• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

XLR to RCA interconnect voor aansluiten externe geluidskaart op phono pre-amp

Gestart door Telcoman, 10 januari 2021, 18:58:29

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: berret op 15 januari 2021, 21:49:43Als ik het plaatje van het apparaat bekijk heeft het ding een combi xlr ingang. Daar kun je gewoon een jackplug in douwen. Dat kan heel goed ongebalanceerd, het komt dan op lijnniveau binnen en je bent klaar. Via de xlr ingang zit je op microfoonnivo en , als je vergeet om daar de 48volt fantoomspanning af te halen kan het je phonovoorversterker ook nog een leuke knal geven.

En als ik het filmpje bekijk dan denk ik dat Barret gelijk heeft en heb je dus helemaal geen XLR nodig. Ik dacht eerst dat beide kunnen xlr of Jack en dan schakelen via de knopjes. Ik zie geen handleiding op de website van die externe geluidskaart, maar dit instructie filmpje geeft ook aan dat je een jackplug moet gebruiken. Voordeel, die zijn vaak goedkoper.
Klik hier voor de kabel


AntiAudioKwakzalverij

PS het is leuker om er gewoon een schone dame met gitaar op aan te sluiten dan een draaitafel  ;)

oordopje

Citaat van: Rowdy op 15 januari 2021, 21:26:39Op marktplaats zit JKE hifi. Hij maakt interlinks op maat. Je weet van te voren wat je betaald voor je gewenste interlinks.

Ook goede ervaring met Jan Knol.
Stein H1 Harmonizers/ARS Acoustica voor/REL Q200/Stein Speakermatch Plus/Sonneteer Alabaster/Tentlab Bdac/2xMonarchy DIP's/Denon1740dvd/Onkyo surroundprocessor/Cambridge Minx 12 achter/JKE interlinks/Supra 2,5 aanvoer/Chromecast audio
Set 2: Royd Envoy/Nytech CA252//Denon DCD835
Auto: Mark Levinson