• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

kleine monitor speakers ophangen

Gestart door Paulus G, 15 oktober 2021, 20:34:03

Vorige topic - Volgende topic

Paulus G

Goedenavond allen,
Ik zit met een probleem. Ik ben helaas niet in het bezit van een luisterruimte en dus staan mijn spullen in de huiskamer. De plaatsing van de speakers is het een probleem. Ik overweeg nu om monitoren aan te schaffen die ik kan ophangen.Een of twee subs kan ik wel kwijt.
Wat zijn jullie ideeën hierover? Als versterker gebruik ik een mooie Cayin A88T en ik luister op dit moment naar een prachtige set SBA MW19 van Troels.
Ik ben nog steeds erg dol op de Kef XQ20 maar andere suggesties zijn uiteraard van harte welkom.
Alle tips en meningen zijn welkom.

RJVR

Je zou kunnen kijken of je de Kef XQ 20 kunt ophangen, zou toch mogelijk moeten zijn.

Je zou kunnen kijken naar de Kef ls 50, weet alleen niet of die beter zijn dan de XQ20's

https://www.e-styleaudio.nl/ls50-meta-en-de-kef-ls50-wireless-ii-muurbeugel-zw.html
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

Paulus G

Maar wat zou dit met het geluid doen?

RJVR

Op zich niet zoveel zijn weinig luidsprekers die speciaal gemaakt zijn om op te hangen.

De Kef QX 20 heeft de bas poort aan de voorkant dat is een voordeel als de luidsprekers dicht tegen de muur geplaatst zijn.
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

minplus

Welke speaker wel naast wat simpele plafond dingen. Het is wat je ermee doet en lekker vindt klinken.
Hier hangen vrij forse Leaks als 2e set in de woonkamer. Gevolg is dat die set overal in de kamer lekker klinkt. Had dat in Groningen ook al op 2 adressen en idem. Ken het verder van de luistercabines van Hemmes en een buitengewoon feest in Eenrum.
Verder zou je kunnen zeggen dat de speakers bij popconcerten voor de mensen die vlak voor het podium staan aardig "hangen". Niet dat ik daar ooit ben gaan staan.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Paulus G

Citaat van: minplus op 15 oktober 2021, 20:57:32Welke speaker wel naast wat simpele plafond dingen. Het is wat je ermee doet en lekker vindt klinken.
Hier hangen vrij forse Leaks als 2e set in de woonkamer. Gevolg is dat die set overal in de kamer lekker klinkt. Had dat in Groningen ook al op 2 adressen en idem. Ken het verder van de luistercabines van Hemmes en een buitengewoon feest in Eenrum.
Verder zou je kunnen zeggen dat de speakers bij popconcerten voor de mensen die vlak voor het podium staan aardig "hangen". Niet dat ik daar ooit ben gaan staan.
Kijk, en zo kom ik weer een stukje verder.

minplus

Denk dat m'n Leaks wat groter zijn dan je SBA's. Had ze indertijd eerst in een kamer van 4 bij 4,5 en later in een kamer van 4 bij 6. Hangen nu in lengterichting in een kamer van 6 bij 9. Steeds lekker.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Paulus G

Citaat van: minplus op 15 oktober 2021, 21:16:00Denk dat m'n Leaks wat groter zijn dan je SBA's. Had ze indertijd eerst in een kamer van 4 bij 4,5 en later in een kamer van 4 bij 6. Hangen nu in lengterichting in een kamer van 6 bij 9. Steeds lekker.
Dat geloof ik meteen!