• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Een paar Translator speakers bezorgt op de deurmat van mijn mancave

Gestart door AntiAudioKwakzalverij, 4 augustus 2021, 22:08:39

Vorige topic - Volgende topic

AntiAudioKwakzalverij

Maandag kwam Willem de Translator Stylus one speakers brengen. Ik heb via Marktplaats al een aantal luidsprekers gekocht van deze meneer uit Deil. Ik ben min of meer een vaste koper geworden.
We hebben eerst de luidsprekers uit zijn auto gehaald en aangesloten. Onder het genot van koffie en chocolade (ik had nog heel veel chocola over van een chocolade proeverij van mijn werk, het was namelijk vrijdag sysadmin dag). Na het beluisteren van verschillende stukken muziek (heb weer goede tips gekregen voor een aantal albums) was het tijd voor bier, en gezien Willem met de auto was, zorg ik altijd voor alcohol arm bier (van de streek IPA <0.5 % alcohol).
Natuurlijk zat ik zelf niet optimaal voor de speakers, maar had ze al een keer ergens anders beluisterd, dus weet wat ze kunnen doen. De afgelopen avonden heb ik wat zitten schuiven. Deze speakers zijn niet het type: drop en luisteren, maar hebben de nodige aandacht nodig om goed neer te zetten. Steevast is mijn Ikea kleedje mijn referentie punt  ;). Ik heb Willem een paar lekkere biertjes mee gegeven om thuis van te genieten. Dit omdat ik het tof vond dat hij de speakers wilde brengen. Deze biertjes zijn zeker niet geschikt om na het nuttigen achter het stuur te gaan zitten. Na de Translator luidsprekers zijn de Magnepans aangesloten via mijn transistor versterker. Willem gaat zeker een keer opzoek om een paar van deze klassiekers te scoren...gelukkig hebben we naast het Corona virus ook nog het audio virus  :D

RenéN

Gewoon leuk ook, dat soort bezoekjes :) :) :). En dan maar lekker genieten van de muziek!

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: RenéN op  4 augustus 2021, 22:28:03Gewoon leuk ook, dat soort bezoekjes :) :) :). En dan maar lekker genieten van de muziek!
Zekers, maar ik wordt nu elke avond geterroriseerd door een leger krekels in onze klimop  ;D  Wat maken die beestjes een herrie...ook wel weer rustgevend (soort Q sound aanvulling, maar dan niet uit je speakers) het is een natuurlijk geluid  8) ....

groovy.

Niets mooier dan een natuurlijk geluid :)
Geniet van je nieuwe aanwinst.
In to each life some rain must fall.

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Vanavond mijn Prima Luna aan de Stylus One's geknoopt en dat beviel eigenlijk gelijk heel goed. Meestal wint mijn 300B van de Prima Luna, maar deze combinatie is heel prettig. Wat mij vooral aanspreekt aan deze luidsprekers is het middengebied. Dit is zeker een set luidsprekers die langer in mijn luidspreker harem (ook wel luidspreker polygamie  ;) ) blijft. Bedankt heren, genieten zal het worden.

Starsky

Als je van Translator sound houd, zeker eens de Pavane uitproberen...;)heeft alleen wel een wat zwaardere versterker nodig dan een 300b...

Grts F

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Starsky op 12 augustus 2021, 19:09:58Als je van Translator sound houd, zeker eens de Pavane uitproberen...;)heeft alleen wel een wat zwaardere versterker nodig dan een 300b...

Grts F
Die zou ik zeker een keer willen horen, echter ken ik niemand die deze luidsprekers bezit. Ronald van Eijk in Utrecht heeft een set Reference staan, maar nooit bij hem horen spelen, wie weet komt het er ooit van...

Dn ZOPFI

Ja, Willem uit deil,
Ik ken hem ook, fijne man, en ook heel deskundig, hij weet waarover hij spreekt

AntiAudioKwakzalverij

Citaat van: Dn ZOPFI op 23 september 2021, 22:42:00Ja, Willem uit deil,
Ik ken hem ook, fijne man, en ook heel deskundig, hij weet waarover hij spreekt
Zeker, heb in totaal 4 sets bij hem gekocht waarvan drie permanent onder deel uitmaken van mijn collectie (één heb ik geruild voor een Rel Subwoofer met een audio vriend die in mijn buurt woont). Één keer klopte de fase niet van een speaker. Willem vond dat wel vervelend, maar ach het probleem was door het verwisselen van draadjes snel op te lossen. En ja, ook Willem is maar een mens en kan soms een draadje verkeerd aansluiten (ik moet wel zeggen dat ik pas thuis in de gaten had dat dit het geval was  ;D ).