• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Fotografie

Gestart door Jeronimo, 12 mei 2021, 13:53:25

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Citaat van: schuit op  3 oktober 2022, 09:12:59de kwaliteit van mobieltjes is wel vrij goed tegenwoordig zeker met duur toestel. Wel vreemd als je de lens vergelijkt.

maar bezwaar vind ik de prijs van mobieltjes, ik koop voor max 300 euro zo'n toestel want de levensduur is toch niet meer dan 2 jaar meestal. nu weer 1 die niet voldoende oplaad...

M'n vorige iPhone heb ik na 9 jaar vervangen omdat hij bijna uit elkaar viel dankzij een serie keren tegen de grond stuiteren en vrouwlief die van haar idem omdat de batterij vaak moest worden opgeladen, ook al gebruikt ze die ouwe nog voor spelletjes. Voor de nieuwe heb ik iets van 450 betaald. Haar goedkope Huawei heeft m'n dochter na een jaar vervangen door weer een iPhone.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Jeronimo

3 oktober 2022, 19:12:45 #4186 Laatste wijziging: 3 oktober 2022, 19:18:15 door Jeronimo
Citaat van: Duclaasie op  3 oktober 2022, 09:43:45In het kader van "de beste camera, is de camera die je bij je hebt" recent nog een mooie zonsopkomst mogen vastleggen. Geschoten met de camera van mijn telefoon, maar wat ben ik blij dat die ontwikkeling niet stil heeft gestaan. Je moet natuurlijk niet gaan pixel peepen, maar de sfeer is prima te vangen.

Owee. Wat had ik daar ook graag gestaan! Zo'n zonsopkomst is altijd weer geweldig, met camera (mobiel) weer iets mooier. Helaas het grootste deel van het weekend binnen moeten zitten wegens ziekte. Begon zaterdagavond en zette zich door naar de zondag. Geen zonsopgang of -ondergang buiten meegemaakt. Terwijl ik daar gedurende de werkweek zo naar had uitgezien. Leuk, zo'n foto!

Jeronimo

Citaat van: schuit op  3 oktober 2022, 09:12:59de kwaliteit van mobieltjes is wel vrij goed tegenwoordig zeker met duur toestel. Wel vreemd als je de lens vergelijkt.
maar bezwaar vind ik de prijs van mobieltjes, ik koop voor max 300 euro zo'n toestel want de levensduur is toch niet meer dan 2 jaar meestal. nu weer 1 die niet voldoende oplaad...
Ik had begrepen dat het niet alleen de lens betreft, maar vooral ook de software die zich erachter bevindt. Dat prachtig bokeh bijvoorbeeld, dat ka n helemaal worden nagebootst. Overigens nog steeds waanzinnig dat dat kan.

Tom!

Mijn niet al te dure Samsung is van 2019 en doet het nog als een nieuwe. Batterijcapaciteit is nog hetzelfde, bij mijn gebruik (weinig bellen) 3 dagen te gebruiken zonder laden. Alleen de camera laat bij nader inzien wat te wensen over. Niet de 28 megapixels maar de kwaliteit.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

De nieuwe Samsungs zullen vast wel goed zijn ook al is de ondersteuning nog niks vergeleken met de iPhones ondanks verbetering na de enorme hoeveelheid klachten. Maar degene die ik voor m'n 1e iPhone had was een ramp.
Wat een verademing, die 4 jaar oude iPhone die ik van m'n dochter overnam en zelf 5 jaar gebruikt heb.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Boer Bruut

Citaat van: Jeronimo op  3 oktober 2022, 19:12:45Helaas het grootste deel van het weekend binnen moeten zitten wegens ziekte. Begon zaterdagavond en zette zich door naar de zondag. Geen zonsopgang of -ondergang buiten meegemaakt. Terwijl ik daar gedurende de werkweek zo naar had uitgezien.

Beterschap!
Ik dacht al, ik zie helemaal geen foto's meer in dit fototopic  ::)
Wij zitten zelf in Zeeland en ook deze keer weer wat kiekjes gemaakt dus ik zal wel wat plaatsen zodra ik weer thuis ben.
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

minplus

Citaat van: Boer Bruut op  3 oktober 2022, 20:45:22
Citaat van: Jeronimo op  3 oktober 2022, 19:12:45Helaas het grootste deel van het weekend binnen moeten zitten wegens ziekte. Begon zaterdagavond en zette zich door naar de zondag. Geen zonsopgang of -ondergang buiten meegemaakt. Terwijl ik daar gedurende de werkweek zo naar had uitgezien.

Beterschap!
Ik dacht al, ik zie helemaal geen foto's meer in dit fototopic  ::)
Wij zitten zelf in Zeeland en ook deze keer weer wat kiekjes gemaakt dus ik zal wel wat plaatsen zodra ik weer thuis ben.

X2.
Het is idd aardig shit momenteel met de verkoudheden. Hier vrouwlief en bijna alle (klein)kinderen.
Zelf nog geen last, behalve m'n ribbenkast.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Boer Bruut

Groeten uit Zeeland waar de zon haast altijd schijnt  ^-^

Wat foto's betreft even de voorraden aangevuld .

Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Jeronimo

Citaat van: minplus op  3 oktober 2022, 21:08:20
Citaat van: Boer Bruut op  3 oktober 2022, 20:45:22
Citaat van: Jeronimo op  3 oktober 2022, 19:12:45Helaas het grootste deel van het weekend binnen moeten zitten wegens ziekte. Begon zaterdagavond en zette zich door naar de zondag. Geen zonsopgang of -ondergang buiten meegemaakt. Terwijl ik daar gedurende de werkweek zo naar had uitgezien.

Beterschap!
Ik dacht al, ik zie helemaal geen foto's meer in dit fototopic  ::)
Wij zitten zelf in Zeeland en ook deze keer weer wat kiekjes gemaakt dus ik zal wel wat plaatsen zodra ik weer thuis ben.
X2.
Het is idd aardig shit momenteel met de verkoudheden. Hier vrouwlief en bijna alle (klein)kinderen.
Zelf nog geen last, behalve m'n ribbenkast.
Het gaat gelukkig weer wat beter. Het is het soort terugval dat ik na mijn beide Corona ziekte heb. Steeds minder dat wel, dat geeft hoop. Voor de rest, de "nieuwe" lens komt in de loop van deze week. Zeer karaktervormend, dat uitstel.  ;D

Scherp plaatje Broeder B. Maar wat druist daar door het...pardon dat gaat hier natuurlijk niet op. We zijn immers in ZEEland niet? Wat bewoog zich door het water dan?

Boer Bruut

Citaat van: Jeronimo op  4 oktober 2022, 13:48:28Scherp plaatje Broeder B. Maar wat druist daar door het...pardon dat gaat hier natuurlijk niet op. We zijn immers in ZEEland niet? Wat bewoog zich door het water dan?

Hooguit een lekker windje denk ik . Dit fotootje verduidelijkt het enigszins  ^-^



jammer dat de scherpte het na plaatsing altijd laat afweten.
Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.

Jeronimo

4 oktober 2022, 19:28:04 #4195 Laatste wijziging: 4 oktober 2022, 19:34:51 door Jeronimo
Duidelijk. Mooi, die bevriezing van dat opspattende water.

Overigens, ik zit dus op die nieuwe lens te wachten. Moest toch uit Duitsland komen, wordt nu gesorteerd door de Nederlandse DHL, ik verwacht 'm nu over twee dagen.

Intussen ben ik op het internet de juistheid van mijn keuze voor deze lens nog eens aan het bevestigen door allerhande reviewclips te bekijken en er valt mij iets op. Deze lens wordt als uitstekend beoordeeld, dus daar hoef ik mij geen zorgen over te maken. Er zijn alleen een paar dingen waaraan ik moet denken: behoorlijke barreldistortion bij volledige diafragmaopening bij 16 mm bijvoorbeeld. Kan ik mij iets bij voorstellen bij architectuur fotografie.

Wat mij echt opvalt is dat deze lens nieuw bijna E. 1.300 is (gelukkig heb 'm voor een paar honderd Euro gescoord en heb mijn vingers nu wel de afgelopen dagen regelmatig gekruist in de hoop dat er niet een glaasje te weinig in de buis zit) en dat er in het algemeen enthousiast over wordt gesproken als een zeer betaalbare lens. Ten opzichte van de wat duurdere, die dan ook meteen weer E. 1.000 duurder zijn. Huh? In wat voor een laag van de fotografie ben ik nu weer beland? :o

Tom!

Mooi waterplaatje!
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Duclaasie

Fotografie kent qua apparatuur ook paralellen met de hifi hobby. Je kunt er als je wil flink geld in kwijt, maar tweedehands kun je met goed zoeken echt wel pareltjes vinden. Het professionele (zeer) dure spul houdt wel redelijk waarde en zul je als hobbyist niet zomaar verslijten. Ik heb er altijd veel plezier aan beleefd en nog veel spul liggen, maar momenteel mis ik inspiratie/ trekt het mij even niet.

Veel plezier met je nieuwe aanschaf Jeroen.

schuit

over waardevast gesproken;
mijn pa had medio 1980/90 een leica R4 gekocht met 2 lenzen. Die lenzen heb ik ergens vorig jaar verkocht en de waarde was nog aanwezig met ca 250 per lens.

o.a. een 50mm F2 zette iemand op zijn videocamera en was daar uitermate blij mee.

maar ben zelf wel meer gelukkig met automatisch scherpstellen etc.
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Boer Bruut

Loop je niets vermoedend in de avondlucht in Burgh Haamstede komt er ineens een Russische raket overvliegen...
of misschien was het toch maar een gewoon vliegtuig  ^-^

Dirigent van   ''Lofzang aan  Henk''
Wij zijn een  naturistenkoor en zingen liederen van Johanna de Dame
zoals de Schepper ons geschapen heeft.