• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Beste geluidskwaliteit uit Airpulse A300

Gestart door Kevin1987, 22 april 2021, 18:12:59

Vorige topic - Volgende topic

Kevin1987

Dag,

Voor het moment stream ik mijn muziek via AirPlay naar de tv om dan via optical naar mijn actieve speakers te gaan.

Op zich klinkt dit goed maar kan volgens mij veel beter.

Ook wanneer ik van liedje verzet komt er gekraak uit de tweeter (ribbon) die onmiddellijk verdwijnt.

Iemand dit al voorgehad en iemand ideeën om de geluidskwaliteit te verbeteren zonder drastische investeringen?

De tv heeft geen caox.

Bedankt

Niemand

 goeede avond welkom hier,
zou aan de dac kunnen liggen, komt ook wel meer voor hoor zo'n tikje bij optisch , bij mij was het een oudere sony dac die dit had ,maar alleen optisch niet via coax
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Kevin1987

Citaat van: Niemand op 22 april 2021, 18:22:41goeede avond welkom hier,
zou aan de dac kunnen liggen, komt ook wel meer voor hoor zo'n tikje bij optisch , bij mij was het een oudere sony dac die dit had ,maar alleen optisch niet via coax

Bedankt, ook voor de reactie.

Dit zijn splinternieuwe speakers die flink wat kosten (voor mij dan😀), dan verwacht je toch dat de ingebouwde dac van goede kwaliteit is?


Niemand

of een andere optisch kabel proberen dat zou ook kunnen , weet niet waar je huis staat ,maar mocht je in de buurt van Delft zitten ,dan kan je even een andere kabel  proberen, of ik die van jou ,dan kan de oorzaak alvast gevonden of uitgesloten worden .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Kevin1987

Citaat van: Niemand op 22 april 2021, 18:31:21of een andere optisch kabel proberen dat zou ook kunnen , weet niet waar je huis staat ,maar mocht je in de buurt van Delft zitten ,dan kan je even een andere kabel  proberen, of ik die van jou ,dan kan de oorzaak alvast gevonden of uitgesloten worden .

Helaas, ik woon in België 😀
Het is ook een nieuwe kabel en ik lees toch veel dat een betere/duurdere optische kabel niet resulteert in betere geluidskwaliteit.

Niemand

Het ging om dat tikje toch ?
Op zich heeft dat niets met geluidskwaliteit te maken.
Het kan heel goed aan de tv uitgang liggen of een ander apparaat .
Ook dat al meegemaakt 
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Kevin1987

Citaat van: Niemand op 22 april 2021, 19:22:48Het ging om dat tikje toch ?
Op zich heeft dat niets met geluidskwaliteit te maken.
Het kan heel goed aan de tv uitgang liggen of een ander apparaat .
Ook dat al meegemaakt 

Het tikje was bijkomend, het gaat me uiteindelijk om de geluidskwaliteit te verbeteren.

Hdmi is geen optie. Ingangen op de speakers zijn optical, coax, rca en xlr. Bluetooth ook maar dat is al helemaal niet goed.

Er is nog usb ook maar dat is enkel voor via pc te werken normaal.