• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Fotografie

Gestart door Jeronimo, 12 mei 2021, 13:53:25

Vorige topic - Volgende topic

Dhr.Viesman

Ik heb nog even gezocht op wat Jeronimo een reddingsfluitje noemde....
en ja, ze bestaan echt, overlevings- of survivalfluitjes bij gevaar enzo...
Doet me denken aan de film 'Titanic' en de nachtelijke scene in het koude water ^-^ 
Eenig lid en tevens voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging der Alpinopetdragers
Anno domini 1836.

Jeronimo

Weinig nut zo'n fluitje bij zo'n ramp. Alhoewel, je zal maar na in het water te zijn gevallen even verderop op levensreddende sloep zien. Dan wil je wel even de aandacht op je vestigen. En dan heb je wel zo'n joekel van een fluit nodig.  ;D

Jeronimo

27 oktober 2024, 12:17:02 #8432 Laatste wijziging: 27 oktober 2024, 12:18:52 door Jeronimo

F/25 (wel meer maar nóg niet alles van het onderwerp scherp), 1/6 sec, ISO 100, 90mm 1:1 macro

Dhr.Viesman

Mooi,niets op aan te merken ^-^
Eenig lid en tevens voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging der Alpinopetdragers
Anno domini 1836.

Sytze Fliege

Vind ik ook.

Gister met de smart phone wat foto's gemaakt van padde(n)stoelen (er kan toch maar één pad tegelijk op???) en dat vond ik nu niet echt spectaculair. Moet zeggen dat ik er eigenlijk diep voor door de knieën had moeten gaan of had moeten gaan liggen en daar had ik geen zin in, dat hielp ook niet echt.

Ik mag dan een 🤡 zijn, ik wil wél serieus genomen worden 😡 

Ach, 🐸 toch op!

Dhr.Viesman

Die bovenste is wel erg mooi om er eens goed voor te gaan zitten/liggen
met camera,belichting en plantenspuit. ^-^
Anno domini 1836.

Nicolas

Je laatste paddestoelprenten zijn van een hoog niveau, Jeronimo!  8)
Gelieve anderhalve meter afstand te houden tussen uw en mijn bericht.

Jeronimo

27 oktober 2024, 20:18:26 #8437 Laatste wijziging: 27 oktober 2024, 20:20:26 door Jeronimo
Tnx heren. Gaaf dat jullie ze waarderen.  :) Ik probeer wat technieken uit. Lampjes en flitsers en plantenspuiten moet ik nog proberen.

Jeronimo

27 oktober 2024, 20:20:38 #8438 Laatste wijziging: 27 oktober 2024, 20:26:14 door Jeronimo

F/3.5 (ik stond op grotere afstand bij dit kleine stoeltje, vandaar in zijn geheel behoorlijk scherp), 1/320 sec., ISO 100, 90mm 1:1 macro.

Ik heb deze in zwart-wit omgezet, omdat er veel details op de achtergrond aanwezig waren de kleurstelling van achtergrond en de zwam teveel op elkaar gelijken. Nu springt de stoel er wat meer uit (naar voren).

Nicolas

Ik vind paddestoelen en algemeen natuurfoto's veel leuker in kleur.

Jeronimo

Nicolas

De hoed springt er weliswaar niet uit, maar dat doet hij in zwartwit ook niet en hier heb je warme herfstkleuren. Deze versie dus.

Jeronimo

Volgende keer haal ik wat van de achtergrondrommel weg. Maar dit was zo op de vierkante centimeter dat ik dit niet doorhad op moment van fotograferen. Nu hoef ik daarvoor niet meer door het oog van de lens kijken, nu ik dit weet.

Jeronimo

Deze van de kitester had ik nog niet gepost. Ik zag hier een grap in.

Jeronimo

28 oktober 2024, 18:59:35 #8444 Laatste wijziging: 28 oktober 2024, 19:01:55 door Jeronimo
En wederom levert google afbeelding search vele soorten paddenstoelen op, waarvan deze deel van zou kunnen uitmaken. Zucht.

F/5.6, 1/400 sec., ISO 450, 200mm.