• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

XLR to RCA interconnect voor aansluiten externe geluidskaart op phono pre-amp

Gestart door Telcoman, 10 januari 2021, 18:58:29

Vorige topic - Volgende topic

Telcoman

Ben al een tijd op zoek naar een nieuwe kabel om een externe USB geluidskaart op een phono pre-amp aan te sluiten. Het gaat om male XLR naar male RCA. Heb inmiddels aardig wat sites van leveranciers bekeken (zoals Van den Hul) maar vind geen geschikt type. Ook is het lastig om te beoordelen of een kabel goed is of niet. Mijn budget is 50-150 EUR, toch genoeg voor een mooie set zou je denken ;)

De geluidskaart is een Solid State Logic 2+.
De phono pre-amp is er nu nog eentje van Cambridge Audio, maar deze gaat plaats maken voor een Graham Slee Accession.

Op Amazon vind ik alleen deze, maar geen idee of het wat is.

Heeft iemand wellicht een tip voor een kabel die goed werkt? Heeft iemand ervaring met het aansluiten van phono voorversterkers op geluidskaarten?

Frits


WanFie

Wat is een "goede" kabel? Een die alles laat horen, of een die wat romantischer klinkt?.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Duclaasie


Vincent Kars

Citaat van: Telcoman op 10 januari 2021, 18:58:29Op Amazon vind ik alleen deze, maar geen idee of het wat is.

Mogami met een paar stekkertjes van Neutrik?
Kun je blind kopen.
Zolang het geen audiofiele kabel is zit je goed.
Een simpel verloop stekkertje als gesuggereerd door Duclaasie doet het ook.

Telcoman

Citaat van: Vincent Kars op 10 januari 2021, 20:48:24
Citaat van: Telcoman op 10 januari 2021, 18:58:29Op Amazon vind ik alleen deze, maar geen idee of het wat is.

Mogami met een paar stekkertjes van Neutrik?
Kun je blind kopen.
Zolang het geen audiofiele kabel is zit je goed.
Een simpel verloop stekkertje als gesuggereerd door Duclaasie doet het ook.

Dank voor de reactie. Ik wil natuurlijk liever geen verloopjes.

Wat bedoel je met: 'Zolang het geen audiofiele kabel is zit je goed.'?




Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!


Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

minplus

Koopjes. Alleen de stekkertjes zijn al het dubbele waard.
Valt me van die laatste wat tegen, zo zonder stekkertjes, maar die kun je er vast bij kopen. 8)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Ik ga er vanuit dat je platen wilt omzetten naar digitaal via de geluidskaart en dat je daarom de kabel nodig hebt.
Wat kosten van de kabel betreft, ja dat kun je heel bont maken zoals hier al wordt aangegeven. Een goed afgeschermde kabel met de correcte stekkers is in principe al prima.
Zo iets als dit: klik
De kabel tussen je platenspeler en Phono voorversterker is afhankelijk van je type element veel belangrijker.

Jan66

Op marktplaats zit JKE hifi. Hij maakt interlinks op maat. Je weet van te voren wat je betaald voor je gewenste interlinks.

berret

Citaat van: Telcoman op 10 januari 2021, 18:58:29Ben al een tijd op zoek naar een nieuwe kabel om een externe USB geluidskaart op een phono pre-amp aan te sluiten. Het gaat om male XLR naar male RCA. Heb inmiddels aardig wat sites van leveranciers bekeken (zoals Van den Hul) maar vind geen geschikt type. Ook is het lastig om te beoordelen of een kabel goed is of niet. Mijn budget is 50-150 EUR, toch genoeg voor een mooie set zou je denken ;)

De geluidskaart is een Solid State Logic 2+.
De phono pre-amp is er nu nog eentje van Cambridge Audio, maar deze gaat plaats maken voor een Graham Slee Accession.

Op Amazon vind ik alleen deze, maar geen idee of het wat is.

Heeft iemand wellicht een tip voor een kabel die goed werkt? Heeft iemand ervaring met het aansluiten van phono voorversterkers op geluidskaarten?

Als ik het plaatje van het apparaat bekijk heeft het ding een combi xlr ingang. Daar kun je gewoon een jackplug in douwen. Dat kan heel goed ongebalanceerd, het komt dan op lijnniveau binnen en je bent klaar. Via de xlr ingang zit je op microfoonnivo en , als je vergeet om daar de 48volt fantoomspanning af te halen kan het je phonovoorversterker ook nog een leuke knal geven.