• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Tannoy Dorset t185

Gestart door Sytze Fliege, 7 juli 2021, 15:41:41

Vorige topic - Volgende topic

Sytze Fliege

Heeft iemand (Niemand mag ook) ervaring met deze luidsprekers?

Evt. upgraden?

Van je werk je hobby maken, 't is weer eens wat anders

Ach, 🐸 toch op!

Geen hond

Nee ik niet kan wel vragen aan iemand straks
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Sytze Fliege

Van je werk je hobby maken, 't is weer eens wat anders

Ach, 🐸 toch op!

Benco

best leuke speakers , heb nog een paar besnotte exemplaren staan

Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

d'Oh!

4 augustus 2021, 11:51:04 #4 Laatste wijziging: 4 augustus 2021, 11:55:56 door d'Oh!
Ik heb ervaring met de duurdere variant, de T225. Dat was een Dorset, maar dan met regelaars voor midden en hoog.
Groot, zwaar, indrukwekkend qua formaat (voor wie kleiner spul gewend is). Maar blonk qua geluid nergens in uit. Na 2 maanden weer doorverkocht.

Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781 (ls)

invzmk

1 maart 2025, 11:25:58 #5 Laatste wijziging: 1 maart 2025, 11:32:45 door invzmk
Beetje late reactie ;) Beschouw mijzelf ook niet als echte audiofiel met een perfect gehoor. Darentegen produceer ik zelf muziek dus weet wel iets van hoe geluid hoord te klinken.
Ik heb jarenlang op deze speakers mijn muziek geluisterd en tevens een periode muziek op geproduceerd. Voor het laatste zijn ze niet echt geschikt uiteraard, Toch waren ze ook bepaald niet slecht. Vooral het hoog is ietswat harder dan normaal. Bass zou ook wat voller mogen. Voor de rest was ik zelf erg te spreken over het geluid. Heel helder en gedetaileerd over het algemeen. Het hoog blijft ondanks ietswat te hard toch mooi en helder en gaat geen pijn doen aan je oren er treedt nauwelijks enige vorm van distortion op. Ze zijn uiteraard het meest geschikt voor normaal gebruik en ook niet bedoeld om een super eerlijk geluid te hebben. Heb ze zelf al geruime tijd niet meer aangesloten gehad dus ik vind het moeilijk beoordelen of ze tegenwoordig nog echt indrukwekkend klinken. Ik heb ze vanwege geluidsoverlast vervangen voor monitors van pc speaker formaat(iloud ik multimedia) waar ik gelukkig nog op een redelijk volume naar kan luisteren zonder dat ze veel doordreunen. Die Tannoys dreunden daarentegen flink door. Ze zijn dan ook groot en zwaar, +/-10kg per stuk denk ik.. Heb ze ooit van mijn oom geerft die ze zelf zorgvuldig had uitgekozen op geluidskwaliteit. Geloof dat hij bij correct in rotterdam de hele dag naar verschillende speakers had geluisterd. Hij had er in ieder geval wel enigszins verstand van. Of hij echt een audiofiel was durf ik niet te zeggen. Het waren in ieder geval de beste thuis speakers die ik toendertijd had gehoord, maar goed ik was dan ook pas een jaar of 9.

edit: ze zijn dus eerder 20/25kg per stuk lees ik net

Benco

het zal er dan allemaal wel van af hangen wat jullie gewend zijn en met welke versterker jullie combineren , hoe groot en akoestisch in orde de ruimte is waarin ze staan ...
In mijn ervaring , (maar ja diegene die ik hier nog ergens heb staan) waren ook wel dooe B.G. gemodificeerd met trollensnot en filteraanpass!ing ... ik kan zeggen dat er meer dan "bass" genoeg is ik heb ze bij me thuis gehoord op een Technics 7300 , een Nakamichi amplifier 1 en een Lyngdorf Sdai2175.
De rubber randen van mijn exemplaren zijn inmiddel hard uitgezakt en dienen vervangen te worden , daarom staan ze nu reeds jaren inactief ... maar ik denk echt dat die units wel wel iets hebben om er ooit een beter project mee te maken.

Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

minplus

Dolgelukkig met mijn Leaks waar uitzakking geen enkel probleem is.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right