• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

MQA => FLAC convertor

Gestart door Edwin16, 1 februari 2022, 10:25:02

Vorige topic - Volgende topic

Edwin16

Weet iemand met welke software je MQA bestanden kunt converteren naar FLAC?
Set 1: Leema Acoustics Tucana II + Antilla ECO, Logitech Transporter, Dr Feickert Volare, VdH MC10 Special, Musical Fidelity MX VNYL, Nakamichi CR7, Dynaudio Contour 30
Set 2: Quad 99, Nakamichi Cassettedeck 1.5, LX3, 682ZX , RX505, Logitech Squeezebox Touch, Akai DS-5, Dynaudio Emit M20

Sytse Fliege

Als het om een bestand gaat kan je het proberen door achter de bestandsextensie .flac te zetten, goede kans dat het bestand dan in een flac player gewoon afspeelt.

Zo niet, dus als je een cd wilt rippen, zou je kunnen kijken of dbpoweramp de converteeroptie biedt.



Ach, kikker toch op!

Vincent Kars

Citaatdoor achter de bestandsextensie .flac te zetten

MQA is PCM audio. Dat komt tot je als een 24 bit / 44.1 of 48 kHz.
De vraag is een beetje welk bestandsformaat je gebruiken maar WAV of FLAC lijkt mij een goede gok.

Dan heb je nog niet de "second unfolding", het opblazen van 24/44 naar 24/88 en het reconstrueren van de frequenties  tussen 22 en 44. Dat kan bij mijn weten alleen met software die over de MQA core decoder beschikt.
Dan zou je een player moeten hebben die dit ondersteunt (Audirvana?) die tevens de mogelijkheid biedt om weg te schrijven naar een file.

Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het origineel in een lossless formaat aan te schaffen ipv MQA.

Edwin16

Citaat van: Sytse Fliege op  1 februari 2022, 12:18:03Als het om een bestand gaat kan je het proberen door achter de bestandsextensie .flac te zetten, goede kans dat het bestand dan in een flac player gewoon afspeelt.

Soms kan het zo simpel zijn... Bedankt! Het werkt.
Set 1: Leema Acoustics Tucana II + Antilla ECO, Logitech Transporter, Dr Feickert Volare, VdH MC10 Special, Musical Fidelity MX VNYL, Nakamichi CR7, Dynaudio Contour 30
Set 2: Quad 99, Nakamichi Cassettedeck 1.5, LX3, 682ZX , RX505, Logitech Squeezebox Touch, Akai DS-5, Dynaudio Emit M20

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

Regenpak

Citaat van: Vincent Kars op  1 februari 2022, 12:32:34Persoonlijk zou ik er voor kiezen om het origineel in een lossless formaat aan te schaffen ipv MQA.
Hier nogeen. MQA is een obscuur formaat waar weinig van bekend is gemaakt. Beetje voodoo en zeker geen open standaard.

Tjerk
It's been Monday all week long!