Fotografie

Gestart door Jeronimo, 12 mei 2021, 13:53:25

Vorige topic - Volgende topic

theo technics

Mooie foto's Brutessssssss!!!  ;)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

Jeronimo

Citaat van: theo technics op  8 mei 2025, 20:01:23Mooie foto's Brutessssssss!!!  ;)
Helemaal mee eens. Gave anekdotes overigens ook. Tnx Sytze (je bent milder geworden, je zit blijkbaar goed in het vel, doet mij erg deugd).

Jeronimo

Nieuwe aanwinst in ontvangst genomen. Voor E. 195,-- goedkoper dan bij Nederlandse winkels bij een Duitse fotowinkel gekocht: Vanguard VEO Active 46 Backpack, 35 liter. Mijn Peak Design Everyday Backpack 30 liter met de inserts aan de buitenkant was eigenlijk net te klein wanneer ik meer lenzen en/of camera's en flitser en filters meeneem. En is ietwat onhandig bij het gebruik in de natuur. De Peak Design blijf ik gebruiken voor in de stad. Of naar de dierentuin.  ;) 

Weer een verrassing overigens bij de verzending. De Nikon balg deed er drie dagen over vanuit Italie bij mij te komen, deze werd zojuist zelfs binnen twee dagen verzonden en ontvangen. En er werden niet eens verzendkosten in rekening gebracht.

Jeronimo

Deze is weersbestendig en barst van de handige features. Met name gekocht in verband met de grotere inhoud en de toegang tot de cameraspullen via de achterkant.

- Een USB aansluiting om een power bank aan te sluiten op je mobiel, die je dan in je handen kan houden of opbergen in een handige opbergzak aan de buitenkant van de tas;

- Een binnencase waarin je je cameraspullen opbergt die je kan uitnemen en dichtzippen. Deze gebruik ik dan wanneer ik echt ga hiken met mijn serieuze outdoor rugzak en ook wat fotospullen wil meenemen;

- Kweet niet hoeveel handige opbergzakken en bevestigingspunten aan de buitenzijde.

- Heeft een regencover en een etui voor bits en bops.

- Ook aanwezig een ruimte om een waterbladder in op te bergen en het drinkslangetje kan dan via een opening aan een van de draagriemen bevestigd woren.

En zo kan ik nog even doorgaan. Happy camper hier.

theo technics

Ziet er goed uit igg,

minplus

Mooie aankoop.
Volgende wordt een 50 liter? ;D
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Jeronimo

50 liter minplus? haha. Nee hoor, ik ga niet mijn hele camera zwik meenemen. 35 liter is precies goed.

Het is een prima camera tas, fijn ook dat als je 'm op de grond zet deze rechtop blijft staan. Het enige waar ik altijd mee loop te klooien is de scheiders overeenkomstige mijn wensen te plaatsen. Vind ik ook een rotklus.

theo technics

Citaat van: Jeronimo op  9 mei 2025, 00:02:55Het enige waar ik altijd mee loop te klooien is de scheiders overeenkomstige mijn wensen te plaatsen. Vind ik ook een rotklus.

Jij ook al?

:D  :D

Biggus Brutus

^-^

Verkeerde backpack Theo  !
Moet zijn :sixpack  ^-^

Eenig lid en tevens voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging der Alpinopetdragers
Anno domini 1836.

Jeronimo

Haha, ik ben niet de enige! En ik wil er ook wel eens wat instoppen dat geen camera gear is. ;D

Door dat six pack met nietszeggende Nederlandse pils erin moet ik aan op dat gebied gedegener België denken en dan weer aan fotografie.

minplus

Mooi plekje en mooie foto.
Doet me denken aan het plekje in België waar we voor 1 gulden kampeerden toen we straatarm waren met gekregen tent en geleende auto.
Je had daar verder alleen een toilet en een kraan. Super. Meer heb je niet nodig.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

theo technics

Mooi genomen Jeronimo..

Kleurrijk, gedetailleerd, ja mooi..... :)

theo technics

Citaat van: Biggus Brutus op  9 mei 2025, 15:29:09^-^
Verkeerde backpack Theo  !
Moet zijn :sixpack  ^-^

:D  :D

B. Gehakt

Citaat van: Biggus Brutus op  6 mei 2025, 16:11:31Wat blommen uit de 'Bush'

Mooie foto's Bruut. Ken je het Eden Project in Cornwall? We zijn er nog eens bezig geweest met 'Planting up the forest biome'. Dat wil zeggen, met epifyten en zo en die kunnen ook bloeien. Om het wat 'echter' te laten lijken. Het bleek problematisch want bij nader onderzoek bleek de beregening met 'power hoses' te gebeuren en de meegebrachte orchideeën en andere planten fladderden met een fraaie boog gelijk weer op de grond. Einde van een goed idee en laten we hopen dat ze er inmiddels zijn overgestapt op een subtielere methode van beregening.

https://www.edenproject.com/visit/things-to-do/rainforest-biome
Deskundige

Biggus Brutus

Mooi project.
Wat opviel dat er met geen woord over insecten wordt gesproken terwijl een rainforest ervan wemelt
maar toch...citaat: 
Highland tropical pitcher plant.These carnivorous plants mainly catch insects,
but some species have caught animals as large as small rodents.

Dus ze moeten er wel zijn. In Burgers een paar jaar geleden, voorbij dat sawa gedeelte
 sprongen zeker wel 40-50 kleine zwarte kikkertjes van niet groter dan een centimeter.
Heel bijzonder en geen idee hoe ze daar komen en waarom.Wellicht als vogelvoer ?
Daarna nooit meer gezien.

https://youtu.be/oc__T0d7j0A?feature=shared
Eenig lid en tevens voorzitter van de Nederlandsche Vereeniging der Alpinopetdragers
Anno domini 1836.