• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Infinity Alpha 5 of Philips MCD 708

Gestart door leodegroot, 22 februari 2021, 01:51:21

Vorige topic - Volgende topic

leodegroot

hallo . wil andere ( kleinere ) speakers aanschaffen . en wil daarvoor op Marktplaats kijken ivm budget, en ik denk dat je daar ook gewoon goede speakers kunt kopen . weet dat luisteren het beste is maar dit is ivm afstand niet altijd mogelijk . bovendien klinkt het dan bij mij thuis toch weer anders . heb een set Infinity Alpha 5 op het oog en een Philips set mcd 708 met Ribbon tweeter wat bij een micro set hoorde . iemand bekend met deze speakers ??? uiteraard zijn alle meningen welkom .

Wim72

De Philips en ook Infinity speaketjes zullen vast goed klinken maar ik zou een slag grotere boekenplankspeaker kiezen met wat meer conusoppervlak en inhoud voor een wat beter laag...

Wim72

De Philips en Infinity gaan denk ik tot zo rond de 80Hz wat betreft laagweegave en komen iets tekort...

Hier een voorbeel vanaf MP:
https://link.marktplaats.nl/m1664185388

Boston A26 deze gaan tot 51Hz ...

Frits

Dit is een leuk setje. Kwalitatief erg goed: https://link.marktplaats.nl/m1666335663

Wat voor versterker gebruik je?

leodegroot

heb een Denon 655r . om het gebrek aan laag te compenseren moet er maar een kleine subwoofer bij komen zal mijn vrouw wel niet blij mee zijn . de speakers mogen niet groter zijn dan zo iets van hoog 27 br 17 en diep 20 cm . anders kan ik het ook niet goed kwijt het moet dus eigenlijk een 2.1 systeem worden . iedereen adviseert mij om het bekende Bose acoustimas  met de melkpakjes te nemen . maar ben absoluut geen fan van Bose . denk als ik een goede sub opzoekt en 2 kleine normale speakers dus geen surround speakertjes . het resultaat beter zal zijn dan het Bose systeem . desnoods 2 extra speakers kan er 4 aansluiten op mijn versterker .

AntiAudioKwakzalverij

22 februari 2021, 15:56:19 #5 Laatste wijziging: 22 februari 2021, 16:05:13 door Mmuetst
Citaat van: leodegroot op 22 februari 2021, 14:06:49heb een Denon 655r . om het gebrek aan laag te compenseren moet er maar een kleine subwoofer bij komen zal mijn vrouw wel niet blij mee zijn . de speakers mogen niet groter zijn dan zo iets van hoog 27 br 17 en diep 20 cm . anders kan ik het ook niet goed kwijt het moet dus eigenlijk een 2.1 systeem worden . iedereen adviseert mij om het bekende Bose acoustimas  met de melkpakjes te nemen . maar ben absoluut geen fan van Bose . denk als ik een goede sub opzoekt en 2 kleine normale speakers dus geen surround speakertjes . het resultaat beter zal zijn dan het Bose systeem . desnoods 2 extra speakers kan er 4 aansluiten op mijn versterker .
Ik weet dat Frits erg into Elac is, zijn ook leuke speakers, maar het belangrijkste is dat jij ze mooi moet vinden. Die Denon is een 50 watt versterker aan 8 ohm dus zou ik niet voor al te moeilijke speakers gaan. Kijk bij de luidsprekers naar de gevoeligheid. Vanaf 86 dB zou mooi zijn. Volgens de manual kan deze versterker 4 ohm aan, dus daar hoef je geen zorgen over te maken.
De Philips waar jij in het begin over praat heb ik wel eens in een restaurant horen spelen, wel aardig, maar dan ben ik denk ik met Frits eens dat die Elac mooier zijn.
Als ik zou moeten kiezen tussen die Infinity Alpha 5 of die  Philips mcd 708, dan zou ik zelf voor de Philips gaan. Maar hé das mijn smaak....

PS gelukkig zijn we op dit forum niet "iedereen" ik zou zeker geen Bose acoustimas advieseren  ;)


leodegroot

er is niks mis mee als iemand zijn smaak/voorkeur uitspreekt . daar kan ik wel wat mee .

Frits

Hepta, Nederlandse luidspreker ontwerper/bouwer, heeft ook mooie monitoren gemaakt: Hepta Gem, de Ace en de latere Explorer. Kom je op MP nog wel eens tegen

leodegroot

gaat kijken . de Dali.s zagen er ook goed uit , maar ophalen in Hengelo vanuit Rotterdam gaat mij iets te ver .

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: leodegroot op 22 februari 2021, 19:40:58gaat kijken . de Dali.s zagen er ook goed uit , maar ophalen in Hengelo vanuit Rotterdam gaat mij iets te ver .
Ook leuk en meer “om de hoek”
Monitor Audio Bronze B2
https://link.marktplaats.nl/m1669876580

AntiAudioKwakzalverij

22 februari 2021, 19:58:33 #11 Laatste wijziging: 22 februari 2021, 20:00:06 door Mmuetst
En iets verder weg, maar wel mooie kleintjes
2x Monitor Audio Radius 90
https://link.marktplaats.nl/m1665270071

En kijk nog even bij
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45517.0

leodegroot

heb uiteindelijk beiden speakers in huis . vindt de Philips speakers erg mooi door dat kersen hout houd niet van zwart en kunstof/pvc . gaat ze morgen eens goed beluisteren . wordt vervolgt .

leodegroot

beide speakers uitvoerig beluisterd . conclusie is dat de Philips er erg mooi uitzien in de kersen kleur . maar het geluid is waardeloos . dof . en ondanks de beroemde Ribbon tweeter . niet mooi helder in het hoog . klinken als 5 euro computer speakertjes . dus daar ben ik gelijk van genezen . had er veel meer van verwacht , ook de Infinity zijn niet geweldig aanzienlijk beter dan de philips . maar had beter verwacht . de reeds langere tijd in mijn bezit zijn de Sharp cp-xl-3500h  en de Sony SS-H700 ( met gewijzigd filter ) klinken beter . 

Hoodman

3 maart 2021, 19:37:44 #14 Laatste wijziging: 3 maart 2021, 19:39:50 door nostalgie
Je moet echte Infinity's proberen, en niet deze pure Harman ;)

Ik vermoed ook dat er met de Philipsen iets niet klopt.