• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Even voorstellen/Nuttig En aangenaam (als het wEl lukt)

Gestart door DTdH, 3 september 2021, 15:29:28

Vorige topic - Volgende topic

DTdH

Dag mede-liefhebbers,

Ik heet Dirk en woon in Utrecht.

Ik ben een beginner als het om geavanceerde electronica gaat, maar kan aardig uit de voeten met mechanische, elektrische en (al een beetje) met eenvoudige electronica, vaak met de hulp van Service Manuals, Tapeheads.net en Youtube-filmpjes en jullie natuurlijk!

In tijden als deze ben ik begonnen aan 'werk' in de categorie "Dat doe ik nog wel eens als ik tijd over heb". Waaronder verschillende audio-apparaten (mijn platenspeler weer hersteld voor minder dan Eu 10,00 aan materiaal) en nu ben ik hier  ;)
Na de platenspeler ben ik een beetje overmoedig begonnen aan een Video8-recorder, maar dat bleek een te grote hap; nu weer met beide pootjes op de grond.
Even nog bezig geweest met mijn Tandberg TCD330. Ik houd ervan vanwege de 'gietijzeren' constructie, maar ook dat was te hoog gegrepen.
Op aanraden van een bevriende 'collega' heb ik mij nu gericht op bandrecorders: niet van dat pietepeuterige. Men ried mij elders aan om te beginnen met eenmotorige exemplaren.

Ik heb ook een Nakamichi 680ZX, maar die heb ik kortgeleden laten restaureren door Audiosurvivors-Nieuwegein (voor mij veel te geavanceerd) en een TEAC A-3300SX, die wat kleine -klassieke- gebreken begon te vertonen. Die doet het (voor het grootste deel) weer nadat ik ermee aan de slag ben geweest.

Een andere 'collega' die ik vertelde over mijn bandrecorder-repareerplannen antwoordde dat hij nog een aantal exemplaren in de wacht had staan en dat ik -als ik wilde- er een paar voor een prikkie kon overnemen. Een week daarna kreeg ik een bericht van hem dat hij ging verhuizen en daarom wilde opruimen: twee TC-377's, een Aristona EW5504 (=Philips N4504) en een Philips N4404, gratis voor niks. Klap op de vuurpijl: gratis thuisbezorgd!

Ik ben tevens vrijwilliger bij twee Repair Cafe's, omdat ik erg gecharmeerd ben van hun principe 'mensen leren/laten zien hoe ze iets zelf kunnen repareren' en "Een apparaat is nooit helemaal stuk, er is iets kapot aan dat apparaat."

Ik heb al veel van jullie geleerd en hoop dat dat proces voort te zetten!

Groeten van

Dirk

minplus

If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

AntiAudioKwakzalverij

Hallo Dirk, ik woon ook in het pittoreske Utrecht  ;)
Heb in mijn verleden heel wat bandrecorders gerepareerd, Philips en Akai. Nu Radio Centrum uit onze stadsie is verdwenen vind ik repareren niet meer zo leuk. Je kan niet even snel wat onderdelen halen zoals vroeger. Maar eh, als je het leuk vind om eens te komen luisteren in mijn mancave naar mijn verzameling "vintage" luidsprekers dan ben je van harte welkom.

esarhodes

Hallo Dirk,
Welkom.
Ik ben ook nieuw op dit forum. Mijn naam is esa en ik ben hier ook om een bijdrage te leveren.

Benco



Als de kat een koe was kon ik ze melken voor de kachel

gslikker

Ik vraag me af, of ik me ooit wel heb voorgesteld op forums, zo ja, dan ben ik het vergeten  ;D

morph


minplus

Citaat van: belegjeboterham op 17 mei 2022, 09:17:38Ik vraag me af, of ik me ooit wel heb voorgesteld op forums, zo ja, dan ben ik het vergeten  ;D

Dementia praecox heet dat volgens mij als je onder de 70 bent.. ;D
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

minplus

Citaat van: esarhodes op 21 februari 2022, 13:56:05Hallo Dirk,
Welkom.
Ik ben ook nieuw op dit forum. Mijn naam is esa en ik ben hier ook om een bijdrage te leveren.

Welkom Esa. :)
Had je bericht gemist, maar ik ben benieuwd naar je volgende bijdrage.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Luistervriend

Citaat van: minplus op 17 mei 2022, 18:39:22
Citaat van: belegjeboterham op 17 mei 2022, 09:17:38Ik vraag me af, of ik me ooit wel heb voorgesteld op forums, zo ja, dan ben ik het vergeten  ;D

Dementia praecox heet dat volgens mij als je onder de 70 bent.. ;D

Boven de 70 spreken we van een senioren moment.  :P
Voorganger en collectant van onze Overtuiging Belijdenis  Gemeenschap (OBG)  "Het Laatste Woord"
Zoals het al zegt, wij creëren dagelijks een nieuwe realiteit, zoals AI, onze Schepper, ons inspireert.

Aanmelden kan via PB. 🤪