• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Luidsprekers tot 17000 welke zouden jullie kiezen

Gestart door TrueRibbon, 12 mei 2021, 16:48:45

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Niemand op 14 mei 2021, 19:33:13Vergis ik me nu , bij transistors is het impedantiegedrag  dacht ik van grotere betekenis dan bij buizen .
Klopt, je vergist je. Een buizenversterker wil het liefste een constante ohmse belasting zien. Daarom combineerden een aantal luidsprekers in mijn cave niet met buizen. Zoals de Klipsch die ik heb gehad, prima rendement maar met buizen verschrikkelijk. Het hoog wordt heel lelijk hard en schel, maar met een transistor is die schelheid niet meer aanwezig.

Niemand

Ok  zal dan wel .
Maar toch een transistorbak gaat clippen en sloopt dan je speakers gelijk.
Een buizen bak niet.
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

minplus

Of gewoon een McIntosh nemen. Die blaas je niet op en je speakers daarmee ook niet. 8)
Kost helaas wat heel veel. :(
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

Citaat van: minplus op 14 mei 2021, 21:35:07Of gewoon een McIntosh nemen. Die blaas je niet op en je speakers daarmee ook niet. 8)
Kost helaas wat heel veel. :(
Kan ik niet betalen .
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

minplus

Citaat van: Niemand op 14 mei 2021, 21:36:29
Citaat van: minplus op 14 mei 2021, 21:35:07Of gewoon een McIntosh nemen. Die blaas je niet op en je speakers daarmee ook niet. 8)
Kost helaas wat heel veel. :(
Kan ik niet betalen .

Da's het probleem met dat merk.
Heb ze me met veel sparen en buitengewoon zuinig zijn en mazzel met inruil (helaas iets heel moois :(  :( ) kunnen veroorloven en nooit spijt van gehad.
Wel alleen zoveelste hands, maar het zijn tanks en dan dus niet zoals die van het Nederlandse leger
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

14 mei 2021, 21:47:53 #35 Laatste wijziging: 14 mei 2021, 21:50:32 door Mmuetst
Citaat van: Niemand op 14 mei 2021, 21:24:23Ok  zal dan wel .
Maar toch een transistorbak gaat clippen en sloopt dan je speakers gelijk.
Een buizen bak niet.
De eerste keer was een Marantz 1060 met setje BNS Economic luidsprekers en de laatste keer dat ik een tweeter gefrituurd heb was een Rotel versterker met een paar MC Perspective luidsprekers. Ik woonde in Zwolle en had het hele appartementen complex voor mij alleen....maar het ging wel zo allemachtig hard...Dus tot nu toe maar twee keer gebeurd in mijn leven. En alle speakers weer zelf gerepareerd. Maar eh het ging over “te dure” luidsprekers van â,¬17000,-.

minplus

De enige keer dat ik hier tweeters opgeblazen heb was met een buizenbak. Ik meen me te herinneren dat het Philips tweeters waren, maar ben er niet zeker over. De JBL tweeters die als vervanging kwamen hebben nooit problemen gegeven en werkten super.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right