Setje van Walt

Gestart door Walt, 24 mei 2021, 14:24:01

Vorige topic - Volgende topic

Walt

De gemodificeerde cd 104 wordt rond eind Juli hier verwacht, met dank aan forumlid Niemand die hem zal ophalen in Groningen.

Wat ik nog moet regelen is een aanpassing van mijn ASP/volume. Dit kastje bevat een Jos van Eindhoven 64 staps passieve volume control en een klassiek aktief filter met opamps, weerstanden en condensators voor de filtering en dipoolcorrectie van de open baffle speakers.

Er zit nu maar 1 RCA ingang op, dat moet dubbel worden als ik cd's wil kunnen afspelen maar ook wil blijven streamen. Waarschijnlijk wordt het een compleet nieuwe kast met hetzelfde uiterlijk als mijn Daudio N1000 versterker. Ik heb de mannen van Daudio naar de opties gevraagd.

Groetjes Walter

Geen hond

gewoon een simpel schakel kastje doet prima zijn werk ;)
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Walt

Ik weet het, maar het plan was al langer de kast te upgraden naar het luxere model, door de oude kast in te ruilen is de prijs ook wat aantrekkelijker.  Kasten staan hier afgebeeld, ik heb ze zonder de zwarte voetjes, vind ik mooier staan.

https://daudio.nl/producten/

Tevens zou een extra kastje weer een extra interlink en schakelaar betekenen, dus meer rotzooi in de signaal weg. Ik speel met silver/goud SQ88 bekabeling van Siltech dus zou weer duur extra interlinkje zijn ook.

De Jos van Eindhoven volume control heeft 4 ingangen dus de functionaliteit is er al, moet alleen nog een extea paar RCA uitgangen aan.

Walt

Alvast een plekje vrijgemaakt bovenop het rack voor de TvW cd 104 cd-speler:

Geen hond

Nog even geduld  tot zaterdag over een week😉

minplus

Ga je geen spijt van krijgen. :)
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Walt

De nieuwe ASP is inmiddels ook binnen. Met nu 4 stereo RCA ingangen dus de cd 104 en misschien ooit nog eens een draaitafel kunnen naast de streamer/hapi dac/grimm clock worden ingezet.

Walt

Vandaag de cd 104 opgehaald en aangesloten, na een paar nummers gelijk een zeer goede audiovriend gebeld: dit moet je ECHT horen! 

Hij woont vlakbij en heeft een mooie luisterruimte (daudio in Rijswijk) dus ik heb de 104 naar hem meegenomen. We hebben de 104 vergeleken met een studio referentie dac: een Merging Nadac met Grimm clock, daar mag je ongeveer 12000 euro voor neertellen dacht ik.

Het was verbazend hoe dicht beide bij elkaar lagen qua klank, openheid en afbeelding. Uiteindelijk bij de wat lastigere nummers leek de 104 wat eerder tegen schelheid aan te lopen, maar dat was het dan ook wel.

Complimenten aan TvW en Berret, ongelofelijk knap wat jullie uit deze 104 hebben weten te persen!

Ik begreep dat de 104 nog beter kan worden na een paar dagen op een vaste plek, al dat gereis vind die niet lekker, ik ben benieuwd, het speelt nu al zo verschrikkelijk fraai.

minplus

Hij gaat nog mooier worden. Dat schelle verdwijnt hoogst waarschijnlijk vrij snel en de ruimte afbeelding neemt toe.
If nothing goes right, go left. If nothing's left, go right

Walt

Het beeld is hier trouwens (nog) niet veranderd, de stem staat een stukje achter de speakers, met de rest van het podium daar weer achter. Dit beeld werd vooral bepaald door de speciale opstelling van de dipool speakers en het fantoombeeld.

Eigenlijk ben ik wel blij dat dit zo gebleven is, ik heb namelijk een mini luister kamertje van 12m2 en op deze manier met het beeld achter de speakers valt de ruimte beperking wat weg.

Groetjes Walter

Walt

Moet ik hem trouwens op repeat zetten en nu veel speeluren laten maken, of heeft de behuizing gewoon rust nodig dus is niet verplaatsen het belanrijkste?

Geen hond

Gewoon gebruiken is prima

Geen hond

O ja volgende keer moet je dat vergelijk nog eens doen, maar dan bij jou thuis.
Je kan dam wel eens positief verrast worden

Walt

Ik heb zelf een Merging Hapi, is de studio versie van de Merging Nadac, en ik heb dezelfde Grimm clock, zeer vergelijkbaar dus. Ik ga de 104 eerst eens uren laten maken en over een week of wat weer eens vergelijken. Ik heb een Tidal abbonnement en luister vaak onbekende muziek, ook al zou de 104 beter klinken, dan hou ik de streaming setup ernaast puur vanwege het muziek aanbod.

Maar onderschat de Merging DAC met Grimm clock niet, ook al zit hier nul van der Heide in, de klank is erg open en zit zeer dicht tegen analoog, in het vergelijk van vandaag viel dat juist op. Ik zal niet vermelden wat de 104 me gekost heeft, maar dit zal denk ik mijn beste hifi aanschaf tot nu toe zijn. 

Walt

Zit nu lekker Patricia Barbers 'Verse'te luisteren, heerlijk wat een rust in het geluid, mooi beeld en veel kleine details op de achtergrond. Ik ga laat naar bed vandaag!  ;D