Fotografie

Gestart door Jeronimo, 12 mei 2021, 13:53:25

Vorige topic - Volgende topic

Jeronimo

Boer Bruut

Vignetteren,
het maakt hier de foto iets te donker vind ik
Eenig lid en tevens voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging der Alpinopetdragers
Anno domini 1836.

minplus

Voor mij een mooie foto, niets mis mee.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Jeronimo

Ik heb ietsje gevignetteerd, zodat het oog gemakkelijk naar achteren glijdt. En het was ook donker overigens. Dat sfeertje wilde ik behouden.

Jeronimo

Jeronimo

minplus

Mooi orgel.
Ik moet erbij zeggen dat ik dankzij mijn grifverkeerde jonge jaren met psalmen moeite heb met orgels.

Jeronimo

Ah, u bent wellicht dan (ook) geheelonthouder?

minplus

Qua religie, ja. Qua orgels, niet helemaal. Kan het gebruik in de 3e van Saint-Saƫns prima waarderen.

Heintje

Prachtig orgel, prachtige foto.

minplus

Boer Bruut

Als ik foto's zie van het orgel in de St.Bavo lijken jouw foto's daar gemaakt  ^-^

Kennen ze er Heintje al als ervaren klusjesman ?

Eenig lid en tevens voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging der Alpinopetdragers
Anno domini 1836.

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

minplus

Hij kan daar met zekerheid geniale dingen doen, :)

Jeronimo

Citaat van: Boer Bruut op  7 november 2024, 21:09:27Als ik foto's zie van het orgel in de St.Bavo lijken jouw foto's daar gemaakt  ^-^

(...)
Citaat van: Boer Bruut op  7 november 2024, 21:09:27Als ik foto's zie van het orgel in de St.Bavo lijken jouw foto's daar gemaakt  ^-^

(...)

(...)

Inderdaad, St. Bavo of de Grote Kerk in Haarlem is waar de foto's zijn genomen. Nog met de D300s die veel ruis laat zien als de ISO omhoog gaat. Ik zat dus te fotograferen met een 35mm, waardoor ik niet het hele orgel mooi op de plaat kon zetten. En met f/3.5, ISO 200 en een sluitertijd van 1/60 sec. en handmatige scherpstelling vanuit de hand zijn een aantal andere gelukte foto's onscherp. Jammer, want het licht scheen die dag mooi op het orgel. Binnenkort ga ik het weer eens proberen als de zon weer een beetje schijnt. Met een ander objectief dan en met de D750 die bij hogere ISO-waarden ruisvrij blijft.