• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

LG DSN8YG geluid valt enorm tegen

Gestart door Ddv, 17 november 2021, 20:05:41

Vorige topic - Volgende topic

Ddv

Gisteren mijn nieuwe LG DSN8YG in ontvangst genomen. Ik koos deze soundbar met subwoofer vanwege de uitstekende scores op diverse websites, o.a. Tweakers. Maar na aansluiten is het geluid erg vlak en de subwoofer nauwelijks te horen. Ik heb alle kabels meermaals nagelopen. Ik dacht eerst dat de subwoofer het überhaupt niet deed, maar er komt wel iets van geluid uit.

Ik gebruikte tot nu toe een Samsung HT-E6500 home cinema systeem. Heb ik me nu volkomen vergist in dat een ogenschijnlijk uitstekende soundbar toch een veel minder geluid produceert? Of moet er toch iets mis zijn in de installatie? Het enige wat ik kan bedenken is dat het signaal via mijn heel oude Samsung TV geleid wordt, maar met een HDMI input en optische kabel output kan dat het toch niet zijn lijkt me?

Tom!

Ik heb een inmiddels vrij oude Samsung tv en een oude LG soundbar/sub. Het geheel zit ook nog eens op de beroerdste manier aangesloten, met een minijack op de koptelefoonaansluiting van de tv, want mijn tv heeft geen optische aansluiting. Nou noem ik het geen hifi en ik zou er geen muziek op luisteren, maar vergeleken met het geluid van de tv is het enorm goed. Ook de sub laat zich best horen.

Is de bluetooth-verbinding tussen je soundbar en sub wel in orde? Degene van wie ik mijn soundbar kreeg, gaf 'm weg omdat hij dat niet werkend kreeg. Met de handleiding erbij had ik het meteen voor elkaar.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Niemand

Ik moet de eerst goede soundbar nog horen ,maar dat is mijn mening .
Ik vermoed toch iets met de aansluitingen of instellingen ,er is toch wel een handleiding bij hoop ik?
Diverse sets deels  volgens ThvW + Berret +HVDHeiden

dimitri

Heb je de "AI Room calibration" uitgevoerd? Ik lees net dat je eigenlijk met een LG app op je telefoon alle instellingen van de soundbar en sub kunt instellen. Heb je die ook gebruikt?
Technics SL-1500C | Shure V15-III/SAS & Denon DL-103/FG2 | Luxman C-02 / M-02 | Tannoy Arden mk.1 (met Peter GRF-R x-overs)