• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.

Zelfbouw audio rack

Gestart door JanT, 9 december 2021, 21:14:13

Vorige topic - Volgende topic

JanT

Goedendag,

Ik ben op zoek naar iemand die voor mij een audio rack kan maken. Kan nergens iets vinden in de maten die ik zoek en heb zelf helaas twee linkse handen.

Ik heb geen grote, bijzondere wensen wat betreft het rack. Mag en kan dus redelijk rechttoe-rechtaan. 

Verder ben ik benieuwd of er tips zijn voor wat betreft de te gebruiken materialen, zoals spikes, houtsoort en de meest geschikte poten/verbindingen tussen de plateau's. Zijn er dos en dont's? En zijn  glazen plateau's beter dan houten plateau's?

Een hoop vragen. Ik hoop dat iemand kan helpen.

Dank en groet,
Jan van der Tol

Niemand

Ik denk dat iedereen dit kan , kijk naar de spullen die er in moeten en laat eventueel alles zagen bij een bouwmarkt ,dat kost weinig .
ik zou hout nemen .
Neem alle maten op.
Maak het verstelbaar qua hoogtes voor wat betreft  de bergruimte die je nodig hebt per apparaat ,
hou er rekening mee dat bij apparaten zoals draaitafels deksels omhoog geklapt moeten kunnen worden etc.
Denk aan de bedrading die je kwijt moet , hou de diepte van het grootste apparaat aan of maak het gewoon 50cm diep .
Ligt ook aan de maten die je kwijt kan .
En vermeld even je regio ,dan is er vast wel iemand die je daarmee, of daar aan  kan helpen .
Veel succes .
Diversen behandeld en gebouwd ,naar Henri vd Heiden inzichten.
Door ThvW en Berret.
 CD205 voorheen Philips cd204. Chaos3
kabels tot in de filters vd Tannoys  3828
Filter en DFcabinets Peter GRF2.
Nak 700
Diverse dt's
Astin Trew phono pre ontwerp Sander De Waal

Duclaasie

Ik zie regelmatig eigen bouw meubelen voorbij komen obv M22 draadeinden met moeten. Dikke platen multiplex of MDF er tussen en klaar. De platen kun je dan verstellen dmv de moeren die de platen ondersteunen en opsluiten. Het enige wat je dan hoeft te doen is platen op maat laten maken en inde hoeken gaten boren van ca.23 mm.

minplus

Kijk ook eens op marktplaats; daar staan er wel een stel. En af en toe bij een kringloop.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

WanFie

Ik heb hier nog een rek met drie etages over. Het is een Norstone Esche met glazen platen en 80 cm breed. Wanneer je daar wat aan hebt, mag je het zo komen halen.

:) Aandacht maakt alles mooier  :)

JanT

Dank voor alle reacties. Dank ook WanFie voor het aanbod. Dat is erg vriendelijk.  Het meubel of plateau's dat ik wil laten maken moet op een kast komen te staan. Uw rek is daarvoor breed. Maar nogmaals dank. Ik kom uit de regio Utrecht (als antwoord op de eerste reactie).

Groet, Jan

Kiiruna

ff googelen op "audiomeubel", eventueel met de toevoeging "op maat", en er gaat een wereld voor je open.
Lenco L90 (de echte) met AT 120E, Lenco L70 met Empire XV-15/625E, Rotel RQ 970 BX, RC 971, RB 991, RDP 980, RDD 980, RT 940 AX, RDV 985, RR 990, Davis Furot, Sony GX79ES, Quad 11L, Quad 33, FM 3, 405, Philips CD104