• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Leuke instappers om met buizen te beginnen

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 24 mei 2021, 10:50:33

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Deze versterker kom ik elke keer tegen.
Wordt maar niet verkocht (moet €750,- kosten)
Is dat te duur, of is deze Harman het niet waard?
Harman Kardon HK-20

minplus

Wazige foto's helpen zeker niet, dat geeft geen enkel vertrouwen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 11 november 2021, 21:01:11Wazige foto's helpen zeker niet, dat geeft geen enkel vertrouwen.
Is toch een verkoper die vaker leuk spul aanbied.

minplus

Citaat van: Mmuetst op 11 november 2021, 21:07:06
Citaat van: minplus op 11 november 2021, 21:01:11Wazige foto's helpen zeker niet, dat geeft geen enkel vertrouwen.
Is toch een verkoper die vaker leuk spul aanbied.
Verkoopt hij het allemaal met dergelijke foto's?
Want bij deze gaan m'n haren meteen overeind staan.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 11 november 2021, 21:30:37Verkoopt hij het allemaal met dergelijke foto's?
Want bij deze gaan m'n haren meteen overeind staan.
Nee want deze luxman sq38fd ziet er wel goed uit qua foto's (en ook qua versterker). Maar geef je gelijk, die foto's van die Harman zijn but.

minplus

Die Luxman ziet er wel goed uit idd.
Had voor die prijs liever de AU-111 op Catawiki gekocht die voor minder is weg gegaan.

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 11 november 2021, 22:00:57Die Luxman ziet er wel goed uit idd.
Had voor die prijs liever de AU-111 op Catawiki gekocht die voor minder is weg gegaan.
Tja, die versterkers zijn geen instapmodellen gezien het al snel richting de €3000,- gaat voor dit mooie spul. Daarom vroeg ik me af hoe het zat met die mono blokjes van Harman gezien die nog betaalbaar zijn.

Sytse Fliege

Onbekend maakt onbemind. Hype is net als de WAF een factor van belang, in het audiowereldje.

Luistervink

Sytse Fliege

Overigens hebben die dingen een vermogen van 20 Watt meen ik, maar wat voor Watten dat zijn, geen idee, in ieder geval geen DIN / RMS Watten.

Luistervink

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Sytse Fliege op 12 november 2021, 10:31:31Overigens hebben die dingen een vermogen van 20 Watt meen ik, maar wat voor Watten dat zijn, geen idee, in ieder geval geen DIN / RMS Watten.
Spec HK20

Power output: 20 watts into 16Ω (mono) En voor een EL84 PP versterker 15 watts into 8Ω
Frequency response: 15Hz to 30kHz
Total harmonic distortion: 1%
Damping factor: 5
Input sensitivity: 0.5V
Signal to noise ratio: 90dB
Speaker load impedance: 8Ω to 16Ω
Valve complement: 1 x 6CG7, 2 x EL84, 1 x EZ81

Het is vaak de kwaliteit van de UGT's en de voeding wat de prijs van zo'n versterker bepaalt.
Wel grappig dat in de usermanual het complete schema staat van deze versterker.

AntiAudioKwakzalverij

AntiAudioKwakzalverij

16 november 2021, 20:12:44 #102 Laatste wijziging: 16 november 2021, 20:15:49 door Mmuetst
Een bijzondere triode versterker
Zeg dat wel...deze bouwer maakt leuke versterkers
Volgens mijn info voormalig philips ingenieur Wok (vandaar dat "W" logo (correct me of I'm wrong)

minplus

Wel een kleintje met erg weinig mogelijkheden.

AntiAudioKwakzalverij

16 november 2021, 20:42:16 #104 Laatste wijziging: 16 november 2021, 20:45:17 door Mmuetst
Citaat van: minplus op 16 november 2021, 20:39:34Wel een kleintje met erg weinig mogelijkheden.
Bij buizenversterkers is mijn fles altijd half vol Minplus  ;)
PS: zei je vrouw dat vannacht tegen je? Of bedoel je de versterker   ;)