• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Breedbanders

Gestart door Buell, 18 juni 2021, 19:24:23

Vorige topic - Volgende topic

Buell

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

Kcid


Wim72

19 juni 2021, 22:20:55 #17 Laatste wijziging: 19 juni 2021, 22:39:22 door Wim72 Reden: Foute informatie herkomst.
De Koreanen Vietnamezen hebben ook een interresant breedband luidspreker (boekenplank) model op de markt:

http://thivanlabs.com/shop/product/loudspeakers/bookshelf-fullrange-loudspeaker/fullrange-10-mark-iii-3/

Prijs van 1500 Euro niet echt goedkoop...

https://www.novusaudio.nl/merken/thivanlabs/fullrange-10-mkiii

Buell

Google maar eens op:

Voight Tube Speakers

Hier zijn veel voorbeelden te vinden.

Het concept is uit de jaren 30 en best doordacht. Ik ben langzaamaan van mening dat in deze hoek luidsprekers zijn te vinden/ maken die echt heel goed zijn.
En niet persé duur hoeven te zijn.


Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.
Line Magnetic LM219ia | Audio GD R7 dac| Magna Hifi_Mano Ultra MKIII streamer | TvW Erres(Philips) CD104 | PrimaLuna 8 cdspeler | Sonus Faber Guarneri memento| Sonore harmonizers| Audio tegels | Audio lamp | stroom  M-Way

richard

Het rekenen met T/S parameters is pas in de jaren '70 in zwang gekomen. Daar voor deden ze het vooral met wat vuistregels en proefondervindelijk. En het is dan ook weer niet zo dat ze alleen na 1970 goed klinkende luidsprekers konden bouwen.
Genoeg is beter.


minplus

Tjeez, ik had m'n 9710M in de Karlsonkasten nooit weg moeten doen..
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

groovy.

Die hadden nu goed geld opgebracht.
Morgen ga ik een setje 9710 halen.
Ik ben van zins om die kasten na te bouwen. :)
In to each life some rain must fall.

Benco

Citaat van: minplus op 18 juli 2021, 22:42:53Tjeez, ik had m'n 9710M in de Karlsonkasten nooit weg moeten doen..

Heb ook 4 Philips breedbanders in Karlson kasten ... weet niet het precieze type meer ...
30cm units dat weet ik nog wel en een byzonder hoog rendement.
Heb ze destijds weggedaan om grotere te bouwen...
M'n ouders hadden toen een cafeetje  en daar zijn 2 van de 4 Philpsen naartoe gegaan icm met Marelco versterkers en mengpaneel , ze zijn mee overgegeven naar de nieuwe cafe eigenaar.
De andere 2 Philipsen zijn toen naar een ander cafeetje gegaan  waar ik ook af en toe even wat plaatjes ging draaien n die werden aangestuurd door een Carver versterker en een Vetelec mengpaneel..
Dat was begin jaren '90 allemaal ... en allemaal spullen die nu weer geld waard zijn ;)

38cm woofers van Audax in Karlson kasten gestoken en daar boven op Pyramide kasten met 25cm Audax mids en Beyma bullet tweeters ... daar heb ik dan nog een paar feesten mee gedraaid tot ik het niet meer kon combineren met mn werk.
Die speakers zijn nog in een dans café beland en hebben het er nog jaren goed gedaan ..
 


Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

Lampje

Ja ken ik, vier stuks 9710 verkocht een aantal jaren geleden, maar m'n Karlsson's heb ik nog!

45 jaar geleden gebouwd uit een boekje van de Muiderkring.

Zitten 12" Fane Crescendo 123 speakers in. Buren van m'n ouders spreken er nog over.........

"Opruimen....ja, het gaat lukken!"

groovy.

In to each life some rain must fall.

Parker700

Muziek, daar kikker je van op!

groovy.

In to each life some rain must fall.

Sytse Fliege

Ach, kikker toch op.

Ach, kikker toch op!