• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Versterker combi met Magnat

Gestart door Marcel2000, 17 maart 2021, 13:17:03

Vorige topic - Volgende topic

Rubble

Klopt, ik heb hier ook mooi spul gehad maar alles is de deur uit gegaan toen ik aan het zelfbouwen sloeg, met een fractie van het budget. 

Toonregeling wordt vaak de neus voor opgehaald, maar kan net dat beetje extra geven. Zeker als je digitaal gaat equalizen of zelfs filteren kan je een speaker heel goed naar je eigen hand zetten.

Zoek je dynamiek dan denk ik aan hoog rendement, hoorn mid en/of hoog en laag driver(s) met een groot oppervlak (10 inch of liever nog 12 of 15 inch).
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Rubble

Die Arcam heeft een pre-out. Je zou nog kunnen proberen er een flink potentere eindversterker aan te hangen. Kijken wat het doet.   
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

AntiAudioKwakzalverij

Al die Yamaha versterkers met regelbare loudness zijn momenteel overal uitverkocht. A-S301 A-S501 enz...
Misschien door Corona nu slecht leverbaar?
Gezien het rendement van je luidsprekers heb je echt geen tonnen aan vermogen nodig.

AntiAudioKwakzalverij

17 maart 2021, 22:01:17 #18 Laatste wijziging: 18 maart 2021, 12:26:29 door Mmuetst
Een andere versterker gaat, zoals Rubble ook aangeeft,niks veranderen als je niks met toonregeling gaat doen.
Zie de volgende grafiek. Op een lager volume horen wij mensen gewoon minder lage tonen.

De lijnen in een isofonendiagram geven aan welke tonen even luid klinken als een toon van 1000 Hz.