• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Fotografie

Gestart door Jeronimo, 12 mei 2021, 13:53:25

Vorige topic - Volgende topic

Sytse Fliege

Geïnspireerd door alle efforts van Jeronimo heb ik mijn film scanner maar weer eens aangezwengeld.

De auto is er nog, de kat reeds lang niet meer  :'(

Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

En ach, analoog heeft toch ook wel zijn charmes.

Ach, kikker toch op!

Boer Bruut

Mooi hoor  !
Precies op het juiste moment ''klik''  bij de eerste foto.
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Sytse Fliege

Dank broeder B., maar ik moest wel 72 foto's scannen om er een paar leuke uit te krijgen.

De rest was allemaal van moeders de hex en zo...

 ;D

Ach, kikker toch op!

minplus

X2, BB.

Astronomen baalden kort geleden nog dat ze de kwaliteit van de enorme analoge platen niet meer hebben omdat de firma ermee gestopt is en nu digitaal bezig moeten. Ik weet niet of dat inmiddels ingehaald is.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Sytse Fliege

Nou ja, ook nog wel een paar van Watnou (zo heette die kat);

Ach, kikker toch op!

minplus

Mooi diertje en zo te zien een kletsmeier. :-*
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

Citaat van: minplus op 15 september 2021, 18:43:05Astronomen baalden kort geleden nog dat ze de kwaliteit van de enorme analoge platen niet meer hebben omdat de firma ermee gestopt is en nu digitaal bezig moeten. Ik weet niet of dat inmiddels ingehaald is.

Een vergelijk en een (persoonlijke?) conclusie:
https://www.astropix.com/html/astrophotography/film_dig.html

minplus

Het ging niet om een standaard film, maar om heel speciale enorm grote fotografische platen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

morph

Ik vermoed dat daar sensoren de film vervangen hebben. Zoals SBIG STXL 11002, waar dit soort plaatjes mee gemaakt kan worden:



Martin Pugh

Boer Bruut

Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Boer Bruut

Doet me trouwens denken aan tientallen jaren geleden toen ik bij een dergelijk evenement een nieuwe vriendin ontmoette. Ik ben er een paar maanden mee omgegaan maar toen was ik het zat en heb ik het uitgemaakt. De werkelijke reden ervan heb ik haar niet verteld, dat kan ik me nog herinneren.
Ze snurkte namelijk op een wijze die lijkt op de melodie van ' Mien waar is mijn feestneus'.
Ik kwam echt slaap tekort en dat wilde ik mezelf de rest van mijn leven niet aandoen maar
om de een of andere reden zeg je dat dan niet maar verzin je iets anders.
Van haar wel geleerd wat de uitdrukking "lepeltje lepeltje"  inhield.
Vond ik ook stom, dus.......
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Sytse Fliege

Citaat van: minplus op 15 september 2021, 19:41:06Mooi diertje en zo te zien een kletsmeier. :-*

Nee, geen meier, hij was een majoor. Die van Broerder B. dat was een meier, vooral 's nachts, blijkbaar...

 ;D

Ja, Watnou was een goede vriend. En ik heb hem maar 18 jaar om me heen mogen hebben  :'(

Ach, kikker toch op!

Jeronimo

Mooie foto's Sytse, die analoge van je kat. 8)

Sytse Fliege

Dank je Jeronimo, maar ik weet niet of ik nu blij ben met je "praise". Dat stimuleert me namelijk om nog meer films te digitaliseren. Gister heb ik een halve middag gespendeerd aan twee x 36 foto's en ik schat in dat ik nog wel iets van 500 rolletjes te gaan heb (als 't niet meer is)...

Waarom mag ik nou nog niet met pensioen...  :'(

 ;D

Ach, kikker toch op!