• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Draadloze speaker met lange accuduur

Gestart door toto777, 24 januari 2021, 19:07:31

Vorige topic - Volgende topic

toto777

Ik ben niet technisch aangelegd en ben al langer aan het zoeken naar een draadloze speaker voor mn sony NW-A55L walkman.
Dit is een hele verbetering qua geluid tov mn smartphone.
Ik ben zoekende naar n draadloze speaker met lange accuduur min 20 uur of meer en dat valt niet mee.
Heeft iemand een goede tip.
Bedankt alvast.

Jan66

Heeft de Sony Walkman iets van een draadloze ‘uitgang’ d.m.v. Bluetooth of iets dergelijks?

toto777

Oh ik was nog vergeten om kenbaar te maken, met excuses daarvoor.

Ik wil het liefste geen bluetooth of wifi of zo gebruiken, maar via n draad dus aux als ik het goed heb.
Dat was nl precies het punt waarom ik maar niet kan slagen en dat maakt het juist zo moeilijk de combi van lange accuduur en aux ingang zodat ik de walkman kan aansluiten via n draadje.


Tom!

Wat vind je een lange accuduur? Mijn simpele BT-speaker (met jack-aansluiting, hebben ze bijna allemaal) gaat al iets van 24 uur mee op een lading.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

toto777


WanFie

24 januari 2021, 20:53:13 #5 Laatste wijziging: 24 januari 2021, 21:22:05 door WanFie
Het hangt er sterk vanaf hoe hard je wil spelen. En met een kabeltje van signaal voorzien kost minder energie als met WiFi. Ik heb een stereoboomm speakertje dat zo op zijn accu al best lang speelt. Een accupack kun je ook aansluiten. Dan kan het nóg langer.
Die Stereoboomm is voor z'n â,¬60,- toch al een bijzonder ding  WiFi, Dlna, bluetooth en bedienbaar met een app. Internetradio kan ook.
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

toto777

Ik hoef niet knalhard gewoon achtergrond muziek zeg maar dus geen trillende ramen.

toto777

Je zegt daar wat interessants nl accupack als dat mogelijk is dan is de noodzaak van een speakerset met lange accuduur ook niet meer zo nodig want dat kan je dan  compseren met een accupack.
Heb ik dat zo goed.
Kan ik dan ook n klein compact redelijk geluid speaker kopen (meestal korte accuduur) en met een groot accupack de duur verlengen.
Heb ik het zo goed en is dat qua budget ook nog te doen ?
Het hoeft geen tientjes werk te zijn, maar honderden is ook niet de bedoeling.

WanFie

24 januari 2021, 21:27:08 #8 Laatste wijziging: 24 januari 2021, 21:30:56 door WanFie
Citaat van: toto777 op 24 januari 2021, 21:22:27Je zegt daar wat interessants nl accupack als dat mogelijk is dan is de noodzaak van een speakerset met lange accuduur ook niet meer zo nodig want dat kan je dan  compseren met een accupack.
Heb ik dat zo goed.
Kan ik dan ook n klein compact redelijk geluid speaker kopen (meestal korte accuduur) en met een groot accupack de duur verlengen.
Heb ik het zo goed en is dat qua budget ook nog te doen ?
Het hoeft geen tientjes werk te zijn, maar honderden is ook niet de bedoeling.

De stereoboomm gebruik ik zo ook. Verwacht geen dreunende laag, maar toch ook zeker geen iel geluid. Je kunt zelfs met twee van die dingen stereo geluid maken, door de ene op links en de andere op rechts te schakelen. Op tweakers staat een uitgebreid forumtopic. Die gebruiken ze oa voor  naast de platte tv op het bijgeleverde netvoedingkje
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

WanFie

Bij Action hebben ze een stevig accupack voor â,¬20,-. Of ergens bestellen
:) Aandacht maakt alles mooier  :)


superge

Wij gebruiken een Denon bluetooth speakertje in de badkamer, dat ding staat nog geen uur per dag aan maar moet elke week een keer aan de tiet. Dus lees eerst goed reviews en gebruikerservaringen voor je iets koopt want het kan dus ook nogal tegenvallen.

toto777

idd goed advies, maar zag wel hier en daar in de reviews dat accuduur erg afhankelijk is van of wifi, bluetooth of draadje, maar van 6 uur conform de fabrikant zal het geen 15 worden met draadje.
Het is n gepuzzel en ik duik er in, maar tot zover in ieder geval bedankt en tips zijn en blijven welkom.

toto777

Heb wat reviews gelezen en de keuze is gemaakt voor de mr200

Ik wil een ieder ontzettend bedanken ik was hier al dagen mee bezig en kwam er niet meer uit dankzij jullie hulp nu wel en morgen zal eea geleverd worden.

Ik zal dan nog een reactie plaatsen of het mij bevalt.

Bedankt allemaal voor de input en advies.

WanFie

:) Aandacht maakt alles mooier  :)