• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Leuke instappers om met buizen te beginnen

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 24 mei 2021, 10:50:33

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 23 september 2021, 22:38:25Noop.
En het is helemaal prima wat je doet.
Ik geef alleen aan dat ik bij de meeste huidige buizenbakken sommige dingen mis die ik bij die ouwetjes wel had. En met mazzel heb je een AU-70 voor die prijs.

Mischien is het dan gewoon makkelijk om het te benoemen ipv er een raadsel van te maken. Wat bedoel je met dingen "missen" want ik volg het niet helemaal...

minplus

Uiterlijk, aantal aansluitingen, toonregeling..

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 23 september 2021, 23:23:59Uiterlijk, aantal aansluitingen, toonregeling..

Uiterlijk: ik wil graag de buizen zien (oog wil ook wat), aantal aansluitingen (nooit problemen mee gehad: streamer en Phono, meer heb ik niet nodig). Toonregeling, tja weet niet of ik die mis, de meesten gebruiken het niet en meestal is het eerder ongewenst dan gewenst (korter signaal weg zonder filters) dus aanwezig is een bypass wel gewenst. Het uitgangspunt is natuurlijk nog steeds het genieten van buizen geluid (mits goed ontworpen in een versterker).

AntiAudioKwakzalverij

AntiAudioKwakzalverij

25 september 2021, 08:52:11 #19 Laatste wijziging: 25 september 2021, 09:25:54 door Mmuetst
Geen idee welk Chinees merk dit is? Diauw? Zeg het maar...
Werkt in single mode met twee 300B buizen parallel.
300B versterker
Even zitten zoeken: Diowy Audio vraagprijs is helaas te hoog  >:(

luxman

25 september 2021, 12:02:02 #20 Laatste wijziging: 25 september 2021, 12:05:41 door luxman
Citaat van: minplus op 23 september 2021, 23:23:59Uiterlijk, aantal aansluitingen, toonregeling..

Ik heb gewoon mijn vintage Nikko receiver omgezet naar pre, een platendraaier en cd speler en kleine Arylic streaming preamp daarop aangesloten, en dan de Nikko op mijn buizenamp aangesloten. Nu heb ik de looks van zowel de buizen, en een vintage receiver met toonregeling.  Kan de buizenamp natuurlijk ook gewoon als integrated amp gebruiken.

Maar Mmuetst blijf vooral doorgaan met het plaatsen van buizenamps voor instappers.
NAD D3020. Onkyo. DX. 7555 .Pro-ject. Debut Carbon. Fostex FE206 E Fullrange speaker. Jbl lsr 305. Elipson Planet L speaker . Nikko 7075. Kef Cadenza speaker.
Arylic S10. preamp.   Xiaomi Mi TV Box streamer.

minplus

Leuke oplossing.
Maar ik ben het met je eens, ga vooral door want er komen mooie dingen voorbij bij wat je plaatst. En ik blijf een liefhebber van het buizengeluid, ook al heb ik er zelf geen meer.

AntiAudioKwakzalverij

26 september 2021, 17:15:15 #22 Laatste wijziging: 26 september 2021, 17:48:23 door Mmuetst
Leuke versterker met maar vier buizen (elke buis bestaat eigenlijk uit twee buizen) voortrap zit dus in het zelfde glaasje als de eindversterker.
Fezz Audio Alpha Lupi
PS bij deze versterker krijg je geen gratis stukadoor cadeau (ondanks dat ie uit Polen komt  ;) ).

AntiAudioKwakzalverij

26 september 2021, 20:14:58 #23 Laatste wijziging: 26 september 2021, 20:20:12 door Mmuetst
Alleen de afstand is denk ik een probleem..
Nobsound duo mono buizenversterker
Als deze in Utrecht en omstreken te koop was, had ik hem opgehaald (ook was het om deze versterker te verbeteren na aanschaf).
"Deze nobsound duo mono buizenversterker
2x 7.5watt
Laat u niet misleiden door het lage wattage
Dit zijn buizenwatts zelf heb ik hier een paar b&w cdm7 nt mee aangestuurd" deze opmerking is bull shit watt is watt of het nu van transistor komt of buis...manier van vervormen is wel verschillend. Je hebt dus gevoelige luidsprekers nodig die vooral ohmse belasting vertonen, dan heb je magic!

AntiAudioKwakzalverij

27 september 2021, 20:34:35 #24 Laatste wijziging: 27 september 2021, 20:40:16 door Mmuetst
Qua prijs wel aan de hoge kant €1400,- en helaas voor velen aan de andere kant van Nederland (of om de hoek  ;) )
Single End 2A3 mono blokjes Is dit een bekende record shop in het hoge noorden?
Let op, ondanks de grote buizen (2a3) levert deze versterker maar +/- 3.5 watt dus je hebt er wel gevoelige luidsprekers voor nodig.

Duclaasie

Citaat van: Mmuetst op 27 september 2021, 20:34:35Qua prijs wel aan de hoge kant €1400,- en helaas voor velen aan de andere kant van Nederland (of om de hoek  ;) )
Single End 2A3 mono blokjes Is dit een bekende record shop in het hoge noorden?
Let op, ondanks de grote buizen (2a3) levert deze versterker maar +/- 3.5 watt dus je hebt er wel gevoelige luidsprekers voor nodig.

Ik had nog nooit van deze zaak gehoord, dus bedankt!  8)

Sytze Fliege

Goeie vent, hij heeft bij mij een tijdje terug een gereviseerde Luxman L-530 gekocht.
Ach, 🐸 toch op!

Gelieve mij niet serieus te nemen, tenzij ik serieus ben

minplus

Ken hem niet ook al kom ik uit het noorden, maar z'n andere aanbiedingen zijn normaal.

AntiAudioKwakzalverij

28 september 2021, 10:28:29 #28 Laatste wijziging: 28 september 2021, 10:33:18 door Mmuetst
Ga daar zeker eens neuzen als ik die richting op ga. Ik moet zeggen dat ik nog nooit gehoord had van het dorpje Ulrum  ;D
Hij heeft ook een Leuke website

RenéN

Citaat van: Mmuetst op 28 september 2021, 10:28:29Ga daar zeker eens neuzen als ik die richting op ga. Ik moet zeggen dat ik nog nooit gehoord had van het dorpje Ulrum  ;D
Hij heeft ook een Leuke website
Jij komt toch oorspronkelijk ook uit die omgeving? Tenminste, ergens tegen de waddendijk aan had je het laatst over....

Maar leuke winkel, even onthouden als ik daar eens in de buurt ben :).