Groovy's wall of sound.

Gestart door groovy., 16 september 2012, 18:11:47

Vorige topic - Volgende topic

Not Tubeless

Citaat van: groovy. op 14 mei 2025, 16:12:35Yep, een mooie sansui set uit 1982, helemaal compleet en orgineel. Blij mee.

Zo dat scheelt klikken.

Mooie set Groefmeester!!

Heintje

Over zo'n tuner (een T7 of zoiets?) Heb ik nog een leuk verhaal: die heeft als het goed is op de afstemknop "autotune": als je de knop aanraakt, schakelt autotune uit en kun je de knop gewoon verdraaien naar (bijna) op een andere zender. Als je de knop loslaat gaat autotune áán en draait een motortje de knop vliegensvlug precies naar het midden van de draaggolf, waardoor de afstemming meteen perfect midden op de zender staat. So far, so (heel erg) good. Prima bedacht én uitgevoerd.

Bij die vriend met zo'n tuner mét autotune, was een lampje van de schaalverlichting kapot gegaan en hij maakte de tuner open om dat te vervangen. Maar één draadje had hij niet opnieuw vastgemaakt, dat wat van de printplaat los naar de afstemknop ging (met een schuifstekkertje).
Daarna werkte de autotune (die niet werd uitgeschakeld) actief het verstemmen naar een andere zender tégen en dat leverde een hoop gevloek én erg leuke taferelen op!
We hebben daarna de tuner samen maar weer opengemaakt en het stekkertje weer aangesloten.  ;D

groovy.

Leuk ;D   Deze een t-80.
In to each life some rain must fall.

groovy.

Citaat van: Not Tubeless op 14 mei 2025, 21:53:26
Citaat van: groovy. op 14 mei 2025, 16:12:35Yep, een mooie sansui set uit 1982, helemaal compleet en orgineel. Blij mee.

Zo dat scheelt klikken.

Mooie set Groefmeester!!
Dank Not Tubeless.

Geen hond

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

groovy.

Tom!

Erg mooi spul van Sansui. Toen maakten ze kwaliteit.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

groovy.

Zeker, nieuw koste deze set volgens de eerste eigenaar ruim Fl-3000   De latere au uitvoeringen zijn volgens mij kwalitatief ook wel goed. In ieder geval maakte men toen goed spul.

Heintje

Citaat van: groovy. op 15 mei 2025, 17:02:09Zeker, nieuw koste deze set volgens de eerste eigenaar ruim Fl-3000  De latere au uitvoeringen zijn volgens mij kwalitatief ook wel goed. In ieder geval maakte men toen goed spul.

Nee, er waren altijd twéé gelijktijdige lijnen binnen Sansui: de "Normale" (maar goed klinkende en zeer degelijke) serie, waarvoor "Silver" de gangbare kleur was (ook te bestellen in zwart), en de AU-serie, die een stuk duurder was en gangbaar uitgevoerd in "Black' en waarin Sansui zijn technische kunnen liet zien, in diverse gradaties series: met daarin in het typenummer een 1 / 3 / 5 /7 / 9 en 11 steeds opklimmend in prestaties).

Met de toren op de foto is helemaal niets mis, gefeliciteerd daarmee groovy!
Het is uitstékende apparatuur en dat zal ook wel te horen zijn, zéker nu na al die tijd.
Wel een opmerking over de platenspeler (even niet op de genoemde prijzen letten, wel op de verhoudingen):- Sansui verkocht destijds (de jaren '80  en '90) zijn goedkoopste platenspeler voor 150 Gulden. Het element kostte toen 25 gulden.
De duurste platenspeler in de "Silver" serie die je tegelijkertijd kon kopen (450 Gulden) bevatte ... hetzelfde element!
Doe hier je voordeel mee (oftewel: probeer zéker een beter element uit, die platenspelers waren gewoon goed).

groovy.

Zo leer ik nog eens wat,thanks. er zit nu een mm sc50 element in,standaard denk ik maar het klinkt niet verkeerd.

Starsky

Misschien ook eens kijken naar een mooie SR222 platenspeler van Sansui, fijne speler ;)

groovy.

Dat zou kunnen, maar ik heb al 5 platenspelers ;)

Heintje

Citaat van: Starsky op 15 mei 2025, 19:27:11Misschien ook eens kijken naar een mooie SR222 platenspeler van Sansui, fijne speler ;)

Klopt, maar dan wel op een zware ondergrond waaraan hij zijn trillingen kwijt kan.