• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Buizen luisteren in het midden van het land

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 1 mei 2021, 17:07:15

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Gezien buizenversterkers meestal niet goedkoop zijn en er forumleden zijn die nieuwsgierig zijn naar hoe e.a. klinkt wil ik voorstellen dat forumleden bij mij een middag/avond (we hebben geen avond klok meer) komen luisteren. Ik heb verschillende apparatuur volledig buis in het signaal weg en ook hybride oplossingen. Dat in combinatie met verschillende luidsprekers van klein tot groot.
Mijn locatie is met auto maar ook met openbaarvervoerbedrijf makkelijk bereikbaar.
Aantal voorwaarden:
- Jij brengt een goed humeur mee
- Ik zorg voor koffie/thee en later een lekker drankje met of zonder alcohol (met klinkt altijd beter  :)  ) een nootje/stukje kaas...(sorry geen frituurpan  :) )
- Kan alles streamen via Tidal, maar heb ook een draaitafel en CD speler. Tape kan ik helaas niet afspelen.

Lijkt je een gezellige middag/avond wat met buizen, laat het me weten via een persoonlijk berichtje.

minplus

Erg leuk initiatief, hoewel voorlopig nog redelijk gevaarlijk tenzij allen gevaccineerd zijn en je niet met veel mensen bij elkaar komt. Zo zijn m'n buren ondanks dat ze super voorzichtig waren toch goed ziek geweest en meer dan een maand later nog permanent moe.

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

1 mei 2021, 19:07:09 #2 Laatste wijziging: 1 mei 2021, 19:41:44 door Mmuetst
Citaat van: minplus op  1 mei 2021, 18:50:24Erg leuk initiatief, hoewel voorlopig nog redelijk gevaarlijk tenzij allen gevaccineerd zijn en je niet met veel mensen bij elkaar komt. Zo zijn m'n buren ondanks dat ze super voorzichtig waren toch goed ziek geweest en meer dan een maand later nog permanent moe.


Dat snap ik maar al te goed @minplus. Ik heb in 2020 zelf Corona gehad en door donatie aan de bloedbank weet ik dat ik barst van de anti stoffen, desondanks neem ik 1,5 meter afstand en respecteer ik de Corona regels. Dus de uitnodiging is voor één persoon tegelijk met alle regels in acht. Ik heb zelf de nare gevolgen van Corona kunnen ervaren en wens die niemand toe. Ondanks mijn anti stoffen is er geen 100% garantie en dat zal ik altijd alle maatregelen in acht nemen. Dus dank voor deze opmerking! De keuze is aan de persoon die komt luisteren. Risico is wederzijds, niemand garandeert mij dat ik niet een tweede keer Corona kan krijgen.

Frits

Top initiatief en ik heb zeer zeker interesse. Moet ervoor uit het mooie Noorden komen, dus een middag zou fijn zijn.

M.b.t. Corona zou ik het na de zomer willen doen. Dan weten we beter hoe de situatie is en ik neem hoe dan ook geen risico. Niet alleen voor mijzelf, maar ook niet voor jou Michael!

Groet,
Frits

minplus

Citaat van: Mmuetst op  1 mei 2021, 19:07:09
Citaat van: minplus op  1 mei 2021, 18:50:24Erg leuk initiatief, hoewel voorlopig nog redelijk gevaarlijk tenzij allen gevaccineerd zijn en je niet met veel mensen bij elkaar komt. Zo zijn m'n buren ondanks dat ze super voorzichtig waren toch goed ziek geweest en meer dan een maand later nog permanent moe.


Dat snap ik maar al te goed @minplus. Ik heb in 2020 zelf Corona gehad en door donatie aan de bloedbank weet ik dat ik barst van de anti stoffen, desondanks neem ik 1,5 meter afstand en respecteer ik de Corona regels. Dus de uitnodiging is voor één persoon tegelijk met alle regels in acht. Ik heb zelf de nare gevolgen van Corona kunnen ervaren en wens die niemand toe. Ondanks mijn anti stoffen is er geen 100% garantie en dat zal ik altijd alle maatregelen in acht nemen. Dus dank voor deze opmerking! De keuze is aan de persoon die komt luisteren. Risico is wederzijds, niemand garandeert mij dat ik niet een tweede keer Corona kan krijgen.

Op die manier is het helemaal prima.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Wim72

Een heel mooi initiatief maar onder huidige omstandigheden denk ik geen verstandig aanbod...

Ondanks versoepelingen waar ik zeer blij mee ben nog teveel besmettingen en vaccinatiegraad onder b.v. ouderen en risicogroepen is nog verre van optimaal, vaccinatieprogamma verloopt aardig goed momenteel en er komt wat schot ik de zaak dus ik zou het zowieso een aantal weken uitstellen!

Ik denk dat er op een iets later tijdstip aardig wat animo zal zijn.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Wim72 op  2 mei 2021, 13:44:18Een heel mooi initiatief maar onder huidige omstandigheden denk ik geen verstandig aanbod...

Ondanks versoepelingen waar ik zeer blij mee ben nog teveel besmettingen en vaccinatiegraad onder b.v. ouderen en risicogroepen is nog verre van optimaal, vaccinatieprogamma verloopt aardig goed momenteel en er komt wat schot ik de zaak dus ik zou het zowieso een aantal weken uitstellen!

Ik denk dat er op een iets later tijdstip aardig wat animo zal zijn.
Het hoeft ook niet gelijk volgende week, een afspraak over een maand is ook prima.

Wim72

De gemiddelde leeftijd van AF leden ligt nu eenmaal rond de 85 jaar en ik denk dat veel leden nog liever even afwachten en een bezoekje gaan plannen als men in gevaccineerd puur uit veiligheidsoverwegingen, het vaccinatieprogamma gaat nu echt sneller en meeste AF leden vallen onder doelgroepen die nu snel aan de beurt zijn...

Duclaasie

Dan haal ik het gemiddelde met mijn 35 lentes fors naar beneden!

Overigens een mooi initiatief, chapeau!

AntiAudioKwakzalverij

Dinsdag John en Peter op bezoek gehad om te komen luisteren in mijn mancave. We zijn natuurlijk begonnen met een lekker bakkie koffie waarna ik de Prima Luna met EL34 aangesloten had op mijn Translators Stylus One. Hierna de combinatie met Reference 3A Master Control MMC monitoren en de Hart beat 300B eindversterkers. Ik heb bij de eerste sessie de twee subwoofers (Rel Stampede) aangelaten en bij de tweede sessie de subs eerst uitgezet en later weer toegevoegd. Dit werd niet als slecht/hinderlijk ervaren.
Ze staan ook heel beschaafd de onderste tonen onder de 40Hz te versterker.
Peter had duidelijk voorkeur voor mijn Stylus one en John meer voor mijn Reference 3a. Onder het genot van een lekker biertje (Wilderen Cuvee Clarisse) hebben nog gezellig zitten kletsen over alles wat met audio te maken heeft.

minplus

Leuk verslag en zou best een keer een Prima Luna willen beluisteren, vaak op internet bekeken. De andere spullen ken ik ook niet en zeggen me dus weinig.
Maar wie zijn John en Peter qua forumnaam, want ik ken er meerdere al dan niet op het forum?
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

27 augustus 2021, 20:58:16 #11 Laatste wijziging: 27 augustus 2021, 21:01:09 door Mmuetst
Citaat van: minplus op 27 augustus 2021, 20:51:36Leuk verslag en zou best een keer een Prima Luna willen beluisteren, vaak op internet bekeken. De andere spullen ken ik ook niet en zeggen me dus weinig.
Maar wie zijn John en Peter qua forumnaam, want ik ken er meerdere al dan niet op het forum?
Je bent welkom. Peter is niet meer actief op dit forum
(Hij heeft laatst de Tannoy's van @Niemand onder handen genomen).
en John (Thanatos) is volgens mij nog wel lid, maar heeft zijn interesses voor dit forum verlegd.

Niemand

En dat heeft die goed gedaan ook ,dik tevreden . ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

AntiAudioKwakzalverij

10 oktober 2021, 20:53:52 #13 Laatste wijziging: 10 oktober 2021, 22:04:17 door Mmuetst
Gezellig Audio middagje met Paul (@Paulus G). Heb gelijk zijn Cayin A88T versterker de bias ingesteld met zijn nieuwe buizen. Lekker een middagje audio met buizen luisteren. Eerst mij O.L.S. luidsprekers laten horen in combi met mijn Heat beat 300B versterker. Paul miste wat in het laag, hij was thuis meer gewend (kwam er vanavond achter dat de fase van mijn subs anders stonden, waardoor minder bas). Daarna de Reference 3A aangesloten. Natuurlijk ook zijn versterker ingesteld. Tijdens het warm worden van de versterker konden we lekker muziek luisteren. Alle KT88 de bias ingesteld 0,5 volt over de kathode weerstand  (zoals in zijn manual stond) tot de laatste buis, die kreeg ik niet hoger dan 0,2 volt...dus buizen gewisseld, nop, probleem verschoof niet. Bleek er een weestand los te zitten naar één van de buis pinnetjes. Na het herstellen van dit probleem kon ook de laatste buis goed ingesteld worden en hebben we nog naar die Cayin geluisterd. Mooie versterker, alleen loodzwaar met zijn 29 kilo niet te tillen. Al met al een gezellig middag. Maar zoals altijd vliegt de tijd, dus de middag was snel om.
En eigenlijk hebben we meer zitten kletsen dan muziek geluisterd. Nog bedankt voor de lekkere biertjes als dank voor het afstellen van de bias. En natuurlijk voor de gezellige middag!



AntiAudioKwakzalverij

Ik heb tijdens het luisteren naar die Cayin ook geschakeld tussen triode en ultra lineair. Dat verschil hoor je wel. De luistersessie was eigenlijk te kort om te bepalen wat ik mooier zou vinden. Voor mijn beleving: triode wat warmer en ultra lineair wat helderder. Misschien een verschil in de mid weergave...kan het niet zo goed omschrijven. Vond het wel een prachtige versterker...wat een beest!