• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Waardeloos geluid in Audi TT roadster 2008

Gestart door heuveltje, 5 april 2021, 20:04:00

Vorige topic - Volgende topic

heuveltje

De Mini van de vriendin is verkocht en hiervoor in de plaats is een Audi TT cabrio gekomen. Tot nu toe waren we tevreden met de prima standaard audio in de auto (Harman Kardon), maar wat in de TT zit doet me denken aan een oude Mercedes bus uit de jaren 90.
Graag willen we naast fatsoenlijk geluid liefst ook dab+ en een upgrade van het navigatiesysteem (werkt nog met pijltjes). Budget is 1000 euro waar fatsoenlijk geluid belangrijker is dan navigatie, dat kan ook via telefoon. Bluetooth en streamen van audio is een must.
Omdat ik hier zelf al jaren niet meer mee bezig ben geweest ben ik op zoek naar informatie wat er tegenwoordig is.

We wonen in de buurt van Roermond (Midden limburg) dus als jullie een adresje hebben.

Heintje

Ik kan mij voorstellen dat een TT een moeilijke akoestiek heeft.

Maar dan zou ik dat niet op dit forum vragen (dan krijg je goed bedoelde maar algemene adviezen), maar lid worden van een TT forum en daar eens kijken wie wat aan die audio heeft veranderd. En zodra de Corona situatie het toelaat zou je eens op een meeting kunnen gaan kijken en vooral luisteren hoe dat is uitgepakt, wat het heeft gekost en hoe je dat zelf ook zo kan krijgen.
Ik denk dat dat de meest geschikte en goedkoopste route is naar wat jij wil.

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

heuveltje

bedankt voor de reactie, er zijn diverse standaard sets verkrijgbaar. Er zit een speciaalzaak in de buurt, daar eens vragen naar de mogelijkheden.