modulatie sterkte bij Studio Brussel. Tussen Ziggo en een buiten antenne? 

Rogers Hifi

Vraag je het op de man af, zou ik voor de ontvangst via de antenne gaan met de yagi mooi uitgericht. Ik  merk dat ik me daar de laatste tijd steeds minder tijd voor gun. Tweede aspect is dat  we in onze vorige woning de antenne op een rotor hadden gemonteerd. Zou ik eigenlijk nu ook weer willen, wellicht een project voor komend jaar. Ik weet je wel te vertellen dat er in het verleden wel ontzettend veel verschil in zat tussen de kabel en zenders voorzien van analoge zendlijnen. Qua dynamiek en klank was dat veel beter geregeld. Het verschil is hier nauwelijks waarneembaar, in de weet dat er flink geknoeid word met compressie, optimod en noem het maar allemaal op.

Natuurlijk  is het  wel steeds weer leuk om te stoeien met diverse ontvangers. Ik heb het geluk dat de ontvangst hier dik in orde is via de kabel en heb hier in huis ook flink aandacht besteedt.   

Bloom


Rogers Hifi

28 december 2020, 21:00:47 #53 Laatste wijziging: 28 december 2020, 21:43:05 door Rogers Hifi
Voor de liefhebbers een lijst met zenders via internet. Directe streams!

Het zijn 96 pagina's vol..
https://drive.google.com/file/d/1C-kUjMdLYkaDORKcyRAB_TLinPclnFtv/view?usp=sharing

Bloom

Dat zal niet lukken zonder jouw inloggegevens, vrees ik...

tubejack

Citaat van: Rogers Hifi op 28 december 2020, 20:19:08Vraag je het op de man af,   

Hier is het ook dik in orde. Maar ook ik wil weer graag een FM antenne op rotor.
Wat anders over de kabel, volgens mij maakt het uit of je uit een oud UPC komt of Ziggo.
Dáár zitten de verschillen in qua analoge FM ontvangst. Om het makkelijk te maken maakt het
ook nog uit in welke gemeente je woont. Rond Hilversum kun je andere zenders ontvangen dan rond Amsterdam.
 

Rogers Hifi


tubejack

Citaat van: Rogers Hifi op 28 december 2020, 22:01:55Welke tuner(s) gebruik je zelf?

Woonkamer: Kabel: Rotel RT-990BX. Buiten antenne Magnum Dynalab 102T, Cambridge Azur 650T DAB+

Werkplaat(sen) verschillend momenteel een Philips FT-980 met mod 4 en een Akai AT-2200 die een beetje verbouwd is. Maar morgen kan er weer iets anders in mijn werkplaats staan. Dat is een continue proces.

Rogers Hifi

Aan de aanschaf van een Magnum heb ik vorig jaar gestaan. Ik kon deze in combinatie kopen met een sleuth. Destijds niet  gedaan vanwege het uitfaseren van FM. De KT-1100 die gisteren bovenop stond is het exemplaar uit mijn werkplaats. Deze is verbonden met de kabel puur alleen voor de ontvangst van FIP,  die helaas hier niet in de ether te ontvangen is.. Wat  wel hier nog een keertje aangeschaft gaat worden is een Meridian 504 vanwege de ontzettende mooie weergave van het midden. 

Jan66

Wanneer zal FM helemaal weg zijn volgens de huidige berichten?