• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Philips TV herkent nieuw apparaat niet

Gestart door d'Oh!, 1 augustus 2021, 08:34:09

Vorige topic - Volgende topic

Tom!

Nee, er zit een SCART>HDMI-adapter tussen. Ik wed dat die de schuldige is. Het zal inderdaad in de elektronische beveiliging zitten.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

d'Oh!

2 augustus 2021, 20:46:47 #16 Laatste wijziging: 2 augustus 2021, 21:03:34 door d'Oh!
Nou, da's een appel
Citaat van: morph op  1 augustus 2021, 15:57:22Dat is een punt, want die Sony DVP-NS400D is ongeveer uit 2002, die heeft dat niet, maar of die Philips (van welk jaar?) dat heeft...?
Als ze het geen van beide hebben kan dat toch geen probleem opleveren?

Misschien dat de ARC-verbinding instelling aan staat op de tv en de Sony speler dat niet heeft, maar nu wel op die specifieke hdmi-poort is aangesloten.
Dat zou kunnen betekenen dat in het tv-menu de ARC uitgezet moet worden of een andere hdmi-poort voor deze speler gekozen moet worden.

Aansluitingen Philips 40PFL6606 <- klik

(Toevoeging: de Sony DVP-NS400D uit de signature heeft geen hdmi-aansluitingen, maar scart...
dus het gaat om een andere speler?)

Nou, da's (inderdaad) een appeltje-eitje. Bluereay speler aangesloten. Niks geen apparaat handmatig toevoegen. De TV herkende meteen de (Philips) speler en maakte er z'n eigen icoontje voor.

Nu alleen ff kijken hoe ik een nieuwe balans krijg voor het geluid. De aansluting van de blueray speler zorgt er op 1 of andere manier voor dat het geluid van ziggo zachter doorkomt... 

Maakt het nog uiit welke ik van de drie hdmi poorten gebruik... Ziggo ontvangst zit nu op de spelcomputer ingang omdat het makkelijk van opzij zit.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781

Regenpak

Citaat van: d'Oh! op  2 augustus 2021, 20:46:47Maakt het nog uiit welke ik van de drie HDMI poorten gebruik...
Zou niks uit mogen maken. Maar bedenk ook dat dit ding tjokvol software zit wat bomvol bugs zit. Jouw TV is in feite een computer waar ook nog een beeldscherm aan vastzit.

Tjerk
It's been Monday all week long!

d'Oh!

Citaat van: Regenpak op  3 augustus 2021, 06:27:25
Citaat van: d'Oh! op  2 augustus 2021, 20:46:47Maakt het nog uiit welke ik van de drie HDMI poorten gebruik...
Zou niks uit mogen maken. Maar bedenk ook dat dit ding tjokvol software zit wat bomvol bugs zit. Jouw TV is in feite een computer waar ook nog een beeldscherm aan vastzit.

Tjerk

Thx. Ik merk al dat het belangrijk is dat je de signaalbron eerst inschakelt voor juiste herkenning.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781