• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Leuke instappers om met buizen te beginnen

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 24 mei 2021, 10:50:33

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

24 mei 2021, 10:50:33 Laatste wijziging: 24 mei 2021, 10:54:13 door Mmuetst
Omdat Buizenversterkers vaak toch prijzig zijn hier een topic waar leuke aanbiedingen geplaatst kunnen worden van betaalbare buizenversterkers.
buizenversterker met 6as7 triode in pp config


211audio


berret


Jan66

Vroeger was er een forumlid, hij maakte luidsprekers, zoals o.a. de Beluga, maar had ook een eenvoudige buizenversterker in zijn assortiment.

AntiAudioKwakzalverij

31 augustus 2021, 22:08:09 #4 Laatste wijziging: 31 augustus 2021, 22:10:06 door Mmuetst
Synthesis Flame
Push pull versterker met EL34 buizen. Ook mooi om te zien!

minplus

Jammer dat ze niets over de versterker zeggen behalve de prijs. En een hoop blah.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

31 augustus 2021, 22:39:24 #6 Laatste wijziging: 31 augustus 2021, 23:13:02 door Mmuetst
Citaat van: minplus op 31 augustus 2021, 22:27:16Jammer dat ze niets over de versterker zeggen behalve de prijs. En een hoop blah.
Mee eens, en de blah, blah klopt wel want ik ben wel verslaafd aan buizen, maar dat ter zijde. Iedereen heeft Google dus: https://www.hifiengine.com/manual_library/synthesis/flame.shtml
Maar los van je commentaar, vind ik dit typisch zo'n versterker die betaalbaar is en geschikt is als instap in de buizenwereld.

thanatos

Audio Innovations 500 vind ik ook zo'n mooie.

Wat ouder en vaak al wat modificaties gewenst.

https://link.marktplaats.nl/m1736575160

De eerdere versie met 16ohm taps is de meest geliefde. Maar met wat aandacht en setje frisse buisjes een hele fijne versterker om kennis te maken met buizen beleving.

ATC - First Watt - Nottingham Analogue - Lehmann - Schiit

AntiAudioKwakzalverij


AntiAudioKwakzalverij

Italiaanse Synthesis Ensemble buizenversterker EL84 vraagprijs €850,-

NOS buizen ECC802S (Tesla) en Philips EL84

Klik voor advertentie
Helaas wat weinig foto's van de versterker.

AntiAudioKwakzalverij

Niet super goedkoop, maar wel een single end die een redelijk vermogen kan leven door KT150 buizen. Te schakelen in Triode (18 watt) en Ultralinear (28 watt)
€1398,-
Icon Audio ST30 se

AntiAudioKwakzalverij

23 september 2021, 20:24:57 #11 Laatste wijziging: 23 september 2021, 20:28:25 door Mmuetst
Ook een leuke versterker:
Prima Luna ProLoque Five
Heb zelf de vier, is precies dezelfde versterker, maar ipv KT88 zit er bij mij EL34 in (kan wel er een vijf van maken door de buizen te wisselen voor KT88). De KT120 passen ook nog in deze versterker (voor nog meer power).
De KT88 kun je ook "downgraden" naar EL34. Het is een kwestie van smaak...
Prijs is misschien te hoog, gezien ik voor mijn Four maar €600 heb betaald (nieuw!). Maar deze meneer wil waarschijnlijk zijn onderhoudskosten een beetje terug verdienen.

minplus

Citaat van: Mmuetst op 23 september 2021, 19:29:40Niet super goedkoop, maar wel een single end die een redelijk vermogen kan leven door KT150 buizen. Te schakelen in Triode (18 watt) en Ultralinear (28 watt)
€1398,-
Icon Audio ST30 se

Interessante machine en zou best erg mooi kunnen zijn.
Toch mis ik diverse dingen die ik bij m'n AU-70 en AU-111 indertijd wel had.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: minplus op 23 september 2021, 21:46:34Interessante machine en zou best erg mooi kunnen zijn.
Toch mis ik diverse dingen die ik bij m'n AU-70 en AU-111 indertijd wel had.
Moet ik gaan raden? En als ik het antwoord goed heb, wat heb ik dan gewonnen? Ik probeer gewoon een paar leuke krenten uit de marktplaats pap te halen zodat mensen met een beperkt budget eens kunnen ervaren hoe buizen klinken...
Natuurlijk is men ook welkom om te komen luisteren in mijn Cave!

minplus

Noop.
En het is helemaal prima wat je doet.
Ik geef alleen aan dat ik bij de meeste huidige buizenbakken sommige dingen mis die ik bij die ouwetjes wel had. En met mazzel heb je een AU-70 voor die prijs.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right