Setje van Walt

Gestart door Walt, 24 mei 2021, 14:24:01

Vorige topic - Volgende topic

Starsky

Walt

Als alles volgens plan verloopt, komt er de komende weken een tweedehands 4-laags Finite Elemente Pagode rack naar hier!

Walt

Starsky

Netjes hoor!
Heeft het rack al 4 ingebouwde tegels? ;D

Walt

Klopt wel, elke laag bestaat uit een houten frame, in dit frame zitten 4 kleine spikes waar dan een houten paneel op rust. Zo'n assembly zit dan weer met 4 horizontale spikes tussen de staanders vast.

De onderste laag kan 50kg aan, de andere lagen elk 25kg, moet dan eens kijken of ik de Chaos 3 misschien onderop wil zetten, of toch misschien weer bovenop dan kun je makkelijker bij de aan/uit switch. De Chaos weegt zeker wel wat, maar ik gok eerder rond de 17kg dan rond de 25kg. Zal misschien ook afhangen van hoe ik uitkom met de speakerkabel lengte, dit rack is veel hoger.

Groetjes Walter

Walt

Het Finite rack is binnen:

Duclaasie

Leuk man, succes met de boel opstellen.

Geen hond

Echt wel een mooi rack
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

minplus

Mooi en zo te zien ook degelijk.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Walt

Voor de foto even snel de apparatuur erin, moet nog kijken of ik uitkom met de kabel lengtes enzo, anders de etages nog in hoogte verplaatsen. Het rack ziet er inderdaad degelijk en mooi geconstrueerd uit.

Knosti de Platenwasser

Kan je tegel er nog onder?
... on an Electrospective Odyssee.

Walt

Bedoel je onder het rack, uit het zicht? Op zich vind ik hoe die nu op de onderste etage ligt, ook niet storend verder.

Walt

Inmiddels hebben we weer muziek, en kijk die Chaos 3 eens trots op zijn nieuwe uitkijkplek:

Knosti de Platenwasser

Citaat van: Walt op  1 juli 2025, 18:59:30Bedoel je onder het rack, uit het zicht? Op zich vind ik hoe die nu op de onderste etage ligt, ook niet storend verder.

Ik bedoelde eronder, inderdaad.
Storend of zicht is voor mij het punt niet.
... on an Electrospective Odyssee.

Walt

Voor een echte review van het Finite rack, is het te vroeg, moet veel meer luisteren. Maar dat het rack invloed heeft is erg duidelijk. Het laag lijkt wat kernachtiger, het midhoog projecteert mooier naar voren. Echter ergens in het gebied 150-250Hz lijkt er een verhoging te zitten, daar moet ik nog grip op krijgen, dat lijkt een verslechtering.