• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Leuke instappers om met buizen te beginnen

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 24 mei 2021, 10:50:33

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Citaat van: Mmuetst op 16 november 2021, 20:42:16
Citaat van: minplus op 16 november 2021, 20:39:34Wel een kleintje met erg weinig mogelijkheden.
Bij buizenversterkers is mijn fles altijd half vol Minplus  ;)
PS: zei je vrouw dat vannacht tegen je? Of bedoel je de versterker   ;)

;D
M'n lief is momenteel te ziek van een zware verkoudheid om oog te hebben van formaten van wat dan ook.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 16 november 2021, 20:50:22;D
M'n lief is momenteel te ziek van een zware verkoudheid om oog te hebben van formaten van wat dan ook.
Beterschap!

minplus

Citaat van: Mmuetst op 16 november 2021, 20:52:11
Citaat van: minplus op 16 november 2021, 20:50:22;D
Beterschap!

Znx
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

TheMaestro

Effe nieuw leven in dit draadje  blazen.

Sinds kort ook in de buizen-wereld gestapt door tegen een Mystère A11 aan te lopen. Komt uit de Primaluna stal. Speelt nu wisselend op Tannoy XT8F en Dali Mentor 5
En mooi om te zien ook met een sublieme chique pianolak afwerking. Overtreft mijn Marantz KI Pearl door meer detail en lucht in de weergave, erg mooi, ik ben helemaal om.
NAD M3, Mystère A11, Ming Da BC 368 BSE, Marantz ND 8006, Sony PS-S X 6 met Ortofon Blue, Kenwood KD 5070 met Nagaoka MP-200, Tannoy XT8F. [reservebank: Arcam Solo Neo + Arcam Delta 290 + Arcam Alpha plus cd + Thorens TD166 MKII. ] "The message is in the music"

mediator

Welkom in de wereld van de buizen. Ik ben sinds een paar jaar ook om en heb nooit meer terug gekeken.

luxman

Proficiat met je Mystére A 11  ,en veel luisterplezier gewenst .  Hier spelen ook een tubeamp en een tubehybride .ik kijk bijna dagelijks even op Marktplaats ,maar gelukkig zijn mijn centjes op ,anders zou ik waarschijnlijk er zo eentje erbij kopen de verleiding is groot  :)  ;D 
NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

Heintje

Ik heb een tijdje gespeeld met mijn gereviseerde Telewatt VS-56 en die speelt héél mooi.
Maar de Lyngdorf set laat in totaal gewoon méér (naar mijn smaak) uit de muziek horen.

mediator

1 april 2022, 19:56:03 #115 Laatste wijziging: 1 april 2022, 19:58:43 door mediator
Ieder mag en moet ook mooi vinden wat hij mooi vindt. Smaken verschillen. En juist daar gaat het om. Solid state heeft kwaliteiten die duidelijk zijn en buizen hebben andere kwaliteiten die duidelijk zijn. Er valt dus iets te kiezen. Allebei zijn mooi maar mijn persoonlijke voorkeur is van toen ik jong was solid state, naar nu ik wat ouder word buizen veranderd. Er zijn juist mensen bij wie dat omgedraaid is dus enige logica is daaruit niet te ontlenen. Ik ga niet meer terug. Voor mij persoonlijk spelen buizen het meest natuurlijk. Natuurlijk in de zin dat het laat horen wat er is opgenomen en dat is eigenlijk altijd best goed. Ik draai alles en ben nooit teleurgesteld. Hooguit is bij wat mindere opnames het resultaat wat minder puur maar een wat rustigere klank is helemaal niet erg. Op sommige avonden als je wat meer rust nodig hebt juist fijn. Dit is een buizentopic toch, dus ik mag dat zeggen.

Cabasse Gallion

Ook een leuk hebbedingetje:
Music angel ShengyYi XD-SE XD800MKIII, met buizen upgrade
€ 850,00
https://link.marktplaats.nl/m1824549014?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Zelf ook al eens eerder naar gekeken, maar vanwege 220v ipv 230v toch niet aangedurfd. Lampizator was er erg enthousiast over. Dat dan weer wel.
Don't grow up, it's a trap !
Yamaha A-S1100, Denon DCD-2560, Dual CS-505/2, Raspberry Pi, Little Dot Dac V/DAC-6 AK4497, Wharfedale Evo 4.4, Van den Hul 302 interlink platenspeler, Supra 4.0 ls kabel.

AntiAudioKwakzalverij

synthesis roma 27ac

Synthesis Roma 27AC buizen­versterkerPrachtig afgewerkte krachtige buizenversterker met 2 x 25 watt vermogen in pentode opstelling opgebouwd rond een dubbele triode 12AX7 voor de voorversterking en een paar 5881/6L6 buizen in push-pull configuratie voor de eindversterking.

AntiAudioKwakzalverij