• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Nikko Alpha 400

Gestart door BoxerTys, 7 mei 2021, 23:56:21

Vorige topic - Volgende topic

Bloom

Ah, okee. Het kan geen kwaad om wat te experimenteren met die schakelaar om te bepalen wat voor jou het beste klinkt.

BoxerTys

Citaat van: Bloom op  9 mei 2021, 10:47:24Ah, okee. Het kan geen kwaad om wat te experimenteren met die schakelaar om te bepalen wat voor jou het beste klinkt.

Ok bedankt, uiteraard zet ik de schakelaar gewoon zoals de speaker zijn waarde aangeeft, maar ik was er benieuwd naar of het kwaad kon :)

AntiAudioKwakzalverij

9 mei 2021, 10:54:10 #17 Laatste wijziging: 9 mei 2021, 10:55:49 door Mmuetst
Citaat van: BoxerTys op  9 mei 2021, 10:45:11Euhhh ;)


De schakelaar is dus bedoeld voor één paar speakers of voor twee paar speakers. Waarbij je met twee paar speakers tegelijkertijd niet lager mag gaan dan 8ohm per speaker.
Zet de schakelaar gewoon op 4 tot 6 ohm (ook als de luidspreker 8 ohm is). Er is geen verschil in kwaliteit van het geluid, hooguit alleen in kwantiteit  ;)
Zie hier de manual van deze versterker

BoxerTys

Citaat van: Mmuetst op  9 mei 2021, 10:54:10
Citaat van: BoxerTys op  9 mei 2021, 10:45:11Euhhh ;)


De schakelaar is dus bedoeld voor één paar speakers of voor twee paar speakers. Waarbij je met twee paar speakers tegelijkertijd niet lager mag gaan dan 8ohm per speaker.
Zet de schakelaar gewoon op 4 tot 6 ohm (ook als de luidspreker 8 ohm is). Er is geen verschil in kwaliteit van het geluid, hooguit alleen in kwantiteit  ;)
Zie hier de manual van deze versterker

Ik merk ook geen verschil ertussen :)

luxman

Ik heb een receiver van Nikko,waarbij het frontpaneel in het Duits is beschreven, is natuurlijk ook in de Engelse versie te krijgen. Ik zet hem af toe in als voorverster

.  foto klikbaar.
NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

BoxerTys

Citaat van: luxman op 10 mei 2021, 07:52:00Ik heb een receiver van Nikko,waarbij het frontpaneel in het Duits is beschreven, is natuurlijk ook in de Engelse versie te krijgen. Ik zet hem af toe in als voorverster

.  foto klikbaar.

Mooi ding ook :)

Heintje

Citaat van: BoxerTys op  9 mei 2021, 16:20:27
Citaat van: Mmuetst op  9 mei 2021, 10:54:10
Citaat van: BoxerTys op  9 mei 2021, 10:45:11Euhhh ;)


De schakelaar is dus bedoeld voor één paar speakers of voor twee paar speakers. Waarbij je met twee paar speakers tegelijkertijd niet lager mag gaan dan 8ohm per speaker.
Zet de schakelaar gewoon op 4 tot 6 ohm (ook als de luidspreker 8 ohm is). Er is geen verschil in kwaliteit van het geluid, hooguit alleen in kwantiteit  ;)
Zie hier de manual van deze versterker

Ik merk ook geen verschil ertussen :)

Het zou kunnen dat de schakelaar alleen de ruststroom beïnvloed en dat hoor je niet.

Regenpak

Citaat van: Heintje op 11 mei 2021, 19:17:33Het zou kunnen dat de schakelaar alleen de ruststroom beïnvloed en dat hoor je niet
Niet de ruststroom, de voedingsspanning. Ik kan geen doc vinden van de 400 maar wel van de 130. Daar is de voedingsspanning +/-46 V voor lage impendanties en +/-59 V voor hogere. Als je in de hoge setting een lage impendantie aansluit (4R) kan je de boel opblazen. De ruststroom kan het geluid wel degelijk beïnvloeden (class A anyone?).

Tjerk
It's been Monday all week long!

Sytse Fliege

Vooral als je 'm niet goed instelt  ;D

Ach, kikker toch op!

Regenpak

Citaat van: Sytse Fliege op 12 mei 2021, 05:35:12Vooral als je 'm niet goed instelt  ;D
Als in: te laag (crossover vervorming).

Tjerk
It's been Monday all week long!