• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

buizen voorversterker?

Gestart door metalfreak, 23 juli 2021, 19:06:34

Vorige topic - Volgende topic

metalfreak

Ik bezit naar volle tevredenheid een Atoll in100 signature. Zit weleens naar een buizenvoorversterker te kijken om er nog meer uit te halen. Graag jullie mening. Mijn systeem: Bluesounf node 2i, Atoll versterker, Wharfedale Linton.

Duclaasie

En wat ga je dan als eindversterker gebruiken, aangezien de Atoll alleen Pré-out heeft en geen power in?

AntiAudioKwakzalverij

23 juli 2021, 21:19:26 #2 Laatste wijziging: 23 juli 2021, 21:22:06 door Mmuetst
Citaat van: metalfreak op 23 juli 2021, 20:57:28Ah, dat kan dus niet? Dan blijft over mijn vraag die ik bij bronnen heb gesteld; externe buizendac op node 2i?
Ja dat kan zolang deze een digitale aansluitingen optical of coax (cinch aansluiting) heeft. Je gebruikt dat niet meer de DAC van de Bluesound.
Hou wel rekening dat niet alle buizen DAC's MQA zullen ondersteunen (die van Project trouwens wel) voor wat het waard is trouwens.
Een paar voorstellen:
https://doge.audio/product/doge-7-tube-dac/
https://www.project-audio.com/en/product/dac-box-rs2/
Er is nog een goedkoper model van Project, maar die ondersteund geen MQA (dac Box rs)

pietje45

Ik wil deze topic niet kapen maar ik ben ook op zoeken naar een buizen voorversterker bij mijn denon poa 2400. Iemand nog ideeën? kan ook interessant zijn voor topicstarter,zelf dacht ik aan dynavox tpr1 maar ik denk dat er beters te vinden is op de markt.

Bloom

Ik was zelf aangenaam verrast door de kwaliteit van deze:
(<klik!)
NobSound JJ ECC83 Hifi Tube PreAmplifier: buizenvoorversterker (één ingang, alleen volume en verder niks) volgens een gemoderniseerd schema van de wereldberoemde Marantz 7 buizenvoorversterker uit de jaren '60 en wel voor ca 275 euro.

pietje45

Citaat van: Bloom op 15 augustus 2021, 22:25:52Ik was zelf aangenaam verrast door de kwaliteit van deze:
(<klik!)
NobSound JJ ECC83 Hifi Tube PreAmplifier: buizenvoorversterker (één ingang, alleen volume en verder niks) volgens een gemoderniseerd schema van de wereldberoemde Marantz 7 buizenvoorversterker uit de jaren '60 en wel voor ca 275 euro.

Jammer van die ene uitgang. Ik heb er toch 4 nodig.

Niemand

schakelkastje daarvoor zetten
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Bloom

En als het voornamelijk over digitale bronnen gaat en één analoge (bv platenspeler), zou je kunnen overwegen een goeie kwaliteit DAC in te zetten en de platenspeler dan op een van de ingangen van de DAC aan te sluiten via een phonovoorversterker en een ADC die omzet naar bijvoorbeeld 16 bit 44,1 kHz (cd-kwaliteit) of eventueel 24 bit 96 kHz (HD).

pietje45

Citaat van: Bloom op 16 augustus 2021, 09:41:18En als het voornamelijk over digitale bronnen gaat en één analoge (bv platenspeler), zou je kunnen overwegen een goeie kwaliteit DAC in te zetten en de platenspeler dan op een van de ingangen van de DAC aan te sluiten via een phonovoorversterker en een ADC die omzet naar bijvoorbeeld 16 bit 44,1 kHz (cd-kwaliteit) of eventueel 24 bit 96 kHz (HD).

Zou een vincent sa 31 een goede aanrader zijn. Is denk ik ook een buizen voorversterker. Kwaliteit van vincent ken ik niet echt.

AntiAudioKwakzalverij

16 augustus 2021, 15:08:51 #9 Laatste wijziging: 16 augustus 2021, 15:17:35 door Mmuetst
Citaat van: pietje45 op 16 augustus 2021, 12:07:44Zou een vincent sa 31 een goede aanrader zijn. Is denk ik ook een buizen voorversterker. Kwaliteit van vincent ken ik niet echt.
Het is zeker geen slechte voorversterker, maar bij die Vincent zijn die buisjes meer voor "kijk mij nu eens buizen in mijn versterker hebben" effect  ;) Het is een hybride voorversterker waarvan de buizen meer een gimmick zijn.



Ik zou dan eens kijken naar doge 8 voorversterker - klik -



Of een mooie (2e handse) audio research voorversterker

pietje45

Bedankt voor de tip. Audio research maakt mooie dingen. Naar welke type is het uitkijken 2dehands?

AntiAudioKwakzalverij

Ik heb zelf geen Audio Research voorversterker, maar heb de LS7 horen spelen, mooie versterker. Wel 2e hands nog aan de prijs...en je moet oppassen voor de mensen die "modificaties" uitvoeren die de versterker niet ten goede komen.

pietje45

Citaat van: Mmuetst op 18 augustus 2021, 19:09:16Ik heb zelf geen Audio Research voorversterker, maar heb de LS7 horen spelen, mooie versterker. Wel 2e hands nog aan de prijs...en je moet oppassen voor de mensen die "modificaties" uitvoeren die de versterker niet ten goede komen.

Ok bedankt ik denk dat ik nog even ga verder zoeken. Ik heb tijd. Er zal wel eens iets op mijn weg passeren.