Setje van Walt

Gestart door Walt, 24 mei 2021, 14:24:01

Vorige topic - Volgende topic

Walt

TvW of Berret heeft wel eens gepost dat hoogte wel een probleem kan zijn. Volgens mij werkte een lamp niet en hebben ze toen een geaarde printplaat eronder gelegd. Misschien is dat nu niet meer nodig met de zon als energiebron, toen betrof het zwaartekracht veld.

berret

Ik denk dat ik binnenkort maar weer eens wat post over dit onderwerp voordat er van alles over beweerd wordt wat niet helemaal klopt. Zoals over de ring en hoe dat ding bij Henry van der Heide danwel ontstaan, danwel een update ondergaan heeft.
En over het verband zonlicht, xwaartekracht en magnetisme. Dat alles uiteraard op onwetenschappelijke basis

Walt

Als het al ergens staat (met name het zonlicht verhaal) dan is een linkje ook wel voldoende hoor, ik zou het graag eens rustig nalezen namelijk.

Not Tubeless

Oud topic uit 2015, achtergrond verhaal van Berret met waarschuwing.

Walt

Ja dat was mij bekend, maar daarin wordt niks vermeld over de zon als energiebron.

Starsky

Maar in de natuur kennen we het entropie-beginsel. Alles vervalt tot chaos. En waarom is dat zo? altijd en overal is energie aanwezig, in de vorm van warmte,elektromagnetische velden ( uit de tekst van Berret )

Zonder zon zaten wij nu niet op zon mooie planeet...
Maar eerder een Death star, en liepen we er bij als Darth Vader 😂

Ik hoop dat Berret nog een toelichting gaat geven..
Dit soort dingen fascineren mij namleijk  ;) 

Walt

Die toelichting komt wel, of wij het begrijpen, danwel er iets mee kunnen is een tweede.

Op zich als er nu een veilige methode is, zonder gevaar op terugkoppeling, misschien kan deze nieuwe methode dan bekend worden gemaakt, dan kunnen wij zelf ook aan de slag om onze hele set, waar mogelijk, te behandelen.

Groetjes Walter

berret

En om  toch een eventueel risico uit te sluiten, gaat dat niet vanuit mijn persoon komen. Het punt is dat ook deze toepassing, net als bijna alle andere uitvindingen (voor zover dat deze naam mag dragen) ook met foute bedoelingen ingezet kan worden. Dus iedereen moet er maar van uit gaan, dat tegels, lampen, snot, netfilters en dergelijke, met de beste bedoelingen gemaakt zijn en dat er geen terugwerking bij deze zaken optreedt.
Niet naar de maker en al helemaal niet naar de gebruiker. De laatste is immers niet in het ordeningsproces betrokken.

Walt

Van den Hul gaf dat ook aan voor de werking van zijn Extender, je zou er gedachte van mensen mee kunnen beïnvloeden.

Starsky

Berret,
Misschien ben ik wat naïef, Maar wat bedoel je met " foute" bedoelingen?
Ik probeer dit fenomeen te begrijpen namelijk..

Bedoel je dat " merken" er mee aan de haal gaan? Of op ander vlak?

Walt

Nee, denk wat ik aangaf, dat je gedachtes van mensen en dergelijke ermee kan beïnvloeden...

Heintje

Citaat van: Heintje op 26 april 2025, 19:46:22In mijn audioruimte komt nagenoeg nooit zonlicht.
En mijn ringen lagen nagenoeg op het zuiden, ik heb dat zojuist nog even wat nauwkeuriger gedaan met de Kompas app.
De ringen liggen trouwens wel op 90 meter hoogte.  ;D
Voor wie het nog niet had begrepen: mijn woning ligt op grofweg 90 meter boven NAP, de ringen liggen gewoon op de grond in mijn audiokamer die op de begane grond is (rond de streamer die op de grond ligt) en op mijn versterker, op pakweg 50 cm vanaf de grond.

Walt

Net wat 2 meter lange kabels voor het laag gemaakt, met dank aan Starsky: Ludic Silenos met aan de versterkerzijde Neutrik Speakon en aan de versterkerzijde Furutech FT-212 bananen:

Walt

Inmiddels wat kunnen luisteren met de Silenos nu ook op het laag, verschil met de Furutech FS Alpha op het laag is niet groot. Misschien met langer luisteren ontdekt ik wel wat verschillen. De Silenos kost echter ongeveer 1/4 van de Furutech, dus ook in deze toepassing geeft de Silenos weer een zeer goede prijs/prestatie.

Starsky

Maar dat wisten we toch al Walt.. ::)

De Silenios is een hele fijne kabel, in het laag ook heel mooi maar toch had ik het " gevoel" van enige compressie in met name het hoog in mijn set( die niet echt doorsnee is :) )ik kan het je het niet goed uitleggen..

Maar als dit werkt is het helemaal prima toch!
Ik denk zelf wel dat dit " de beste" kabel ooit is voor 25€/M die zelfs vele duurdere kabels achter zich laat ;)