• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Geschilderde kasten strippen/herschilderen

Gestart door Nicolas, 11 september 2021, 19:17:19

Vorige topic - Volgende topic

minplus

Citaat van: Nicolas op 11 september 2021, 22:18:38
Citaat van: minplus op 11 september 2021, 21:11:33Met fineer kan het moeilijk worden. Het kan zijn dat bepaalde uitgescheurde stukken bij geplamuurd zijn. Dat krijg je nooit meer mooi, tenzij je er weer witte of zwarte lak of nieuw fineer overheen aanbrengt.

Trouwens, is wit echt zo erg? Ik vind witte speakers erg mooi.

Vroeger stonden ze voor een witte muur en was 1 muur van de woonkamer rood, dan stond het heel mooi. Nu staan ze tegen een donkergrijze muur en staat er een hout-met-zwart meubel tussen, en dan is wit met rood niet echt complementair.

Anderzijds weet ik ook niet zeker of ik zo gecharmeerd zou zijn van de kasten helemaal in zwart. Je ziet daar ook zo snel stof en krassen op (we zetten wel eens wat bovenop de speakers, moesten ze maar niet zo groot als bijzettafels zijn...).

Je ziet in het oppervlak van het wit duidelijk de nerven van het hout, dus ik denk dat het met schuren moeilijk wordt om al het wit er van te krijgen.

Donkergrijs/zwart is complementair met wit, en rood brengt wat kleur in de tent. :)
De hoofdspeakers hier in de huiskamer zijn zwart en groot en hadden van mij best wit mogen zijn. En er staat altijd wat op, nl Asterix en Obelix. 
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right