Ziggo FM radio sterfhuisconstructie

Gestart door Regenpak, 24 december 2020, 22:25:13

Vorige topic - Volgende topic

Bloom

Citaat van: Regenpak op 24 januari 2021, 09:30:55Moet wel zeggen dat de MP3 bitrate (128 kbps) van de streams van Bloom hierboven een beetje magertjes is voor "high".
Ja, dat vond ik ook belachelijk. "Normaal" is kennelijk 64 kbit/s. Zelf verwacht ik 320 kbit/s voor hoge kwaliteit. Dat kun je voor klassiek bekomen bij Linn Radio Classical: http://89.16.185.174:8004/stream

Regenpak

Citaat van: morph op 24 januari 2021, 10:09:05Kan me wel vinden in je commentaar, maar twee details heb je misschien in de haast over het hoofd gezien:

Citaat van: Regenpak op 24 januari 2021, 09:30:55Sicko en Klote PTT Nederland zijn monopolisten.
Concurrenten Ziggo én KPN zijn geen monopolisten
Zij zijn wel degelijk monopolisten. Ziggo voor kabelinternet en KPN voor het digitale zandpad (DSL). Dat je dus voor internet de "keuze" hebt uit twee aanbieders (een zogeheten duopolie) doet daar niks aan af. En kabel-TV (en FM radio) is alleen Ziggo. Maar rechtsom of linksom, zowel LG (Liberty Global) als KPN zijn evilcorps. LG misschien nog wel meer.

Tjerk
It's been Monday all week long!

minplus

Ik had hier toen de glasvezelkabel aangesloten werd de keuze uit een serie providers. Is dat iets wat alleen bij glasvezel is? Lijkt me gek, maar wie weet.
Gebruik het systeem trouwens alleen voor de computer(s) want voor radio heb ik een FM-tuner en voor TV is een satellietschotel 10x leuker. Voor radio trouwens ook helemaal niet gek, integendeel.
Naast dat je gratis terrestrial Regionaal en NPO 1, 2 en 3 krijgt en ik meen nog eentje.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

Citaat van: Regenpak op 24 januari 2021, 16:21:49kabel-TV (en FM radio) is alleen Ziggo.
Ja daar heb je gelijk in. UPC heeft Ziggo overgenomen en de naam Ziggo aangehouden.
En inmiddels is er ook nog een combinatie met Vodafone tot stand gekomen.

Regenpak

Citaat van: morph op 24 januari 2021, 17:01:37UPC heeft Ziggo overgenomen en de naam Ziggo aangehouden
Inderdaad. Wat vroegâh een locaal/regionaal monopolie was is nu een landelijk. Ik meen dat volgens de wet de infrastructuur, die immers met publiek geld is aangelegd, ook voor derden toegankelijk moeten zijn. Dat is tot nu toe door LG succesvol geblokkeerd. Voor KPN ligt dat anders. Dit private bedrijf is nog steeds de facto een overheidsonderneming. KPN moet z'n PON (en overgenomen AON) glasvezelnetten wèl openstellen voor derden. Maar dat legt ze geen windeieren hoor.

Maar goed. Ik ben benieuwd wanneer inderdaad de FM wordt opgedoekt. Misschien komt er afstel en is er een technische oplossing om de upstream ook boven 108 MHz uit te kunnen voeren. In principe zou het moeten kunnen. De splitter FM/TV en modem is bidirectioneel. Maar voor de downstream zal het wel duurder zijn.

Tjerk
It's been Monday all week long!