• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

advies/suggesties voor kleine monitoren.

Gestart door Paulus G, 19 oktober 2021, 09:22:09

Vorige topic - Volgende topic

Paulus G

Goedemorgen allemaal,

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik ben in het bezit van een een Cayin A88-t en nu ben ik op zoek naar een set kleinere monitor speakers. Omdat deze over het algemeen geen zware bassen leveren zullen zal/zullen hier actieve sub(s) bij gaan komen. De reden waarom ik kleine monitoren wil hebben is simpel. Ik heb geen ruimte om een zuil te plaatsen.
Graag hoor ik van jullie welke monitoren de moeite zijn om te beluisteren.

Hoodman

Adam of zo, maar wel ruimte voor extra subs..

Paulus G

Citaat van: Nostalgie op 19 oktober 2021, 10:04:15Adam of zo, maar wel ruimte voor extra subs..
Dank je wel.

Ik ga even op zoek.

Hoodman

Misschien ook geen sub nodig.
Maar er is zoveel keuze.

Paulus G

Ik zat zelf te denken om twee Rel Stampede aan te schaffen.

Hoodman

Misschien niet nodig, maar daar heb je wel plaats voor.

Hoodman


Paulus G


Kingpin

Je wilt monitoren omdat zuilen teveel plaats innemen om vervolgens monitoren met 2 subs aan te vullen.
Dat neemt meer plaats in dan 2 zuilen denk ik.

Niemand

Dat hoeft niet de subs kan je overal neer plempen ,waar het uit komt
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

Knosti de Platenwasser

Citaat van: Paulus G op 19 oktober 2021, 09:22:09De reden waarom ik kleine monitoren wil hebben is simpel. Ik heb geen ruimte om een zuil te plaatsen.

Voor zover ik het durf te beoordelen heeft een monitor ongeveer een even grote voetafdruk als een zuil, alleen is de zuil hoger en moet de monitor op een standaard. Het vloeroppervlak is in elk geval nagenoeg wel identiek.
Of wil je die monitor hoog aan de muur hangen, dan offer je inderdaad geen vloeroppervlak op...
... on an Electrospective Odyssee.

Dynky

Citaat van: Niemand op 20 oktober 2021, 19:39:15Dat hoeft niet de subs kan je overal neer plempen ,waar het uit komt
Een hardnekkige mythe die maar blijft opduiken.
Subs zijn qua plaatsing (bijna) net zo kritisch als gewone speakers als je tot een perfect eindresultaat wil komen, vandaar dat je ook zelden een perfect geïntegreerde sub vindt, omdat dit feit maar al te vaak compleet genegeerd wordt.
ook commercieel actief.

Theo van Wermeskerken

Citaat van: Dynky op 20 oktober 2021, 23:16:18
Citaat van: Niemand op 20 oktober 2021, 19:39:15Dat hoeft niet de subs kan je overal neer plempen ,waar het uit komt
Een hardnekkige mythe die maar blijft opduiken.
Subs zijn qua plaatsing (bijna) net zo kritisch als gewone speakers als je tot een perfect eindresultaat wil komen, vandaar dat je ook zelden een perfect geïntegreerde sub vindt, omdat dit feit maar al te vaak compleet genegeerd wordt.

Klopt.
Je hoort dan mogelijk weinig tot geen richting in die lage tonen, maar de bron van dat geluid is dus wel de conus / spreekspoel.
En die staat dan willekeurig maar ergens zodat je dus ook met timing problemen te maken krijgt.

Je hoeft geen loodgieter te zijn om van buizen te houden

Paulus G

Ik heb dus altijd gedacht dat ik die lukraak kon neerzetten. Vandaar mijn idee van kleine monitoren en dan ergens anders in de kamer de sub.

Niemand

Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden