• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

meetsnoeren

Gestart door sherlock, 30 maart 2021, 16:17:26

Vorige topic - Volgende topic

sherlock

Heeft iemand ervaring met de meetsnoeren/probes van het merk Cleqee van Ali-express, ik was altijd Hirschmann gewend maar sommige snoeren zijn nu aan vervanging toe .

Jan66

Ga voor kwaliteit met dat soort dingen. Ik zou niet graag willen dat de isolatie van de meetsnoeren niet geschikt is voor 230 vac of hoger.

Wim72

Ik ben zelf atechnisch maar isolatie om meetsnoeren heen is toch isolatie en of er nu 12 of 24 Volt gelijkspanning of 230 Volt wisselspanning opkomt zou toch niks uit mogen maken...

Duclaasie

Je geeft zelf al aan dat je a-technisch bent, dus vanwaar deze aannames? Het maakt namelijk weldegelijk uit en het is ook nog eens je eigen veiligheid. Ik zou daar dus ook nooit concessies op doen

Wim72

Ik neem aan dat een paar standaard meetsnoeren bij b.v. de Conrad vandaan aan alle veiligheidseisen voldoen als het gaat om het meten van spanning, als het gaat om meten van zware stromen veel ampere zal men dat toch wel aangeven wat de meetsnoeren kunnen hebben.

berret

Citaat van: sherlock op 30 maart 2021, 16:17:26Heeft iemand ervaring met de meetsnoeren/probes van het merk Cleqee van Ali-express, ik was altijd Hirschmann gewend maar sommige snoeren zijn nu aan vervanging toe .
Als je op cleqee googlet, dan zie je dat ze op de site van grandado gespecificeerd staan. Grandado is gewoon een importeur van Chinees spul.
En die specificaties  zijn ruim voldoende voor normaal gebruik tot max 1000 V.

Regenpak

Voor mijn Fluke 77 heb ik Pomona snoertjes. Lekker soepel, scherpe tip. Meen bij Mouser vandaan. Als je mazzel hebt is Cleqee vergelijkbaar.

Tjerk
It's been Monday all week long!

sherlock

Bedankt voor jullie meedenken. Groet  .  Peter.