• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

doorhangen netsnoerkabel

Gestart door spoorman, 22 januari 2021, 14:33:24

Vorige topic - Volgende topic

Raymond1

Als je snoeren doorhangen met als gevolg dat de stekkers uit de apparaten getrokken worden, dan kan je de snoeren het beste zoveel mogelijk de ruimte geven. Duw ze niet in krappe bochten, laat ze vrij en los hangen. Goed klemmende stekkers zijn ook een pré. De beste oplossing is om de snoeren met een degelijke tyrap of klem ergens aan te bevestigen, op zo'n manier dat de stekker geheel ontlast wordt.

Ikzelf heb ook van die zware en stugge snoeren, Oyaide Tunami.

AntiAudioKwakzalverij

22 januari 2021, 22:33:38 #16 Laatste wijziging: 22 januari 2021, 22:35:12 door Mmuetst
Citaat van: Raymond1 op 22 januari 2021, 22:22:19Als je snoeren doorhangen met als gevolg dat de stekkers uit de apparaten getrokken worden, dan kan je de snoeren het beste zoveel mogelijk de ruimte geven. Duw ze niet in krappe bochten, laat ze vrij en los hangen. Goed klemmende stekkers zijn ook een pré. De beste oplossing is om de snoeren met een degelijke tyrap of klem ergens aan te bevestigen, op zo'n manier dat de stekker geheel ontlast wordt.

Ikzelf heb ook van die zware en stugge snoeren, Oyaide Tunami.
Ik zou geen tyrap adviseren, maar klittenband. Ik maak in datacenters zo ook kabels vast in de 19” kasten zonder dat deze beschadigd raken door te scherpe tyraps. Er bestaan zelf klittenband tyraps, maar je kunt het ook op een rol kopen zodat je zelf de lengte kunt knippen.

Klittenband is ook makkelijk herbruikbaar als je iet wilt wisselen in je systeem.

Linkeloetje

Citaat van: spoorman op 22 januari 2021, 14:33:24Volgende probleem,
Heb als netsnoeren NBS kabels alleen gaan deze doorhangen door hun gewicht wat volgens mij niet ten goede komt van het contact.
Zelfs bij de minste beweging valt de spanning eraf.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of liever nog, beter een oplossing.
Groetjes
Piet

Ik zou gewoon een spijkertje dwars door de snoeren heen slaan en zo op de achterkant van je stereomeubel bevestigen.

Niemand

Vandaar je nickname ,hoe kan je het schrijven ,dat is pas link ;D
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

spoorman

Inderdaad mijn probleem is dat de netsnoeren van NBS net iets te lang en te zwaar zijn en inderdaad in een bocht hangen en daardoor geen perfecte verbinding geven
Op de eindbak die redelijk laag staat (60 kg) is er iets op te lossen met klittenband en ondersteuning
Anders helaas maar iets kortere en lichtere snoeren voor de overig componenten.
Blijf er toch bij dat IEC stekkers minder stevig verbinden dan bijv spades of gebalanceerde aansluitingen
Groetjes
Piet

 

Niemand

kan je niet van hout of metaal een paar steuntjes maken ?
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

spoorman

Kan wel iets van een ondersteuning maken, alleen ruimte achter het audiorack is wat aan de krappe kant
Kan helaas niet verder naar voren (moeder de vrouw).
Maar die NBS kabels zijn ook wel behoorlijk stug en dik.
Ga misschien voor de 2 andere componenten (phonopre en multispeler) voor een kortere audioquest of zo

Raymond1

Citaat van: Mmuetst op 22 januari 2021, 22:33:38
Citaat van: Raymond1 op 22 januari 2021, 22:22:19Als je snoeren doorhangen met als gevolg dat de stekkers uit de apparaten getrokken worden, dan kan je de snoeren het beste zoveel mogelijk de ruimte geven. Duw ze niet in krappe bochten, laat ze vrij en los hangen. Goed klemmende stekkers zijn ook een pré. De beste oplossing is om de snoeren met een degelijke tyrap of klem ergens aan te bevestigen, op zo'n manier dat de stekker geheel ontlast wordt.

Ikzelf heb ook van die zware en stugge snoeren, Oyaide Tunami.
Ik zou geen tyrap adviseren, maar klittenband. Ik maak in datacenters zo ook kabels vast in de 19” kasten zonder dat deze beschadigd raken door te scherpe tyraps. Er bestaan zelf klittenband tyraps, maar je kunt het ook op een rol kopen zodat je zelf de lengte kunt knippen.

Klittenband is ook makkelijk herbruikbaar als je iet wilt wisselen in je systeem.

Scherpe tyraps? Ik heb menig tyrappie vastgezet, maar een scherpe tyrap ben ik niet tegen gekomen. Is de isolatie van die datakabels soms zo zacht? Okee, de glasvezelkabeltjes waar ik soms mee werkte vond ik ook maar zielige touwtjes.

Raymond1

Citaat van: Linkeloetje op 23 januari 2021, 10:08:27
Citaat van: spoorman op 22 januari 2021, 14:33:24Volgende probleem,
Heb als netsnoeren NBS kabels alleen gaan deze doorhangen door hun gewicht wat volgens mij niet ten goede komt van het contact.
Zelfs bij de minste beweging valt de spanning eraf.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of liever nog, beter een oplossing.
Groetjes
Piet

Ik zou gewoon een spijkertje dwars door de snoeren heen slaan en zo op de achterkant van je stereomeubel bevestigen.


Ik vind dit een erg gevaarlijk advies. Je gelooft het soms niet, maar er zijn mensen die echt het iq van een zachtgekookt ei hebben en dit advies klakkeloos opvolgen.

Raymond1

23 januari 2021, 17:25:41 #24 Laatste wijziging: 23 januari 2021, 17:27:13 door Raymond1
Citaat van: spoorman op 23 januari 2021, 16:44:05Kan wel iets van een ondersteuning maken, alleen ruimte achter het audiorack is wat aan de krappe kant
Kan helaas niet verder naar voren (moeder de vrouw).
Maar die NBS kabels zijn ook wel behoorlijk stug en dik.
Ga misschien voor de 2 andere componenten (phonopre en multispeler) voor een kortere audioquest of zo
.

Als je te weinig ruimte achter je rack hebt zijn andere, soepelere snoeren de beste oplossing. Stugge snoeren een bocht om dwingen die eigenlijk te krap voor ze is gaat problemen geven, zoals je hebt ondervonden. Onthoud een ding: een elektrisch contact (stekker oid.) mag je op één manier belasten, elektrisch of mechanisch, nooit allebei tegelijk.

Knosti de Platenwasser

Het lijkt ook een beetje op een gebrekkige connector met veel te weinig contactdruk.
... on an Electrospective Odyssee.

WanFie

Citaat van: Raymond1 op 23 januari 2021, 17:19:28
Citaat van: Linkeloetje op 23 januari 2021, 10:08:27
Citaat van: spoorman op 22 januari 2021, 14:33:24Volgende probleem,
Heb als netsnoeren NBS kabels alleen gaan deze doorhangen door hun gewicht wat volgens mij niet ten goede komt van het contact.
Zelfs bij de minste beweging valt de spanning eraf.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of liever nog, beter een oplossing.
Groetjes
Piet


Ik zou gewoon een spijkertje dwars door de snoeren heen slaan en zo op de achterkant van je stereomeubel bevestigen.


Ik vind dit een erg gevaarlijk advies. Je gelooft het soms niet, maar er zijn mensen die echt het iq van een zachtgekookt ei hebben en dit advies klakkeloos opvolgen.

Ik heb het gezien hoor. Tweelingsnoer voor de schemerlamp en dan "netjes" tussen de twee aders aan de plint gespijkerd. Dan hoeft er weinig mis te gaan of dat spijkertje staat onder spanning.

Ik zet er gewoon een paar blokjes hout onder. Simpel en toch eenvoudig.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

Heintje

Citaat van: Linkeloetje op 23 januari 2021, 10:08:27
Citaat van: spoorman op 22 januari 2021, 14:33:24Volgende probleem,
Heb als netsnoeren NBS kabels alleen gaan deze doorhangen door hun gewicht wat volgens mij niet ten goede komt van het contact.
Zelfs bij de minste beweging valt de spanning eraf.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of liever nog, beter een oplossing.
Groetjes
Piet

Ik zou gewoon een spijkertje dwars door de snoeren heen slaan en zo op de achterkant van je stereomeubel bevestigen.

Zet wieltjes onder je stereomeubel, dan kan je ermee heuvelaf rijden.  ;D

Sytse Fliege

Citaat van: WanFie op 23 januari 2021, 20:13:16Ik zet er gewoon een paar blokjes hout onder. Simpel en toch eenvoudig.

Dat lijkt me doeltreffend, maar toch nuttig.

Ach, kikker toch op!

spoorman

Na wat googelen gevonden wat het probleem kan oplossen "furutech ncf booster" alleen niet echt goedkoop