• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Fotografie

Gestart door Jeronimo, 12 mei 2021, 13:53:25

Vorige topic - Volgende topic

Tom!

Hier doen ze dat met een domme maatregel die later weer ongedaan wordt gemaakt voor veel meer geld.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

Inhaalverbod voor vrachtwagens, vermoed ik.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Boer Bruut

24 september 2022, 20:37:28 #4127 Laatste wijziging: 29 september 2022, 18:50:10 door Boer Bruut
Hier nog wat poesjes uit Burgers (uit de bonte soms wat gecropte collectie  ^-^ )
Het spul zit allemaal achter glas maar met polarisatiefilter en rubberen zonnekap
tegen het glas kom je een heel eind.

en het vervelende kind naast je een rotschop geven zodra ze weer tegen het glas staan te bonken


Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Sytse Fliege

Alsof je er naast staat!

Ach, kikker toch op!

Celica TA40

Een paar oude foto's uit 2006, gemaakt in de Hautes-Alpes:





Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Boer Bruut

Citaat van: Sytse Fliege op 24 september 2022, 20:52:27Alsof je er naast staat!



Met dit soort poesjes moet je wel geduldig kunnen wachten op de gewenste pose om vervolgens zoveel als mogelijk de foto op ooghoogte te nemen.
Heb je een leuk lensje en vooraf wat zaken ingesteld hoef je alleen nog maar af te drukken op het moment suprême.  ^-^
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Jeronimo

Burgers Zoo, volgende week. :) En dan niet overal langs proberen te gaan, maar zoals jij aangeeft, hier en daar blijven posten voor het optimale shot. Gave plaatjes weer. Ook die luchten!

Wat dat laatste betreft zojuist hier een kleine teleurstelling moeten verwerken. Tegen mijn natuur pas een kwartier geleden wakker geworden, en zie ik de prachtigste luchten boven de stad! Na dat kwartiertje, inmiddels gepakt en gezakt klaar om naar buiten te gaan, wég. Die luchten bedoel ik.

Jeronimo

25 september 2022, 10:34:52 #4132 Laatste wijziging: 25 september 2022, 11:40:39 door Jeronimo
Citaat van: Celica TA40 op 24 september 2022, 22:21:03Een paar oude foto's uit 2006, gemaakt in de Hautes-Alpes:
(...)

Overigens nog een opmerking bij deze foto. Ik zie erg grote verschillen in dynamisch bereik. Het ziet er niet direct uit als een HDR foto (althans voor zover mijn opgedane kennis rijkt ;=) . Gave sensor heb je dan in je camera zitten, dat je zowel in het hooglicht en de donkere delen nog zoveel details ziet (zonder het plaatje "plat" te maken).

Toevallig, gisteren heeft de vak mij via de photoshop RAW converter laten zien hoeveel informatie (detail) er nog in een RAW fotobestand zit bij zware overbelichting en onderbelichting. Ik stond perplex hoeveel details er nog kwamen uit op het oog uitgebleekte hooglichten. Je hebt dan bijna geen HDR meer nodig. Nadeel is dan wel dat dan de diepte wat uit de foto verdwijnt. De kleuren bleven hierbij overigens volkomen intact (geen kleurverschuivingen), hetgeen ik erbij vermeld omdat de vak daar nog op wees.

Jeronimo

25 september 2022, 11:01:25 #4133 Laatste wijziging: 25 september 2022, 11:38:23 door Jeronimo
Vergelijking tussen twee groothoeklenzen.

Ik sta op het punt de Nikon D70 te verkopen samen met de Nikkor 10-20 mm F/4.5-5.6 G VR DX. De Nikkor groothoek omdat de Tamron groothoeklens (Di-II VC HLD 10-24 mm F/3.5-4.5 VR) in vergelijking veel robuuster is en duurder in de aanschaf. De Nikkor is een lichtgewicht gevalletje, kleiner en heeft die plastic fantastic feel. No brainer lijkt het.

Toch getwijfeld, gelet op de zeer goede reviews van de Nikkor. Dus wat doen we in zo'n geval? Naar de vak! ;D Die testte de twee lenzen tegen elkaar. Verrassend resultaat: de Nikkor deed het beter overall dan de Tamron (foto's genomen van een muur, gemeten bij volle opening bij 10mm en bij 20mm). Kortom: wijziging in de verkoop: D70 + Tamron groothoeklens.

Verder nog eens kijken wat ik aan fotospullen en LP's kan verkopen. Ik heb mijn zinnen gezet op een Nikkor 35 mm F/1.4 FX. En die is een beetje duur.

Celica TA40

@Jeronimo:
Die foto is genomen met de Dynax 7D; die heeft geen HDR mogelijkheid. Wel blijkt dat het aantal megapixels van een sensor niet veel zegt over de kwaliteit van de foto's, want deze camera heeft een sensor met "slechts" 6MP.
Akai: GX-635D, GX-620, GX-630DB, GX-210D/Yamaha A-S301, CDX-993/Rotel T11/Technics SL-P555, RS-T80R/Pioneer PL-12D, PD-S06/Denon DA-500/Sony PS-434, HA-50/NAD PP-2/Sennheiser HD545 Reference/Impulse 34/Bekabeling: AudioBS en Ixos

Jeronimo

25 september 2022, 13:44:37 #4135 Laatste wijziging: 25 september 2022, 16:22:21 door Jeronimo
Citaat van: Celica TA40 op 25 september 2022, 13:15:12@Jeronimo:
Die foto is genomen met de Dynax 7D; die heeft geen HDR mogelijkheid. Wel blijkt dat het aantal megapixels van een sensor niet veel zegt over de kwaliteit van de foto's, want deze camera heeft een sensor met "slechts" 6MP.
Ja, die ervaring heb ik inmiddels ook. Dat megapixels niet alles zeggen. Die D300s van mij heeft "slechts" 12,4 en alle digitale foto's van mij hier van het afgelopen jaar (behoudens de twee van de D750) zijn van deze camera. En ik ben met de resultaten van die camera zeer tevreden. Misschien niet altijd pixelpeeping scherp, maar wat sfeer en kleur betreft voor mij werkt ie erg goed. Ik doe 'm ook niet weg, nu ik de D759 heb. Alleen als ik snelle sluitertijd moet combineren met een hoge ISO waarde gaat het helemaal mis.

Boer Bruut

Daarom zou je het in Jpeg proberen dat ruis-toleranter is met hoge ISO waarden
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Jeronimo

25 september 2022, 17:56:35 #4137 Laatste wijziging: 25 september 2022, 19:01:56 door Jeronimo
Citaat van: Boer Bruut op 25 september 2022, 17:54:00Daarom zou je het in Jpeg proberen dat ruis-toleranter is met hoge ISO waarden
Ik ben niet zo gek op Jpeg's, maar hier zal ik het voor een volgende keer in gedachten houden. Overigens, nogmaals even aangeven dat ik die natuurfoto's wel erg gaaf vind.

Jeronimo

25 september 2022, 17:57:05 #4138 Laatste wijziging: 25 september 2022, 18:01:13 door Jeronimo
Steegje.  ;D Aan de rechterkan gaan staan om de zware steen rechtsboven het plaatje niet uit balans te laten trekken. Laat gaarne weten of dat inderdaad gelukt is? Ik moest hierbij enigszins denken aan de Yellow Brick Road. Alleen hier is ie in grijstinten.


Tom!

Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger