• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Aaankopadvies

Gestart door roelaudio, 3 augustus 2021, 11:26:52

Vorige topic - Volgende topic

roelaudio

Ha allemaal, ik ben net nieuw hier. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een audio uitbreiding voor bij mijn televisie. Mijn voorkeur gaat uit naar een soundbar, gezien ik ook muziek wil streamen en het mooi staat in mijn interieur. Die wil ik mogelijk uitbreiden met twee speakers achter voor een surround sound effect. Nou vroeg ik me een aantal dingen af, hopelijk kunnen jullie mij daar bij helpen :)

1. Muziek op surround sound afspelen, lijkt me geen ramp.
2. Moeten de achterste speakers bij surround sound op een specifieke plaats staan, of kun je ergens achter je plaatsen en daarna afstellen? Ik heb de ideale plekken zo'n 2.5m achter de zitplaats.
3. Heeft iemand toevallig een adviesproduct voor max 500 euro? Of een goedkopere soundbar+subwoofer die ik kan uitbreiden met twee kleine speakers?

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen, alvast enorm bedankt!  ;D  ;D

Jan66


schuit

voor 500 koop je volgens mij niet veel nieuw. was laatst in een winkel waar een soundbar met subwoofer stond en ik vond het verschrikkelijk klinken voor 500 +.

misschien beter iets 2e hands kopen?
Roksan Attessa, NAD CD
Focal electra 927Be

Tom!

Een soundbar heeft het blikkerige geluid van mijn tv aardig verbeterd. Maar om er nu muziek over te luisteren? Nee dank je. Dan liever gewoon een versterkertje en een paar echte speakers.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

minplus

Citaat van: roelaudio op  3 augustus 2021, 11:26:52Ha allemaal, ik ben net nieuw hier. Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een audio uitbreiding voor bij mijn televisie. Mijn voorkeur gaat uit naar een soundbar, gezien ik ook muziek wil streamen en het mooi staat in mijn interieur. Die wil ik mogelijk uitbreiden met twee speakers achter voor een surround sound effect. Nou vroeg ik me een aantal dingen af, hopelijk kunnen jullie mij daar bij helpen :)

1. Muziek op surround sound afspelen, lijkt me geen ramp.
2. Moeten de achterste speakers bij surround sound op een specifieke plaats staan, of kun je ergens achter je plaatsen en daarna afstellen? Ik heb de ideale plekken zo'n 2.5m achter de zitplaats.
3. Heeft iemand toevallig een adviesproduct voor max 500 euro? Of een goedkopere soundbar+subwoofer die ik kan uitbreiden met twee kleine speakers?

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen, alvast enorm bedankt!  ;D  ;D

Aangezien je een soundbar wilt voor het uiterlijk had ik nog niet gereageerd want dan ga je voor een matig geluid. Niets voor mij. Ik heb m'n TV aan m'n installatie gekoppeld.

Die achterste speakers zouden daar prima kunnen staan, maar ga voor een fatsoenlijk geluid niet voor melkpakjes.
En voor 500 zou ik idd. 2ehands en/of langs een kringloop gaan, dan heb je iets leuks voor dat bedrag.
Tenzij je daar een soundbar koopt.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Niemand

zondermeer een afrader zo'n soundbrak eh bar
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

d'Oh!

Goeie stereo via deugdelijke, ruimtelijk klinkende speakers is veel belangrijker dan surround. Laten we niet vergeten dat je dan 3D geluid hebt, terwijl je TV niet verder komt dan een 2D beeld.
Nad 2400 (amp) Nad 117 (preamp) Nad 613 (cass.) Philips 22GA312 (TT) Philips CDR870 (cd rec) Philips BDP3000 (dvd/cd) Sony CDP C545 (cd) Cyrus 781

minplus

Denk dat het weinig zin heeft Roel nog te helpen aangezien hij al anderhalve maand niet gereageerd heeft.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right