• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Plaatsing piega P4l

Gestart door schuit, 2 april 2021, 18:42:48

Vorige topic - Volgende topic

Niemand

Wat een toestand wordt er van gemaakt.
Beste oplossing slaapkamer opgeven , vrouw er in deur op slot en alleen die deur wegw e h isoleren.
Speakers verplaatsen :angel:
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

schuit

21 juni 2021, 18:31:42 #61 Laatste wijziging: 21 juni 2021, 19:26:27 door schuit
Citaat van: Knosti de Platenwasser op 20 juni 2021, 23:20:40
Citaat van: schuit op 20 juni 2021, 21:43:42poe 10% dat zou misschien 800 euro zijn. Lijkt mij weinig geld voor 50 m2. De open keuken erbij is het zo 70 m2. krijg je nog een sprong bij overgangen naar de gang etc.

Maar is er nog een speciaal akoestisch spanplafond want alleen een stukje doek zal weinig schelen. Speciaal merk/ bedrijf?
Kan je beter platen met minerale wol tegen het plafond plakken.

Voor dat geld kan ik ook wel 20m2 akoestisch materiaal kopen. Ziet er alleen niet uit dus dat doen we liever niet.


Goed, de inrichting van je woonruimte PLUS je audioset kostten dus 8000 euro. Doe mij het adres waar je dat plavuizen vloertje en die speakers kocht ajb?
En succes verder, ook met je geloofwaardigheid...

Ja de speakers van marktplaats voor 300 euri.  ^-^
Plavuizen lagen er al toen we hier gingen wonen. Budget was vooral de bank en gordijnen. Nog wat meubels van de karwei. Zoiets was het, ik heb geen budget opgesteld toen we hier gingen wonen 5 jaar terug.
Overigens stonden hier 3 huizen in de straat te koop en hebben we gewoon gekozen welke de best passende inrichting had. Zal je nu niet meer zien...

Als iets veel effect heeft dan zouden we best iets willen uitgeven maar daarbij ook wel belangrijk dat het plafond niet veel lager wordt.
Omdat het maar 2,4 meter hoog is lijkt het snel lager door de formaat woonkamer. Die standaard plafondtegels uit kantoren is natuurlijk mogelijk maar dat kost gauw 10 cm, dan hou je geen hoogte over.

En we zijn al jaren ermee bezig om de galm te verbeteren, zolang het ook netjes eruit komt te zien en geen mega bedrag is is het best een overweging.
Daarom ben ik zeker benieuwd wat we verder kunnen overwegen zodat al het geluid beter wordt.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

schuit

Citaat van: Niemand op 20 juni 2021, 23:37:23Wat een toestand wordt er van gemaakt.
Beste oplossing slaapkamer opgeven , vrouw er in deur op slot en alleen die deur wegw e h isoleren.
Speakers verplaatsen :angel:
Slaapkamer zit vloerbedekking in. net zo handig om mezelf daar op te sluiten met de installatie.  ;)
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

minplus

Wat ik al zei...
En je niet gratis wilt proberen.

Ik heb tot m'n 30e minimaal geld gehad en alles wat ik over had in goede geluidsspullen gestopt maar wel een erg lekker geluid kunnen krijgen via o.a. goede plaatsing.
Met m'n huidige speakers heb ik geluisterd naar een geluidsfreak kennis die me adviseerde ze totaal anders neer te zetten en het heeft geloond. Vrouwlief wilde ze nog een keer terug naar het oude (ongeveer zoals ze bij jou staan) omdat ze dat optisch mooier vond en dat hebben we gedaan maar na 5 minuten zei ze "zet ze maar weer terug want dit klinkt veel minder lekker".
Was wat meer werk dan bij jouw speakers.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

schuit

21 juni 2021, 19:38:18 #64 Laatste wijziging: 21 juni 2021, 19:42:18 door schuit
Citaat van: minplus op 21 juni 2021, 19:28:14Wat ik al zei...
En je niet gratis wilt proberen.

Ik heb tot m'n 30e minimaal geld gehad en alles wat ik over had in goede geluidsspullen gestopt maar wel een erg lekker geluid kunnen krijgen via o.a. goede plaatsing.
Met m'n huidige speakers heb ik geluisterd naar een geluidsfreak kennis die me adviseerde ze totaal anders neer te zetten en het heeft geloond. Vrouwlief wilde ze nog een keer terug naar het oude (ongeveer zoals ze bij jou staan) omdat ze dat optisch mooier vond en dat hebben we gedaan maar na 5 minuten zei ze "zet ze maar weer terug want dit klinkt veel minder lekker".
Was wat meer werk dan bij jouw speakers.

Ja als ik zo inschat zit je in een andere levensfase om netjes te blijven.

Vorig jaar heb ik met een wandje een stuk van de kamer afgesnoept om een aparte tv kamer te krijgen. Met opgroeiende kinderen wel fijn als je af en toe even rust hebt.
Alleen vinden ze het net zo leuk om bij ons over de bank te kruipen en schreeuwend rondjes te rennen dus ik sluit me dan maar in de tv kamer op...

Samengevat:
Alles overwegend denk ik dat wij idealiter een soort railsje kunnen kopen waar we akoestische panelen aan hangen. Die dan ook verplaatsbaar zijn als het niet mooi is of een schilderij aan kunnen hangen.
En dan wat akoestische panelen kopen of maken van verschillend formaat.

Dan neemt het geen ruimte in qua hoogte en we kunnen wisselen met panelen of schuiven als we de inrichting weer aanpassen.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

minplus

Klopt, ik ben een ouwe zak om het zo maar te zeggen.  :D
Levenservaring noemde mijn pa dat.
Hij had vaak, niet altijd, gelijk en heb gigantisch veel van hem geleerd. Wou dat ik zijn kennis erbij had.
Goedbeschouwd is het bizar wat met elke generatie aan kennis verloren gaat als je er even over nadenkt.

Maar ik zou ze toch even verschuiven.. ;D  ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Citaat van: minplus op 21 juni 2021, 19:49:36Klopt, ik ben een ouwe zak om het zo maar te zeggen.  :D
Levenservaring noemde mijn pa dat.
Hij had vaak, niet altijd, gelijk en heb gigantisch veel van hem geleerd. Wou dat ik zijn kennis erbij had.
Goedbeschouwd is het bizar wat met elke generatie aan kennis verloren gaat als je er even over nadenkt.

Maar ik zou ze toch even verschuiven.. ;D  ;D
:laugh: :laugh:
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

schuit

de piega's zijn verkocht. het beviel met niet helemaal maar was leuk om wat ervaring mee op te doen.

Heb nu een grote hoorn luidspreker met een 12 inch midden-bas . Het rendement etc is geweldig, afwerking is wel een ding en het formaat is aanzienlijk. Dat vind mijn vrouw niet zo leuk.

Maar aangezien er wat verkocht is nog weer eens op marktplaats kijken.
Zag een chario hyper tower 2000 daar ga ik binnenkort luisteren.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

minplus

Waarom verbaast me dat 1e nou niet..?
Succes met de hoorn en de Chario. :)
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

schuit

Ja ik zal wel even wat melden als het thuis staat. 

je blijft ook bezig zo he.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

minplus

Blijft een leuke zoektocht. :)
Nog beter was vroeger veel duurder en meestal veel te duur. En 2ehands veel minder mogelijkheden dan nu.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Hoodman

Citaat van: schuit op  1 september 2021, 21:09:42afwerking is wel een ding en het formaat is aanzienlijk. Dat vind mijn vrouw niet zo leuk.
Het is jou hobby toch!

Sytse Fliege

En ook haar huis...

Neem ik dan maar aan tenminste.

Ach, kikker toch op!

schuit

ja het staat in de gezamenlijke woonkamer. Kan ze wel in de tuin zetten ofzo :)
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Hoodman

Wat in de tuin zetten, je vrouw of de speakers? In beide gevallen zal het waarschijnlijk in de tuin beter klinken :)