• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Sugden A21a en Magnepan LRS

Gestart door Robert1963, 4 november 2021, 09:38:15

Vorige topic - Volgende topic

Robert1963

Goedemorgen,

Heeft iemand ervaring met deze combinatie: ik overweeg de Magnepan LRS aan te schaffen.
Vraag is of de Sugden dit in zijn eentje aankan?

In het verleden had ik de Magnepan 1.7 maar die had ik toen ge bi-amped met nog een extra Sugden eindversterker. Toen dus 2 x 25w class A. Deze heb ik niet meer dus alleen de Sugden A21a.
Mijn luisterruimte is niet heel groot, draai nooit echt luid, vnl jazz en klassiek.

Vriendelijke groet,

Robert

AntiAudioKwakzalverij

Hallo Robert, welkom op dit forum. Ik heb even e.a. voor je opgezocht:

Dit is het verloop van de impedantie en fase. De luidspreker dipt wel tot 3 ohm maar is verder heel ohms qua weerstand (dat is een prettige belasting voor versterkers). Dus als die Sugden A21a geschikt is voor 4 ohm dan zou het geen probleem moeten zijn. Als ik deze review lees zie je dat de frequentie verloop niet echt vlak is. Misschien wel om rekening mee te houden
Ik heb zelf nog oude SMGA luidsprekers van Magnepan en ik vind ondanks hun tekortkomingen een prettige luidspreker. Maar goed, je hebt al ervaring met de 1.7 dus je bent niet helemaal nieuw met dit merk. Maar elk type Magnepan kan weer anders zijn (dat is wel mijn eigen ervaring).

Als ik naar jou versterker kijk (als dit de A21ai is) dan zie ik dat een load onder de 8 ohm niet echt gewaardeerd word.

Stereophile sugden-a21ai series 2 integrated amplifier measurements

Dus ja, als ik naar deze specs kijk snap ik jou vraag goed. Misschien met de versterker naar een winkel waar je de LRS mag testen in combi met jou versterker. Is natuurlijk altijd lastig gezien het niet je eigen akoestiek is van thuis.



mediator

Struin even de hifi fora af naar Magnepan bezitters en die kunnen je vast adviezen geven over de combinatie met een versterker. Voor sommige luidsprekers kan die erg bepalend zijn dus je vraag is meer dan terecht. Ik heb onvoldoende ervaring met Magnepan maar lees wel dat de Magnepan een wat lagere gevoeligheid heeft van 86db. Een 25 watt klasse A bak zoals je Sugden zou dan niet mijn eerste keus zijn. Maar als je kan luisteren en het klinkt goed dan is het goed.

Robert1963

Dank jullie wel! Nuttige info.
Hartelijke groet, Robert

Labs

Ik heb ervaring met Sugden en met Magnepan (wel ouder type), maar niet in die combinatie. Ik vind beide producten een beetje tegenpolen van elkaar  :) . Sugden heel muzikaal, maar niet echt transparant en veel detail. Lekker Engels. Ik houd daar wel van. Magnepan vind ik daarintegen juist vrij analytisch, heel precies en gedetailleerd, super transparant. Is wat minder mijn ding. Het zou niet in me op zijn gekomen om deze twee te combineren. Ik zou Magnepans persoonlijk combineren met een wat stabiliere versterker. Ik heb ze destijds aangesloten op een Van Medevoort versterker en dat gaat technisch super.