• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Leuke instappers om met buizen te beginnen

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 24 mei 2021, 10:50:33

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: RenéN op 28 september 2021, 17:34:05Jij komt toch oorspronkelijk ook uit die omgeving? Tenminste, ergens tegen de waddendijk aan had je het laatst over....

Maar leuke winkel, even onthouden als ik daar eens in de buurt ben :).
Eh, nee. Woon in het midden van het land.

AntiAudioKwakzalverij

Betaalbare versterker. Heb een keer de EL34 single end van dit merk in mijn cave mogen gebruiken, niks mis mee, prima UGT's (UGT = uitgangstransformator)
Yarland fv34 c

RenéN

AntiAudioKwakzalverij

28 september 2021, 20:02:56 #33 Laatste wijziging: 28 september 2021, 20:04:59 door Mmuetst
KT88 Nelson Audio Image I65 versterker.
Geen ervaring met de kwaliteit. Komt uit China. Je moet wel oppassen dat dit spul voor 230 volt is gemaakt en niet 220 volt (wat bij sommige merken het geval is).
Ook is de melding klasse A meestal ergens van het web gehaald, maar dit zijn geen single end versterkers, maar gewoon push/pull klasse A/B.

AntiAudioKwakzalverij

minplus

Die Nelson ziet er goed uit en je kunt er iig 4 dingen op aansluiten en dat is mooi. Waar ik 5 nog mooier vind.

minplus

Citaat van: Mmuetst op 28 september 2021, 20:17:20Versterker uit de UK CR Developments Kalypso EL84
Merk bestaat nog steeds (maar de website ziet er niet uit)

http://www.crelectronicdesign.com

Da's 5 maar wel een phono-pre nodig als je LP's wilt draaien. Wel een mooi ding.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 28 september 2021, 20:18:50Die Nelson ziet er goed uit en je kunt er iig 4 dingen op aansluiten en dat is mooi. Waar ik 5 nog mooier vind.
Zie wel bij de meeste plaatjes op internet dat die versterkers werden gemaakt voor 110 volt en 220 volt dus niet geschikt voor onze 230 volt.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 28 september 2021, 20:23:07Da's 5 maar wel een phono-pre nodig als je LP's wilt draaien. Wel een mooi ding.
We hebben het hier over buizenversterkers niet over AV receivers  ;)

minplus

Citaat van: Mmuetst op 28 september 2021, 20:42:53
Citaat van: minplus op 28 september 2021, 20:23:07Da's 5 maar wel een phono-pre nodig als je LP's wilt draaien. Wel een mooi ding.
We hebben het hier over buizenversterkers niet over AV receivers  ;)

Ah, de Kalipso is een SS AV receiver. Zat ik even fout. ;)  ;D

AntiAudioKwakzalverij

Een losse Phono versterker zou bij mij zo wie zo de voorkeur hebben, ik wil zelf de kwaliteit bepalen van die versterker.
Ook of deze buis of transistor/IC gestuurd is.
Ook vind ik het prettig om voor- en eindversterker los te hebben zodat ik kan combineren (momenteel is voorversterker altijd buis en eindversterker of 300B of EL34 of transistor (type tor weet ik niet  ;) )

minplus

Als het goed is heeft een firma de zaak optimaal op elkaar ingesteld met de beste componenten. Dan is 1 geïntegreerde voldoende.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 28 september 2021, 21:20:16Als het goed is heeft een firma de zaak optimaal op elkaar ingesteld met de beste componenten. Dan is 1 geïntegreerde voldoende.
Dat klopt, maar de firma weet niet welk element er in mijn draaiert zit. En zoals aangegeven valt er minder te combineren.

AntiAudioKwakzalverij

1 oktober 2021, 20:16:46 #43 Laatste wijziging: 1 oktober 2021, 20:18:41 door Mmuetst
Leuk KT88 eindversterker, men heeft alleen de voorkant zwart gemaakt, origineel is mooier. Maar sommige mensen houden niet van hout motiefje.
Audreal CS 88 / CS88
Zo ziet het origineel er uit:

minplus

Een rare advertentie. Ze geven totaal geen info over het apparaat, behalve dat de voorkant zwart geverfd is, er nieuwe buizen in zitten en dat je een jaar garantie krijgt. En verder heel veel blah.
Geeft naast die garantie niet veel vertrouwen.
Via goegelen moet je er dan achter komen wat het is (en zie daar dan einversterker staan...).
Zou 2x 60 watt leveren waar ik dan ook weer m'n vraagtekens bij heb.

Maar hij ziet er wel mooi uit.