• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Even voorstellen/Nuttig En aangenaam (als het wEl lukt)

Gestart door DTdH, 3 september 2021, 15:29:28

Vorige topic - Volgende topic

DTdH

Dag mede-liefhebbers,

Ik heet Dirk en woon in Utrecht.

Ik ben een beginner als het om geavanceerde electronica gaat, maar kan aardig uit de voeten met mechanische, elektrische en (al een beetje) met eenvoudige electronica, vaak met de hulp van Service Manuals, Tapeheads.net en Youtube-filmpjes en jullie natuurlijk!

In tijden als deze ben ik begonnen aan 'werk' in de categorie "Dat doe ik nog wel eens als ik tijd over heb". Waaronder verschillende audio-apparaten (mijn platenspeler weer hersteld voor minder dan Eu 10,00 aan materiaal) en nu ben ik hier  ;)
Na de platenspeler ben ik een beetje overmoedig begonnen aan een Video8-recorder, maar dat bleek een te grote hap; nu weer met beide pootjes op de grond.
Even nog bezig geweest met mijn Tandberg TCD330. Ik houd ervan vanwege de 'gietijzeren' constructie, maar ook dat was te hoog gegrepen.
Op aanraden van een bevriende 'collega' heb ik mij nu gericht op bandrecorders: niet van dat pietepeuterige. Men ried mij elders aan om te beginnen met eenmotorige exemplaren.

Ik heb ook een Nakamichi 680ZX, maar die heb ik kortgeleden laten restaureren door Audiosurvivors-Nieuwegein (voor mij veel te geavanceerd) en een TEAC A-3300SX, die wat kleine -klassieke- gebreken begon te vertonen. Die doet het (voor het grootste deel) weer nadat ik ermee aan de slag ben geweest.