• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Luidsprekers tot 17000 welke zouden jullie kiezen

Gestart door TrueRibbon, 12 mei 2021, 16:48:45

Vorige topic - Volgende topic

TrueRibbon

Dag allen,

Ik ben benieuwd welke luidsprekers jullie zouden kiezen.

Ik ben al erg lang aan het sparen en wil tot max 17000 euro gaan.
Zelf heb ik de Totem Element Metal V2 op het oog en ga deze 29 mei beluisteren echter zijn er in deze prijsklasse veel luidsprekers welke ik uiteraard zal moeten gaan beluisteren voordat ik een keuze maak.

Daarom wil ik jullie vragen om aan te geven welke luidspreker jullie zouden kiezen zodat ik een lijstje kan maken om te gaan luisteren.

Groet Joost
-Music connects people-

ShaggyNL

Phoe, tja. Maar er is een hoop keuze tot die prijs joh. Ik heb ook geen idee waarmee je de luidsprekers aan zou gaan sturen. Je moet goed overtuigd zijn dat dit al voldoende is. Bij andere luidsprekers kunnen ook weer tekortkomingen in de keten elders naar voren komen.

En betreft zulke bedragen (voor minder is er ook al veel moois te krijgen) moet je het ook eerst rustig thuis kunnen luisteren. Ben je al eens langs geweest bij Ketelaar? Die hebben luidsprekers van ca. 1000 tot 38.000,- in productie. Voor ieder wat wils. En je kan thuis luisteren.

Zo heb je voor veel minder dan jouw limiet een pracht Reference I/II combinatie en heb je ook nog geld voor een heleboel muziek. Of misschien een paar mooie mono-blokken... voorversterker? Noem maar op.
Luxman | JK Acoustics | Stax | Audio-Technica | Sony | Yamamoto Soundcraft

Hoodman

12 mei 2021, 17:34:05 #2 Laatste wijziging: 12 mei 2021, 17:56:03 door nostalgie
Analysis Audio Omicron, Demo Set
â,¬ 6.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1665880964?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Vervangende Apogee.
Als het nieuw moet zijn.
Of een grotere variant.
Met de naam quasiribbon leek me dit wel wat.

BoxerTys

Ik was laatst bij iemand die heeft enige tijd geleden de BOWERS & WILKINS 800 D3 gekocht, iets van â,¬15000 per stuk, wel erg groot en zwaar, maar een erg mooi model, en klinken geweldig op zijn McIntosh audio installatie, volgens mij mono blokken, je moet er ook wel de ruimte voor hebben...  en geen buren ;)

AntiAudioKwakzalverij

Een paar luidsprekers die wat anders zijn:

BOENICKE W11


Of
GAUDER AKUSTIK CASSIANO CT BLACK EDITION



Space

Citaat van: quasiribbon op 12 mei 2021, 16:48:45Dag allen,

Ik ben benieuwd welke luidsprekers jullie zouden kiezen.

Ik ben al erg lang aan het sparen en wil tot max 17000 euro gaan.
Zelf heb ik de Totem Element Metal V2 op het oog en ga deze 29 mei beluisteren echter zijn er in deze prijsklasse veel luidsprekers welke ik uiteraard zal moeten gaan beluisteren voordat ik een keuze maak.

Daarom wil ik jullie vragen om aan te geven welke luidspreker jullie zouden kiezen zodat ik een lijstje kan maken om te gaan luisteren.

Groet Joost

Waar ga je ze mee aansturen en hoe groot is de ruimte en wat heb je nu als speakers?
Meridian G68, Mark and Levinson No. 29,  2 * Linn LK85 , meridian G98,  meridian HD621, Linn LP12, Musical Fidelity X-LPS v3, Empire vandenhul MC1000 , Marantz UD 5005, Mediacenter pc op basis van XBMC, Raspberry PI4 -digiberry, Thiel CS2.4,  Linn Kaber rear, Thiel SCS2 centre, Rel Quake Sub

Rubble

Ik zou niet van een budget uit gaan maar meer wat je wilt horen.

Duurder is zeker niet altijd beter. Akoestiek, je hele keten, smaak etc. zijn veel belangrijker.
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

Niemand

mee eens ,dat is mij in de jaren wel gebleken
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

BoxerTys

Citaat van: Rubble op 12 mei 2021, 21:05:35Ik zou niet van een budget uit gaan maar meer wat je wilt horen.

Duurder is zeker niet altijd beter. Akoestiek, je hele keten, smaak etc. zijn veel belangrijker.

Ik kan niet eens denken aan zo'n budget... :)

Rubble

Citaat van: BoxerTys op 12 mei 2021, 21:37:38
Citaat van: Rubble op 12 mei 2021, 21:05:35Ik zou niet van een budget uit gaan maar meer wat je wilt horen.

Duurder is zeker niet altijd beter. Akoestiek, je hele keten, smaak etc. zijn veel belangrijker.

Ik kan niet eens denken aan zo'n budget... :)
Het upgrade-virus ben ik gelukkig al lang geleden kwijtgeraakt. Dat geeft rust en spaart de portemonnee. :D
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

minplus

Ik wel. Ik weet een leuk setje van 100.000 dat ik wel eens wil proberen als ik 10 miljoen in de loterij win.
Het laatste lot leverde 5â,¬ op. Kostte 15. :(  ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Hoodman


Knosti de Platenwasser

Citaat van: quasiribbon op 12 mei 2021, 16:48:45Dag allen,

Ik ben benieuwd welke luidsprekers jullie zouden kiezen.

Ik ben al erg lang aan het sparen en wil tot max 17000 euro gaan.
Zelf heb ik de Totem Element Metal V2 op het oog en ga deze 29 mei beluisteren echter zijn er in deze prijsklasse veel luidsprekers welke ik uiteraard zal moeten gaan beluisteren voordat ik een keuze maak.

Daarom wil ik jullie vragen om aan te geven welke luidspreker jullie zouden kiezen zodat ik een lijstje kan maken om te gaan luisteren.

Groet Joost

Perigee (full range ribbon speakers, voortbouwend op de aloude Apogees.
Voor zover ik weet ook in de uk te koop.

Of een officieel gerestaureerde Apogee Fullrange of misschien een Diva in Nederland, bij de restaurateur.

Er is weinig of geen vetvrij papier wat dat nivo haalt voor die centen, maar als je het er toch aan wil uitgeven, dan zal het vast geen basreflexkast worden vermoed ik...
... on an Electrospective Odyssee.

d'Oh!

Citaat van: BoxerTys op 12 mei 2021, 17:49:23Ik was laatst bij iemand die heeft enige tijd geleden de BOWERS & WILKINS 800 D3 gekocht, iets van â,¬15000 per stuk, wel erg groot en zwaar, maar een erg mooi model, en klinken geweldig op zijn McIntosh audio installatie, volgens mij mono blokken, je moet er ook wel de ruimte voor hebben...  en geen buren ;)


Zoiets?

Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781

BoxerTys

Citaat van: d'Oh! op 13 mei 2021, 09:05:03
Citaat van: BoxerTys op 12 mei 2021, 17:49:23Ik was laatst bij iemand die heeft enige tijd geleden de BOWERS & WILKINS 800 D3 gekocht, iets van â,¬15000 per stuk, wel erg groot en zwaar, maar een erg mooi model, en klinken geweldig op zijn McIntosh audio installatie, volgens mij mono blokken, je moet er ook wel de ruimte voor hebben...  en geen buren ;)


Zoiets?



Komt aardig in de buurt ja, alleen zijn die van hem bruin :D en staan in een (zo te zien) mooiere ruimte ;)