• Welkom bij Audiofreaksforum, Audio, Hifi, Luidsprekers, Buizen. Graag inloggen of registreren.
 

Sansui AU 7700 maakt luid kraak geluid en knal geluid

Gestart door ami, 27 december 2021, 20:32:50

Vorige topic - Volgende topic

ami

Beste freaks,
Ik heb vorige maand de set Sansui AU en TU 7700 gekocht. Hier nog niet veel geluk mee gehad.
Mijn vorig bericht is hier te lezen.
https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=45944.0

Het probleem nu is dat de amplifier luid kraakt en knal geluid maakt. Nadien heb ik de switches en pots schoongemaakt met deoxit D5. Dit heeft het probleem voor enige uren verholpen, maar kwam hierna terug.

Nu las ik dat het ook wel cracked solder joints kunnen zijn.
Iemand enig idee wat ik nog kan doen om het te verhelpen?

Dank jullie.

groeten,
ami 

minplus

Kortom, de versterker naar Sytse Fliege regelen want die zal hem volledig moeten nakijken.
Jammer om het niet te doen.
If nothing goes right, go left; If nothing's left, go right

Tom!

Ik hoop dat de Deoxit de potmeter niet heeft gesloopt.
Geluid is een van de meest overschatte eigenschappen van muziek.
--- E. Schönberger

Sytse Fliege

Citaat van: ami op 27 december 2021, 20:32:50Nu las ik dat het ook wel cracked solder joints kunnen zijn.

Niet het meest waarschijnlijk bij deze modellen.

Je hebt eerder last van slechte transistors of diodes (of beide).

Ach, kikker toch op!

Sytse Fliege

Citaat van: Tom! op 27 december 2021, 20:50:09Ik hoop dat de Deoxit de potmeter niet heeft gesloopt.

Dat zal wel meevallen, dan moet je echt heel erg je best doen.

Ach, kikker toch op!

RJVR

Een versterker uit het midden van de jaren 70 heeft waarschijnlijk service of revisie nodig.

Het is aan te raden de versterker niet meer te gebruiken om schade aan de luidsprekers te voorkomen.
Nad D3020, B&W Dm 2a/Dm4, AKG K-271 MKII, Pro-Ject Phono Box E, Dual CS505-2/Ortofon OM10 --> Denon RCD-M41, Yamaha NX-E700.

ami

Citaat van: Sytse Fliege op 27 december 2021, 21:30:08
Citaat van: ami op 27 december 2021, 20:32:50Nu las ik dat het ook wel cracked solder joints kunnen zijn.

Niet het meest waarschijnlijk bij deze modellen.

Je hebt eerder last van slechte transistors of diodes (of beide).



Mmm daar wil ik me niet aan geven, dan moet ik hem wegbrengen (Regenboog in Sittard).
Dank Fliege voor het meedenken!

ami

Citaat van: RJVR op 27 december 2021, 21:45:09Een versterker uit het midden van de jaren 70 heeft waarschijnlijk service of revisie nodig.

Het is aan te raden de versterker niet meer te gebruiken om schade aan de luidsprekers te voorkomen.
Nee zal ik niet meer doen, las ik idd ook ergens.
tx