• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Setje van Walt

Gestart door Walt, 24 mei 2021, 14:24:01

Vorige topic - Volgende topic

suffeteun

Citaat van: Walt op  9 september 2022, 21:08:35De regen op de achtergrond, moe maar voldaan na een week werken. Melanie de Biasio doet haar ding via de streamer, het klinkt uiterst relaxed zo, heb het idee dat de TvW weerstand in het stekkerblok toch weer wat verbeterd heeft.
Wat moet ik me voorstellen bij een weerstand in een stekkerblok? ::)

Walt

Een loze stekker, waar een hoogohmige weerstand in gemonteerd zit, deze is geordend door Bert of TvW.

Autobahn

Zo'n stekker wil ik ook wel Theo, kan dat?

Grtn,
Autobahn

Walt

Leobus zijn verwonderringen nu ook hier in de set, onder de 204 en de Lindemann versterker:


Walt

1 oktober 2022, 10:28:17 #349 Laatste wijziging: 1 oktober 2022, 10:30:14 door Walt
Mooie combinatie de TvW 204 op Leobus zijn verwonderringen. Het isolatie effect is echt heel fraai, zo goed ontkoppeld. Maar het is ook zeker niet zo dat de cd-speler eraf rolt, doet me qua werking denken aan de peperdure Townsend isolatie platformen. De TvW cd-204 en de streamer setup waren hier naar elkaar gekropen qua weergave kwaliteit, maar nu met de ringen onder de 204 heeft die weer een stapje gemaakt.


Buell

9 oktober 2022, 08:25:12 #350 Laatste wijziging: 9 oktober 2022, 23:29:34 door Buell
Hier ook de nieuwste versie van de VWR onder mijn voorversterker. Kan alleen maar je bevindingen beamen. De eerste versie, dempte voor mij net wat te veel. Deze huidige zijn echte verwonderringen, heel mooi. Tonaal rijker, met behoud van alle dynamiek en snelheid.
Ben bang dat ik er meer ga bestellen, voor onder mijn Mano Ultimo III met Farad voeding.

Geniet ervan Walter  :)
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Jan66


Walt


Jan66

Wat zijn de afmetingen?
Waar kun je ze aanschaffen?
Wat kosten ze?

Walt

Stuur forumlid Leobus een PM, hij maakt ze.

Jan66


Walt

Ben hier nog steeds wel onder de indruk wat HQ player heeft toegevoegd aan het streamen, hoe werkt dit:

De audio bestanden (flac) worden op een mini computer (NUC) met daarop het programma HQ player omgezet naar DSD formaat, dan gaat het de DAC in. Bij mijn Merging Hapi studio reference DAC klinkt dit veel beter dan de flac via Roon direct de DAC in. Het schijnt ermee te maken dat moderne dacs tegenwoordig intern al upsamplen naar DSD formaat voordat de DA conversie plaats vind, HQ player doet deze stap beter dan de DAC zelf. Voordeel is ook dat in HQ player meerdere filters zijn te kiezen, ik zit nu op poly sinc gauss long, ASDM5ECv2, voor de ingewijden..  ;D

Laatst nog een kleine verbetering, met de Grimm externe WORD clock op 176kHz klinkt beter dan clock 44Khz.

Groetjes Walter

Heintje

... dan zit er ergens een zwakke plek in de keten, waarschijnlijk de DAC.

Walt

Er is iets voor te zeggen de software buiten de hardware te houden, DAC en NUC worden toch samen gebruikt bij streamen, dus dan de taken zo verdelen dat elk component op zijn sterkte wordt ingezet.

Walt

Inmiddels 3 houten audiotegels hier in huis, twee hele recente met het logo, en 1 iets oudere maar wel een officiele van Berret.

Nog een vraagje, hoeveel kilo mag er op 1 tegel staan? Stel ik wil 40kg aan speaker op een tegel zetten, kan dat? Of kan ik dan beter kleinere tegels laten maken die los onder de speakers passen?

Groetjes Walter