• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Buizen luisteren in het midden van het land

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 1 mei 2021, 17:07:15

Vorige topic - Volgende topic

Paulus G

Helemaal mee eens! Dit was een echt gezellige middag waar ik van alles heb mogen beluisteren, mijn versterker heb laten afstellen en ondertussen ook een hoop dingen heb geleerd.
Daarbij heb ik ook werkelijk dubbel gelegen van het lachen.
Nogmaals ontzettend bedankt! De versterker zingt weer als een getrainde nachtegaal!

Heb ik wel nog een vraag: wat was de naam van die "heks" en hoe heette dat nummer?
Ik hoor het graag van je.
Groet,
Paulus

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op!

luxman

Leuk dat het zo bevallen heeft ,en ja bij een tubeamp van 29 kilo daar moet toch wel ergens muziek in zitten .  Ik zou hem niet elke dag willen optillen 🙂.
NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

AntiAudioKwakzalverij

Paul bedoeld deze heks  ;)
Is altijd een leuk demo nummer in mijn mancave...maar je moet dat mens niet tegen komen in een nauw steegje :D

Paulus G


Paulus G

Citaat van: luxman op 11 oktober 2021, 20:54:15Leuk dat het zo bevallen heeft ,en ja bij een tubeamp van 29 kilo daar moet toch wel ergens muziek in zitten .  Ik zou hem niet elke dag willen optillen 🙂.

Ik probeer het ook zo min mogelijk te doen!!

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Paulus G op 11 oktober 2021, 21:18:09
Citaat van: luxman op 11 oktober 2021, 20:54:15Leuk dat het zo bevallen heeft ,en ja bij een tubeamp van 29 kilo daar moet toch wel ergens muziek in zitten .  Ik zou hem niet elke dag willen optillen 🙂.

Ik probeer het ook zo min mogelijk te doen!!
Heb wel afgedwongen om minstens twee keer per jaar met die mooie versterker naar Utrecht te komen om de bias te controleren  ;)

minplus

Citaat van: Mmuetst op 11 oktober 2021, 21:02:38Paul bedoeld deze heks  ;)
Is altijd een leuk demo nummer in mijn mancave...maar je moet dat mens niet tegen komen in een nauw steegje :D

Je hebt het nummer goed onthouden. Flapperden bij Paulus de broekspijpen ook?
Maar mooie bak, die Cayin. :-*
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 11 oktober 2021, 21:34:39Je hebt het nummer goed onthouden. Flapperden bij Paulus de broekspijpen ook?
Maar mooie bak, die Cayin. :-*
Met zulke lage tonen gaat er (helaas) van alles resoneren in mijn mancave (vooral de garage deur). Maar vooral het Q-sound in dit nummer verrast iedereen.

Paulus G

Citaat van: Mmuetst op 11 oktober 2021, 21:39:44
Citaat van: minplus op 11 oktober 2021, 21:34:39Je hebt het nummer goed onthouden. Flapperden bij Paulus de broekspijpen ook?
Maar mooie bak, die Cayin. :-*
Met zulke lage tonen gaat er (helaas) van alles resoneren in mijn mancave (vooral de garage deur). Maar vooral het Q-sound in dit nummer verrast iedereen.

Ja dat was echt heel cool! Ik viel ook bijna om van verbazing. Ik ga vanmiddag eens uitproberen wat het effect is met de SBA MW19 studiomonitoren.
Ik hoop dat hetzelfde effect zal krijgen. Anders zit er niets anders op dan twee enorme subs aan te schaffen. En zo blijven er altijd redenen om te blijven bouwen!

Paulus G

Citaat van: Mmuetst op 11 oktober 2021, 21:30:24
Citaat van: Paulus G op 11 oktober 2021, 21:18:09
Citaat van: luxman op 11 oktober 2021, 20:54:15Leuk dat het zo bevallen heeft ,en ja bij een tubeamp van 29 kilo daar moet toch wel ergens muziek in zitten .  Ik zou hem niet elke dag willen optillen 🙂.

Ik probeer het ook zo min mogelijk te doen!!
Heb wel afgedwongen om minstens twee keer per jaar met die mooie versterker naar Utrecht te komen om de bias te controleren  ;)

Daar was erg weinig overtuigingskracht voor nodig!

Paulus G

Ik heb trouwens het nummer afgespeeld maar helaas gaan mijn speakers niet laag genoeg. Ik denk toch dat ik sub moet gaan aanschaffen.
Als iemand nog een leuke suggestie heeft dan hoor ik het graag.

WanFie

Citaat van: Mmuetst op 11 oktober 2021, 21:02:38Paul bedoeld deze heks  ;)
Is altijd een leuk demo nummer in mijn mancave...maar je moet dat mens niet tegen komen in een nauw steegje :D

Pfff. Hier laag genoeg, maar wat is dat slecht opgenomen. Puur electronisch en enorm gecomprimeerd. Ik moet hem 5 dB zachter zetten om op dezelfde geluidssterkte te kamen als bij andere muziek. Ik schat een dynamic range van 6.
Wil je een fatsoenlijke opname met diep laag, kies dan bijvoorbeeld Moonlight On Spring River van Zhao Cong. Sambal bij?
:) Aandacht maakt alles mooier  :)

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Paulus G op 13 oktober 2021, 19:49:55Ik heb trouwens het nummer afgespeeld maar helaas gaan mijn speakers niet laag genoeg. Ik denk toch dat ik sub moet gaan aanschaffen.
Als iemand nog een leuke suggestie heeft dan hoor ik het graag.
SVS SB-1000 PRO nieuw of tweedehands Rel via Marktplaats.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: WanFie op 13 oktober 2021, 20:06:31
Citaat van: Mmuetst op 11 oktober 2021, 21:02:38Paul bedoeld deze heks  ;)
Is altijd een leuk demo nummer in mijn mancave...maar je moet dat mens niet tegen komen in een nauw steegje :D

Pfff. Hier laag genoeg, maar wat is dat slecht opgenomen. Puur electronisch en enorm gecomprimeerd. Ik moet hem 5 dB zachter zetten om op dezelfde geluidssterkte te kamen als bij andere muziek. Ik schat een dynamic range van 6.
Wil je een fatsoenlijke opname met diep laag, kies dan bijvoorbeeld Moonlight On Spring River van Zhao Cong. Sambal bij?
Dat jij dat door die heks haar stem heen hoort.. ;D